חופש גדול 2018 בחינם: אירוע שחזור ההעפלה בתל אביב

אוניית המעפילים של הפלמ"ח. צילום מתוך פרויקט piciwiki

“אנו באנו…” – אירוע שחזור ההעפלה הגדול בישראל חופש גדול 2018: ספינות מלאות “מעפילים” יגיעו אל חוף גורדון בליווי צופי ים, בעזרת הרוחצים בחוף הם יעלו ארצה, בדיוק כמו פעם. הפנינג בליווי להקות רקדנים, שחקנים, עמדות צילום מעוצבות בסגנון שנות ה-40, פלאש מוב המוני, ריקודי עם, סדנאות והפעלות לכל המשפחה בהשראת אירועי ההעפלה

 

חוף גורדון בתל אביב יהפוך לכמה שעות למתחם ססגוני ומעוצב שישלב נוסטלגיה והפנינג לכל המשפחה, באירוע “אנו באנו…” – אירוע שיחזור ההעפלה שישחזר את אחד הסיפורים הדרמטיים בתולדות הקמת המדינה – ההעפלה הבלתי לגאלית לארץ. שתי אניות יתקרבו לחוף, ועשרות ה”מעפילים” שעליהן ירדו לסירות ויחתרו אל החוף שם יתקבלו על ידי תושבי הארץ, בדיוק כמו אז. שחקנים וצופי ים שימתינו לסירות על החוף יזמינו את הקהל לעזור ל”מעפילים” להגיע לחוף ויקבלו אותם בשירים ובריקודים, בליווי רקדנים ושחקנים מקצועיים. את הארוע ינחה מיקי גולדשטיין.

בשיאו של האירוע יפרצו מאות רקדנים, בפינות שונות של החוף, בריקוד פלאש מוב המוני על רקע שיר קצבי ברוח התקופה. על החוף יתקיימו גם סדנאות אוריגמי לקיפול ספינות מנייר ופיסול ספינות בחול. עמדות צילום מעוצבות יוצבו באירוע וידמו צילומים בסגנון של אז.

ההעפלה הייתה מפעל עליה לארץ בדרך לא חוקית, כדי להתמודד עם תקנות ההגירה הנוקשות של המנדט הבריטי. בין השנים 1934 ועד הכרזת המדינה, הגיעו לארץ כ-100,000 איש באמצעות 140 אניות, חלקן רעועות וישנות, שטלטלו את הנוסעים בהן שבועות ארוכים בים. חלק מהאניות נתפסו על ידי הבריטים, המעפילים שהיו עליהן הוגלו למחנות מעצר בעתלית ובקפריסין, ושורה ארוכה של סיפורי גבורה ודרמות אנושיות נרקמו סביב אירועי ההעפלה.

באירוע עצמו, בחוף גורדון, תוצב עמדת מידע ממוחשבת מתוך ארכיון מחנה המעפילים עתלית. המשתתפים יוכלו להגיע ולקבל פרטים אודות בני המשפחות שלהם שהגיעו לארץ באמצעות ספינות מעפילים ואולי אפילו לזהות את קרוביהם בתמונות ארכיון של אותה עליה.

האירוע מתקיים ביוזמת התכנית “ציוני דרך” שבמשרד ירושלים ומורשת, ההסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית ועיריית תל אביב.

 

 


אירוע שחזור העפלה הגדול בישראל חופש גדול 2018

יום שני 27/08/18, חוף גורדון תל אביב, החל מהשעה 16:00.

הכניסה חופשית!

 

לפרטים נוספים: www.haapala2018.co.il

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה