בעקבות הנחלים – 3 טיפים לטיול חורפי עם הילדים

בעקבות הנחלים - 3 טיפים לטיול חורפי עם הילדים

הנחלים בארץ מתמלאים חיים בתקופת החורף ולנו יש הזדמנות טובה לטייל בהם יחד עם הילדים. כיצד בוחרים את הנחל הנכון, איך נזהרים ומה כדאי להביא? הנה המדריך המלא

טיולי נחלים הם דרך מצוינת לבלות זמן איכות משותף עם המשפחה והילדים. למרות שהחורף בישראל לא דומה לאירופה ולארצות הברית מבחינת כמות משקעים, הוא עדיין מטעין את הנחלים במרץ ובחיים. מבחינת הורים לילדים, כל שנותר לעשות הוא לעלות על רכב 0 ק”מ ולצאת לדרך בטוחה ומהנה.

מצד שני, טיולי נחלים מחייבים היערכות מוקדמת גם בלי קשר לגיל או לדרישות של הילדים. אז כיצד עושים זאת בצורה נכונה? קבלו 3 טיפים עם ערך מעשי:

  1. בחרו נחל מתאים

הטיפ החשוב ביותר הוא לבחור את הנחל המתאים לטיול. בין היתר, יש להתייחס לשיקולים כמו מרחק הנסיעה מהבית לנחל, משך המסלול, דרגת הקושי, נגישות לעגלות או לילדים קטנים ומקומות ישיבה בצל.

אם למשל יוצאים לטיול סולידי וקצר, רצוי לתת עדיפות לנחלים נגישים כגון נחל אלכסנדר בשרון. מנגד, בטיולים ארוכים עם ילדים גדולים אפשר להרים את דרגת הקושי עם נחל דרגות או עם נחלי רמת הגולן. בכל מקרה, לבחירת הנחל יש השפעה על הצלחת הטיול ועל החוויה של כל בני המשפחה.

  1. שמרו על כללי הבטיחות

מומלץ לטייל עם הילדים רק בנחלים מוכרזים שנמצאים תחת פיקוח של רשות שמורות הטבע והגנים. מיד כאשר תגיעו לנחלים כאלה תמצאו שלט מסודר עם הוראות בטיחות, שאותן תצטרכו לשנן גם באוזני הילדים. בהמשך, לכו במרוכז סביב הנחל, שמרו על מרחק בטיחות מהמים ואל תתנו לילדים לצאת מטווח הראייה שלכם.

שמירה על כללי הבטיחות דורשת מכם להראות דוגמא אישית. ודאו שאתם שומרים על הניקיון בחיק הטבע, עצרו להפסקה רק במקומות מסודרים ובדקו היטב שכל הילדים שותים מספיק מים גם אם הטמפרטורות צונחות ויורד גשם.

  1. הכינו רשימת ציוד

בניגוד לטיול קיץ שבו אתם יכולים להיכנס למים ולהתרענן או סתם לשבת בחיק הטבע, בטיול נחלים תצטרכו לגוון את הפריטים שיש לכם בתיק. הפתרון הוא להכין רשימת ציוד מסודרת ולעבור עליה לפני שיוצאים מהבית. במידה וזו הפעם הראשונה שבה אתם יוצאים לטיול כזה, אל תתביישו לבקש עצות והמלצות מחברים, קרובים ובני משפחה מנוסים יותר.

הציוד הבסיסי לטיול חורפי עם הילדים אמור להיכנס בתוך תיק גב אחד. ודאו שיש בתיק בקבוקי מים, קרם הגנה מהשמש, כובע, מפות ושקיות זבל וקחו איתכם גם פנס ראש עם סוללות להחלפה למקרי חירום. אם בחרתם נחל שנמצא ליד חניה, תוכלו להשאיר חלק מהציוד ברכב ולחזור אליו להפסקה מסודרת. לבסוף, אל תשכחו נשנושים בריאים שיעזרו לכם ולילדים לשמור על אנרגיה.

אין תגובות

השאר תגובה