כך תנהלו את ההוצאות שלכם על הילדים

חשים שניתן להתחיל את החודשים הבאים ביתרה חיובית? גם אם אתם נאלצים לקחת הלוואות מדי פעם אין בכך כל רע. למעשה, אתם נמצאים בסיטואציה דומה להורים רבים בארץ. קיימות עם זאת, דרכים לנהל את התקציב החודשי בהתאם להוצאות הקבועות הצפויות ולזהות מה הסכום שיחסר לכם בכל חודש בעתיד הקרוב. כיצד תעשו זאת?

 

כמה משפחה ממוצעת מוציאה על הילדים? מעט נתונים מספריים

על פי נתוני הלמ”ס בשנת 2017 הוציאו משפחות עם ילדים סכום ממוצע העומד על סך של 2,653 ₪ על הוצאות הנוגעות לתחומי חינוך ותרבות. סך כל המוצרים והשירותים שנרכשו עמדו על ממוצע של 15,407 בחודש למשפחות אלה. כפי שניתן לראות שיעור ההוצאות על הילדים הוא כ- 1:6 מכלל ההוצאה המשפחתית. מכך, ניתן להבין כי על כל חמישה שקלים שמוציאה משפחה ממוצעת על הוצאות הבית הכלליות – שקל אחד נוסף מוקדש להוצאות על הילדים.

תכננו מראש את התקציב המוקדש להוצאות קבועות על הילדים

על מנת לנהל את ההוצאות החודשיות חשוב לבנות טבלה מסודרת של ההוצאות הצפויות לכם בכל תחום. לדוגמה, הוצאות חינוך כמו גן ילדים ומעונות, ספרי לימוד יכנסו לסעיפים חודשיים (כאשר בחודשים הקודמים לחזרה ללימודים יכנסו סעיפים מיוחדים הנוגעים להוצאות בית ספר. גם החוגים לאורך כל השנה, האטרקציות (כמו הצגות, סרטים או ביקור בגן החיות), המתנות השונות לאורך השנה וקניית הביגוד יכנסו לסעיפים המתאימים.

האם ניתן לתכנן תקציב חודשי?

אם אתם מסוגלים לשער ברמת דיוק גבוהה כמה תצטרכו להוציא בכל חודש, תוכלו להקצות סכום קבוע להוצאות של הילדים. אל תהססו לספר להם כי אתם מתכננים תקציב חודשי ונסו לגלות כיצד הם מסוגלים לעזור ולצמצם בהוצאות החודשיות או לבחור מבין מספר אפשרויות. למשל, תוכלו להתנות ביקור בקניון בהוצאה עד לסכום מסוים על בגדים ומזון בחוץ החודש או לתת לילדים את האפשרות להמירו בביקור בלונה פארק או אטרקציה אחרת שירצו.

דמי הכיס לילדים: כיצד לתכנן אותם נכון?

חלק מההוצאות הקבועות במהלך החודש בקרב משפחות רבות הם דמי הכיס לילדים. כאשר הילדים צעירים יחסית אין מדובר בהוצאה גבוהה מאד, אך עם השנים יש ילדים המקבלים מאות שקלים לחודש. נסו לסייע להם לתכנן את דמי הכיס כך שיספיקו במהלך החודש לקנייה של משחקים, מתנות או השתתפות במוצר יקר יותר אליו הם חוסכים במהלך כל השנה.

תופתעו לגלות תכונה מעניינת. כאשר הילדים מתחילים לרכוש חלק מהמוצרים בעצמם הם נוטים לשמור עליהם יותר וליהנות יותר כאשר הם משתמשים בהם. לדוגמה – ילד שרכש קונסולה חדשה או טלפון חכם אחרי שחסך במשך שנה את עלותו ישתמש בו במשנה זהירות ויחוש שייכות רבה למוצר. לעומת זאת, ילד שרכש מכשיר נייד חכם מכספכם עשוי לרצות לשדרגו לגרסה חדשה יותר כבר לאחר שנה או שנתיים.

החשבונות בבית: נסו ללמד גם את בני הנוער לחסוך באמצעות אתגרים

חלק נוסף מההוצאות בבית אינו נכנס בצורה חד משמעית לקטגוריה של הוצאות הילדים. למשל, חשבון החשמל הוא חשבון של המשפחה כולה. אך, אם תשתפו את הילדים (במיוחד הבוגרים בהם) באתגר משפחתי בו ינסו להפחית את החשבון החודשי ב-10% (ואף יזכו למתנה מיוחדת לאחר שהצלחתם באתגר במשך מספר חודשים) תגלו כי בחדר הילדים האורות נכבים כאשר הם אינם בחדר.

בלי הפתעות: נסו לחלק את ההוצאות השנתיות הגדולות לאורך השנה

דמיינו כיצד חודש אוגוסט עשוי להיראות אם הצלחתם לחסוך אליו מראש? נסו לפתוח תכנית חסכון בה תפקידו 200 שקלים בכל חודש החל מחודש אוקטובר. לאחר שנה ימתינו לכם בחשבון 2,400 שקלים שיכולים לשמש לחלק מההוצאות של החופש הגדול, לרכישת ספרי הלימוד, ציוד בית הספר והבגדים לשנה החדשה. אם לא הצלחתם לעשות זאת השנה, תמיד תוכלו לקחת הלוואה ולחלקה ל-12 תשלומים וכך לחלק את ההוצאה השנתית הכבדה לחלקים קטנים יותר.

לסיכום, תכנון מוקדם של ההוצאה החודשית למשך שנה מראש יכול לעשות סדר בחשבון הבנק. אם אינכם מעוניינים להעמיס על כרטיס האשראי שלכם, נסו לקחת הלוואה בריבית אטרקטיבית ומהשנה הבאה להתחיל לחיות ללא משיכות יתר בבנק. שתפו את הילדים במשימה המשפחתית והפכו אותה לאתגר מיוחד שיעניק לכם ראיה כלכלית משופרת לשנים הבאות בהן יגדלו משפחה משלהם.

 

אין תגובות

השאר תגובה