הפכתם למשפחה? כך תתנהלו נכון כספית

הרחבה של התא המשפחתי כרוכה בהוצאות אבל יש דרך להתמודד עם זה. במאמר הבא נסביר לכם מה לעשות וכיצד להגדיל את ההכנסה הפנויה

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לסיכום שנת 2017 במשק הישראלי, משפחה עם ילדים מוציאה בחודש על מצרכים ושירותים כ-18 אלף ש”ח, לעומת משק בית ללא ילדים שבו ההוצאות הממוצעות עומדות על 13.3 אלף ש”ח. הפער הזה של פי 1.4 בין ההוצאות גורם להבדל משמעותי באיכות החיים ועלול להפתיע מי שלא נערך אליו בצורה נכונה.

הבעיה האמיתית היא שהרבה זוגות מביאים ילדים ופתאום כל תמהיל ההוצאות הביתיות שלהם משתנה. כמו כן, ההוצאות עולות ככל שהמשפחה מתרחבת ולכן משק בית עם עד שני ילדים מוציא בממוצע 17.3 אלף ש”ח בחודש, לעומת משקי בית עם 3 ילדים ומעלה שמוציאים 19.1 אלף ש”ח.

כך תגדילו את ההכנסה הפנויה

האחוז הגבוה ביותר מסך ההוצאה החודשית של משקי בית עם ובלי ילדים הוא על דיור, עם 24.7% מכלל התקציב המשפחתי. לשם השוואה, ההוצאה השנייה בגודלה היא על תחבורה ותקשורת והיא מגיעה בקושי ל-20% מההוצאות.

החדשות החיוביות הן שלפי נתונים משנת 2015, ההכנסה של משקי בית עם ילדים היא פי 1.3 מההכנסה של משקי בית ללא ילדים. זה אומר שההכנסה שלכם צפויה לגדול במקביל להתרחבות המשפחה, אז כל שנותר לעשות הוא לתכנן טוב יותר את התקציב ולדעת לאן ועל מה הולך הכסף.

התחילו בהתייחסות לכלל ההכנסות וההוצאות של משק הבית ולא רק להכנסות ולהוצאות של כל אחד מכם בנפרד. היעזרו בדוחות שמגיעים אליכם מהבנק, מחברות האשראי ומחברות הביטוח ואספו תלושי שכר אחרונים. בנוסף, בדקו מהן הוצאות ניהול הכסף שלכם וכמה אתם משלמים על חיסכון, השקעות, עמלות ניהול חשבון בנק וכרטיס אשראי, החזרי הלוואות וחובות וריביות על המינוס.

למה לחלק הוצאות לקטגוריות?

התנהלות כלכלית נכונה מחייבת חלוקה של ההוצאות לקטגוריות נפרדות. כך אפשר לדעת טוב יותר איפה הכסף, במה ניתן לצמצם והיכן נדרשים מהלכים דרמטיים. מלבד הוצאות ניהול הכסף שאליהן התייחסנו, הקפידו להפריד גם בין הוצאות מגורים, הוצאות מחיה וקניות שוטפות, הוצאות נסיעה ורכב והוצאות פנאי ובילוי.

מיחזור משכנתא למשל יכול לפנות לכם מאות שקלים בתקציב מדי חודש, לעומת הוצאות מחייה וקניות שבהן טווח הגמישות שלכם קטן יותר. בתוך כך, חלוקה של כלל ההוצאות לקטגוריות תספק לכם תשובות לשאלות כגון כמה עולה להחזיק רכב פרטי, מה המחיר האמיתי של חופשה משפחתית והאם זה הזמן הנכון לחדש את המינוי לחדר כושר ולבריכה.

לסיכום, רצוי להתייחס להרחבת המשפחה כהזדמנות טובה לעשות סדר בחשבון הבנק. הכירו טוב יותר את ההוצאות שלכם, תכננו בהתאם את ההכנסות ותוכלו להתמודד בהצלחה עם האתגר שעל הפרק.

אין תגובות

השאר תגובה