טיול ג’יפים משפחתי ברומניה

טיול לכל המשפחה
טיול לכל המשפחה

העובדה שרומניה הפכה ליעד מבוקש בקרב ישראלים (ולא רק) בשנים האחרונות כבר ברורה וידועה. עכשיו היא הפכה גם ליעד אטרקטיבי לטיולי ג’יפים משפחתיים, שמסבים הנאה עצומה להורים ולילדים בכל גיל. אז למה רומניה? למה עם כל המשפחה ולמה בג’יפ? קבלו את התשובות.

לפני הכל אנחנו הורים, ומכאן הכל מתחיל…

זה קורה לרבים וטובים שבינינו. לפני שאנחנו הופכים להורים, אנחנו מרוכזים באושר האישי שלנו וממוקדים בכל מה שעושה לנו טוב. ברגע שאנחנו זוכים בתואר אבא או אמא, האושר של ילדינו הופך למטרה המרכזית בחיינו, וההנאות שלנו נדחקות הצידה. הדבר בולט במיוחד כשאנחנו יוצאים לחופשות בחו”ל, כאשר אנחנו חושבים רק על החוויה שנייצר לילדינו ולצורך כך אף מוכנים להתפשר על החוויות שלנו. זה לא חייב להיות כך. בכתבה הזאת טמון אחד הפתרונות המצוינים – טיול ג’יפים ברומניה, שמספק חוויה אדירה ומיוחדת במינה גם להורים, גם לילדים, וכל זאת בלי שום פשרות.

 

למה רומניה? כי היא יפהפייה, מגוונת ומסבירת פנים

בשנים האחרונות ישראלים רבים טסים לחופשות ברומניה וחוזרים עמוסים בחוויות ובתיאורים נלהבים. יש לכך סיבה טובה, כי רומניה אכן מספקת את כל המאוויים. טיול בערי רומניה עוצר בתחנות זמן שונות החל מרובעים עתיקים שמקיפות אותם חומות מימי הביניים, המשך בארמונות ומפעלים מהתקופה הקומוניסטית ועד למסעדות, בתי קפה ומועדונים חדשניים שהוקמו לאחר נפילת המשטר הרודני. בדומה לשאר ארצות אירופה, רומניה מציעה לתיירים מגוון אטרקציות: אתרים היסטוריים ופניני אדריכלות כדוגמת שער הניצחון של פריז הממוקם בלב בוקרשט, מוזיאונים, כנסיות בסגנון ייחודי, חנויות אופנה, מרכזי קניות שוקקים ומקומות בילוי רבים. ויש את הנופים המרהיבים מחוץ לעיר במרחבי טרנסילבניה, בבראשוב ובהרי הקרפטים. המרחבים העצומים הללו זרועים בטבע יפהפה, נהרות שוצפים, פסגות מושלגות, שמורות טבע, מערות מלח ויערות עבותים. כל אלה מהווים תפאורה מושלמת לטיולי טבע, טיולי ג’יפים, קמפינג ואקסטרים, שהולכים וצוברים פופולריות בקרב מטיילים רבים שבוחרים ברומניה כיעד לחופשתם הבאה. הוסיפו לכך את האוכל הכפרי המפנק ואת החום והאהבה שמרעיפים המקומיים, ותקבלו תשובה מלאה לשאלה “למה רומניה”.

 

למה עם כל המשפחה?  כי רומניה מתאימה לכולם

גם אם בחשיבה ראשונית על חופשה משפחתית, רומניה לא תתברג בראש רשימת המועדפים שלכם, במחשבה שנייה ובוחנת יותר תגלו שמדובר בלוקיישן אידיאלי לטיול שכזה. ראשית, רומניה מספקת מגוון פארקי שעשועים, אתרי ספורט לרבות סקי ושיט, אפשרויות שופינג זולות ומוצלחות להפליא, ואינספור מרחבים לטיולי שטח בהם ניתן לנוע בין נופים קסומים לתרבויות שונות. מן הסתם כבר הבנתם שלאנשים בוגרים יש בהחלט מה לחפש בגרמניה, לכן זה הזמן לחדד גם את הנקודה הבאה: לילדים יש הרבה מה לראות ולעשות ברומניה. בין האטרקציות המובילות  לילדים ולכל המשפחה נמנות: טירת בראן החווייתית, הלא היא טירתו של הרוזן הערפד הידוע דרקולה, שנבנתה במאה ה-14, ועד היום היא מרתקת ואפופה בהילת מסתורין, שופעת מעברים תחתיים, צריחים ומדרגות.   בראשוב מספקת אף היא אטרקציות שונות כמו שמורת דובי החופש המקסימה בזארנשט, פארק החבלים ונטורה, ופארק המים פרדיסול אקבאטיק, הכולל שפע מתקנים לילדים לצד מתחם ספא נהדר להורים. מעבר לכך, רומניה היא כאמור יעד יוצא מן הכלל לטיולי טבע ושטח, כך שחופשה משפחתית במרחביה היא דבר שמתבקש מאליו.

 

למה בג’יפ? כי הוא מגיע למקומות החווייתיים ביותר

טיול ג’יפים ברומניה מאפשר להגיע לאזורים האותנטיים והפחות מתוירים של המדינה היפה הזאת. זו הדרך להיחשף לפן המרתק והפראי של רומניה, הן מבחינת עוצמתו של הטבע והן מבחינת התרבויות  הקדומות שעדיין מתקיימות בקרב הכפריים במחוזות הנידחים. במהלך טיול בג’יפים אפשר להתפעם מקרוב מול כל הנופים הבלתי נתפסים ביופיים ובמגוון שלהם, לחלוף על פני טירות ומצודות העשויות מחומרים מהם קורצו האגדות, ולפגוש את האנשים הפועלים במרחב:  חוואים, רועי צאן, יערנים ועוד. במקום לקרוא על חיי הכפר האותנטיים, אפשר לחוות אותם בכל החושים, כולל חוש הטעם. אתם כבר יכולים לדמיין איך הג’יפ שדהר זה עתה בין גבעות ואגמים, עוצר באחת המסעדות המשפחתיות, שם יגישו לכם מאכלים מסורתיים כמו צ’ורבה וממליגה. כל עצירה טומנת בחובה הפתעה, וגם הנסיעה עצמה מזמנת רגעי איכות שמתאפיינים בכמויות של ריגוש ואדרנלין ובגיבוש משפחתי.

 

אין תגובות

השאר תגובה