פסטיבל אביב 2019: פעילויות לכל המשפחה בגליל המערבי

תאטרון זיקית- קרקס בראשית. צילום: אלון מירום

פסטיבל אביב 2019- פעילויות לכל המשפחה בגליל המערבי: פסטיבל אביב של עמותת זמן גליל מערבי יוצא לדרך זו השנה השביעית ומזמין אתכם להנות מטיולים, תרבות, אמנות, פנאי, קולינריה ויין

זמן גליל מערבי – עמותה לקידום התיירות, המקדמת את התיירות והפנאי באזור הגליל המערבי, מקיימת זו השנה השביעית את פסטיבל אביב, שיתקיים במהלך חמישי-שישי-שבת, ה- 16-17-18 במאי 2019.

הפסטיבל הייחודי מציע סופ”ש מרגש וגדוש פעילויות לכל המשפחה ואירועים מיוחדים לזוגות, חברים ומשפחות, המשלב בתוכו טבע, טיולים, קולינריה, יין, מוסיקה, אומנות ותרבות: שוק איכרים, טיולי טבע ואומנות, סדנאות אוכל, ארוחות וסעודות חגיגיות, סיורים קולינריים, סדנאות אמנות ויצירה בבתי המלאכה של אמני הגליל, מופעים מוסיקליים, סיורים עם מורי דרך ועוד.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו שלל אירועים נפלאים בשילוב עסקי הבוטיק השונים באזור: ייננים, גבנים, שפים, מוסיקאים, מורי דרך ואנשים מרתקים, החיים ויוצרים עולם מופלא בגליל המערבי, ומזמינים את אורחי הפסטיבל להציץ לעולמם ולקחת בהם חלק, במהלך סופ”ש אחד.

פסטיבל אביב 2019- חמישי עד שבת, 16-18 במאי 2019.

למידע נוסף ופירוט של כל האירועים: springfestival.westgalil.org.il

 


פעילויות לכל המשפחה בפסטיבל אביב 2019

 

יום חמישי ה-16.5

שייט בסירה מהירה בעכו העתיקה

עכו היא אחת מערי הנמל העתיקות בעולם. הליכה קצרה בין הסמטאות תביא אותנו לנמל הדייגים הצבעוני. נעלה לסירה המהירה ולאחר תדריך בטיחות וחגירת חגורות ההצלה לכל משתתף, נצא לדרך. נצא אל הים הפתוח דרך אי הזבובים המפורסם. נעבור בשייט מהיר ליד החומות העצומות. בדרכנו צפונה נראה מבנים חשובים מתולדות עכו. בחזרה לנמל נראה את חיפה ורכס הכרמל. ידידותי לילדים מגיל 5

את הסיור מומלץ לקנח בסיור ובטעימות בין סמטאות השוק האותנטי של עכו.

משך השייט: 20 דקות.
מחיר: 45 ₪ לאדם
16:00-17:00, רימוני הגליל, עכו
לפרטים והזמנות: אורית 0542229697, אלישע 0504444363

 

נופים וטעמים -טיול ערב מפארק הסלעים לג’ת הגלילית עם איילת בר מאיר

מוזמנים לטיול ערב בטבע ובכפר גלילי עם מורת הדרך איילת בר מאיר. נפגש בפארק הסלעים ונצא להליכה במסלול ירוק ויפה בין עצי החורש והסלעים הייחודיים שבשמורה.ההליכה קלה , מלאה בצמחיה מגוונת ושפע אגדות וסיפורי מקום. נסיים את המסלול בתצפית מרהיבה על השמורה והאזור.

מפארק הסלעים ניסע בכביש נוף מקסים אל הכפר הדרוזי ג’ת הגלילית.נלך בסמטאות העתיקות והציוריות של הכפר מהאלון המקודש אל בית משפחת ביסאן ונסיים באירוח חם אצל משפחת ביסאן, הכולל סיפור מרתק וטעימות נפלאות מהמטבח של ג’נט

17:00 נפגשים בפארק הסלעים בכיסרא
20:00 סיום

מחיר: 90 ₪
ידידותי לילדים. רמת קושי קלה. מתאים לכל הגילאים.
איילת בר מאיר: 054-6378901

יום שישי ה17.5

 

שוק איכרים ביקב כישור

בין המשתתפים: בוזה – עגלת גלידה, יקב שטרן, יקב כישור, מחלבת שירת רועים, איה נטורל קוסמטיקה טבעית, תמרהינדי – קוסמטיקה טבעית, יקב לטם, המטבח של ג’נט עם מטעמים דרוזים, מחלבת אלטו, בריוש – קייטרינג וסדנאות, לה פמפה, יקב יפתחאל, בירה מלכה, לחמים וירקות מכישורית. הפעלות למשפחות: אלדד בכר מ”אומניה” ואפרת פלד שדה מתיירות כפר מסריק יפעילו סדנת ריקועים וציור על צלחות פורצלן – מוזמנים לסדנה חווייתית בה תכירו מלאכות קדומות (עור וקרמיקה), תתנסו בעצמכם ותיקחו אתכם תוצר מרגש. אירוע ססגוני ושמח.

הכניסה ללא תשלום (אין כניסה לכלבים), האוכל/שתייה/תוצרת/סדנאות בתשלום.

10:00-16:00

טלפון לבירורים: 04-6015533

בתמיכת שותפות פדרציית דאלאס והסוכנות היהודית.

 

טיול עם מורה הדרך יותם דהאן אל אל חורבת חשק וחורבת תפן ושוק איכרים

מוזמנים לטייל עם יותם דהאן אל נופי הגליל, ליהנות מכנסייה עתיקה מאוד ומתצפית משגעת ולקנח בשוק איכרים גלילי….נטייל בין טרסות וכרמי זיתים אל כנסייה עתיקה שהשתמרה בצורה יפה ומספרת את סיפורה של התקופה הביזנטית בגליל המערבי. מי היו האנשים שחיו כאן לפני כ1500 שנים? במה האמינו?

נמשיך אל אחת התצפיות היפות בגליל המערבי מראש ההר במצודת תפן. אתר עתיק ומרשים מאוד. מה עשה כאן מטבע חשמונאי? בסיום הטיול נסע יחד ליקב כישור שם יתקיים יריד של מגוון התוצרת של תיירני זמן גליל מערבי.

משך הטיול: 4 שעות. הטיול יתקיים בשעות 10:00-14:00.
הנסיעה ברכבים פרטיים. יש להצטייד בנעלי הליכה, כובע ומים.
מחיר לאדם 70 ₪.
ידידותי לילדים.
יותם דהאן, טלפון להזמנות:050-9235674

 

שוק איכרים גלילי וטיול במצודות הגליל עם נעמן מזור

מוזמנים לטייל עם מורה הדרך נעמן מזור במצודות הגליל. נתחיל בשוק האיכרים שביקב כישור שם נוכל להצטייד בפינוקים, נמשיך בנסיעה למצפה הילה ומשם נקיים טיול רגלי למצודת המונפורט ובחזרה.נמשיך לביקור במעיליה במצודת הטוריס הצלבנית עליה יושב הכפר ונסיים בסיור בפקיעין העתיקה.

תחילה ב11:30 ביקב כישור. סיום משוער 17.00 .
מחיר: 70 ₪ למשתתף .
ידידותי לילדים מגיל 10. הליכה ברמת קושי בינונית.
נעמן מזור, 052-8691110

מוסלמי, נוצרי ויהודי נכנסו לפאב… טיול עם מורה הדרך עמרי אבידר בסמטאות תרשיחא

תרשיחא היא כפר-עירוני או עיירה-כפרית ציורית שייחודה בבעלי המלאכה שהתרכזו בה כאן בלב הגליל סביב השוק האותנטי שפועל בה מזה דורות רבים. בסיורנו החוויתי נכיר את סיפור המקום בו חיים ביחד נוצרים ומוסלמים ומהווה דוגמא נפלאה לדו-קיום בגליל. נשוטט בסמטאות המרהיבות ששוקמו בשנים האחרונות, נבקר בכנסיות ובמסגדים, נפגוש ונשוחח עם בבעלי המלאכה ויצרני הטבק (המשמרים את המלאכות המסורתיות עד ימינו) ואף נטעם מהמעדנים המקומיים כולל מגלידה בוזה הנודעת…

בין השעות 16:00-19:00
מחיר:80 ₪
ידידותי לילדים, לא כשר
עמרי אבידר, תרשיחא, 054-4957737

 שייט בסירה מהירה בעכו העתיקה (פרטים למעלה)

 

יום שבת ה18.5

השראה לכל המשפחה בקיבוץ כפר מסריק

מוזמנים לקיבוץ כפר מסריק לסיור משפחתי מלא ביצירה ובחשיבה יצירתית. בסיור  נבקר בגלריה המקומית בתערוכה “השראה במראה” , נצפה באוסף הכלים המעוצבים של נעמן פורצלן, נבקר בסנדלריה שיצרה את “נעלי הד”ר מרטינס” של שנות ה-40 ובמרכז המבקרים בו נצייר על צלחות פורצלן מעוצבות….

בין השעות 11:00-13:00
מחיר: 40 ₪ לאדם.
ידידותי לילדיםקיבוץ כפר מסריק, טלפון: 052-5557271

 

 

סדנת פריחה, בדים ופטישים לכל המשפחה בסטודיו חסי נוה

מוזמנים לסדנה משפחתית המשלבת בין פריחה ליצירה.  נחקור את הצומח באזור, נאסוף פרחים ועלים, נביא אותם לסטודיו, נלמד כיצד ניתן להשתמש בהם ובפיגמנטים שלהם לציור ולהדפסה,נדפיס את הפרח או העלה על הבד ונכין ממנו שקיק ריחני.

בין השעות 10:00-11:30
מחיר: 70 ₪ לאדם (100 ₪ להורה וילד)
ידידותי לילדים מגיל 8 בליווי הורים
הסטודיו של חסי נוה- בוסתן הגליל, 054-4770015

טיול לאבירים, פסוטה ומה שביניהם עם דור פינטל

מוזמנים לטיול בכפר הנוצרי פסוטה עם מורה הדרך דור פינטל, שמשלב את היופי הגלילי. על דו קיום, חקלאות ומלאכה מסורתית, ארכיאולוגיה, דתות שונות, נופים וטבע. בהמשך נפגש עם פסל הברזל וליד ח’ורי ונסיים בנוף היער שבמשק חפר שבאבירים עם שתיה חמה וקרה . במקום תוכלו להתפנק עם טיולי ריינג’רים,סוסים ואוכל גלילי מעשה ידי שף.

הטיול יתחיל בשעה 10:00 , משך הטיול: כ 5-7  שעות.
עלות הטיול 90 ₪ לאדם כולל הדרכה, מפגש עם פסל הברזל ואירוח במשק חפר שבאבירים.
ידידותי לילדים.
להרשמה: דור פינטל, טלפון 052-5832532

 

טבע גלילי, אש וחומר –טיול בכליל עם מורה הדרך יותם דהאן

מוזמנים לטייל עם מורה הדרך יותם דהאן בישוב הכפרי והמיוחד, כליל, בו נולד ובו הוא חי היום. כשהכל ירוק ורענן ופריחה חורפית מעטרת את השדות מוזמנים לטייל עם יותם באווירה מיוחדת במחוזות של שלווה גלילית בכליל. בטיול תכירו אורח חיים כפרי, אוהלים בהם חיים אנשים ולצידם חיות משק, גינות ירק אורגניות, כרמי זיתים ובוסתני פרי. יותם יספר על החיים בקהילה אלטרנטיבית בחיק הטבע, על חינוך הילדים, חשמל סולארי והקשר אל ישובי הסביבה, יוביל אתכם לטיול בשבילי הכפר הטובלים בנוף הגלילי ולסיור בחורבת כליל שם נראה עתיקות מתקופות קדומות.

נסיים את הטיול בחנות של אמני כליל שנמצאת ליד קפה כליל שם תוכלו להנות מארוחה צמחונית, קפה ואוירה נעימה….

הטיול יתחיל בשעה 10, משך הטיול כ 3 שעות.
עלות הטיול 70 ₪ לאדם. ידידותי לילדים.
טלפון להזמנות: 050-9235674

הצגת קרקס בראשית לילדים בתיאטרון זיקית בתפן

סיפור שבעת ימי הבריאה מוצג ע”י להטוטן אשר מגיע אל במה כדי להציג את מופע הקרקס שלו, ומוצא להפתעתו שחלו בה שינויים… תוך דיאלוג עם קול מסתורי, שימוש באמצעים וחפצים שונים ומגוונים, סקרנות, דמיון ויצירתיות של הלהטוטן מתפתחת העלילה, ומתגלה בהדרגה לקהל מה קרה בכל אחד מהימים. ההצגה מלווה במוזיקה אתנית ממקומות שונים בעולם יחד עם מוזיקה מקורית שנכתבה במיוחד.

ההצגהה תתקים בשעה 11:00-12:00
מחיר: 40 ₪ לאדם.
ידידותי לילדים. ההצגה מיועדת לילדים בגילאי 4-9.
תיאטרון זיקית, תפן, 052-282-7001

 

שבת של יצירה ותערוכת נפחות בסדנה של יובל תלם במתת

מפגש עם אמן הברזל יובל תלם. מוזמנים לשבת של יצירה במצפה מתת עם אמן הברזל יובל תלם ועם נפחים אורחים. במפגש תוכלו לצפות ברזי הנפחות סביב האש הבוערת והסדן, לראות את היצירות עליהן יובל עובד ולחוש את קצב החיים בכליל. במהלך היום יוצגו בסדנה של יובל תלם מגוון של יצירות  ופסלים של נפחים אורחים מכל רחבי הארץ, שיגיעו ליצור בצוותא עם חרש הברזל יובל תלם דמויות ומסכות בברזל….

בין השעות 11:00-16:00
קפה רושקה, מצפה מתת
ללא עלות. ידידותי לילדים, לא כשר
טלפון להזמנות: 0544371414

שייט בסירה מהירה בעכו העתיקה (פרטים למעלה)

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חלק מהאירועים בתשלום וחלקם בחינם

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

אין תגובות

השאר תגובה