המדריך למציאת עבודה חדשה לאחר חופשת לידה

חופשת לידה
עשי ואל תעשי למציאת עבודה: המדריך למציאת עבודה חדשה לאחר חופשת הלידה

היכרות עם סל הזכויות של נשים אחרי לידה יכולה לסייע להן לחזור לשגרה, לממן את תקופת החופשה וגם לחזור לעבודה. אז מה נמצא בסל הזכויות ואיך מוצאים משרה חדשה? הנה כל התשובות:

חופשת לידה היא זכות ששמורה בישראל לכל עובדת שעבדה שנה לפחות ברציפות אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה. באופן עקרוני, הזכאות היא לחופשת לידה של 26 שבועות – בעוד עובדת שעבדה פחות מ-12 חודשים תהיה זכאית לחופשה של 15 שבועות. בכל מקרה, 7 שבועות מתוך אותה חופשה ניתן לקחת עוד לפני תאריך הלידה המשוער ואת היתר אחרי יום הלידה.

עם זאת, חשוב להזכיר שרק עבור חלק מהחופשה ניתן תשלום על ידי המוסד לביטוח לאומי. זה אומר שנשים שרוצות למצות את מלוא הזכויות שלהן ולממן את תקופת הלידה וההורות בלי לעבוד, יצטרכו לדאוג לזה מראש או למצוא פתרונות גישור. לכן, חשוב לנצל את החלק האחרון של תקופת הלידה כדי להתחיל למצוא עבודה חדשה.

עשי ואל תעשי בחיפוש עבודה

הרבה נשים מנצלות כיום את ההזדמנות של יציאה לחופשת לידה על מנת להחליף מקום עבודה. מה שנראה מסובך מאוד בשגרה הופך להיות פשוט יותר אם ממילא נמצאים כמה חודשים בבית, אז כל שנותר הוא להקפיד על השלבים הנכונים.

בשלב הראשון, מה שכדאי לעשות זה לעקוב אחר מודעות דרושים בתחומים רלוונטיים ולהתמקד עם כל יום שעובר במשרות יותר ויותר ספציפיות. במילים אחרות, לא צריך להתפזר על יותר מדי תחומים – אלא בדיוק להיפך: לנצל את הניסיון שנצבר במקום העבודה הקודם להתעניין רק במשרות שאכן עולות בקנה אחד עם קורות החיים.

מנגד, לא מומלץ להגיע למצב שבו החיפוש אחר עבודה בא על חשבון הפגיעה ברווחה האישית או של התינוק. זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל הלחץ של השבועות האחרונים בחופשת הלידה עלול לעשות את שלו. במקום זה, מה שמומלץ לעשות זה לנשום עמוק ולא להתבייש לפרסם קורות חיים גם דרך חברים, קרובים ובני משפחה.

האם העבודה מתאימה לסטטוס החדש שלך?

חופשת לידה היא גם הזדמנות טובה לנהל מחדש את לוח הזמנים של משק הבית. כל עוד את בחופשת לידה, יש לך את הכלים לעקוב אחר שעות שבהן את פנויה יותר ופחות ואף לנסות לנבא איך זה ייראה בחודשים הבאים. מכאן והלאה, מה שכדאי לעשות זה לשבץ את הנתונים בתוך מערכת השיקולים ולהשתמש בהם כדי למצוא עבודה שמתאימה לך ולמשפחה.

בשורה התחתונה, כדאי לך לוודא שהעבודה שאליה את מגישה מועמדת מתאימה לסטטוס החדש שלך כהורה לתינוק. זה יכול לבוא לידי ביטוי בשעות, במספר הימים ובשכר וכולל גם דברים קטנים עם משמעות גדולה כגון המרחק ממקום העבודה ושעות הנסיעה.

אין תגובות

השאר תגובה