צעדת הכלניות ומירוץ הכלניות בפסטיבל דרום אדום 2020

דרום אדום 2020
פסטיבל דרום אדום | צילום: יגאל סלבין
בואו למירוץ הכלניות ולצעדה לזכרה של שושנה דמארי, בנוסף לעוד פעילויות בפסטיבל דרום אדום...

חג הכלניות בנגב יפתח רשמית בתחילת חודש פברואר והפרחים כבר מתכוננים ופורחים לכבודם של המטיילים והמשפחות שיגיעו מכל רחבי הארץ. בנוסף למירוץ וצעדת הכלניות, במהלך פסטיבל דרום אדום תוכלו ליהנות מטיפולים מרגיעים לגוף ולנפש, לינה כפרית, סדנאות טבע, סיורי קולינריה, פעילויות ספורט, רכיבה על אופנים, הופעות ופעילויות המותאמות לכל המשפחה וגם ירידים ושווקים מקומיים.

עדכון: 21.2.2020
שימו לב צעדת הכלניות עברה לתאריך ה-29 בפברואר.

החלה פריחת הכלניות, הרקפות והנרקיסים ברחבי הנגב, ואתם מוזמנים לצעוד או לרכב על אופניים על רקע הפריחה הצבעונית. מעבר לכלניות האדומות המוכרות, יש עוד ממגוון רחב של פעילויות ביערות ובצפון הנגב בפסטיבל דרום אדום.

 

פריחת הכלניות סינגל יער שוקדה
סינגל יער שוקדה. צילום: רפי בביאן

 

 

צעדת הכלניות בפסטיבל דרום אדום

בנוסף, כבכל שנה, תהיה צעדה בין הכלניות לזכרה של הזמרת הלאומית שושנה דמארי, שבין שיריה גם השיר כלניות. הצעדה נחשבת לאחת הצעדות העממיות המובילות במדינה כבר מעל מעשור.
צעדה לכל המשפחה בין גבעות מוריקות באזור יער רוחמה ושמורת בתרונות רוחמה. תחילת הצעדה באתר ראשונים בקיבוץ רוחמה, משם יצאו שלושה מסלולים: מסלול קצר באורך 2.5 ק”מ, מסלול בינוני, כ-5 ק”מ, ומסלול ארוך באורך 7.5 ק”מ.

לאורך המסלולים קק”ל תציב תחנות מידע והסבר, עמדות הפעלה עם מדריכי קק”ל, להטוטנים, זמרים ומשחקים ספורטיביים.

איפה: חניה רק במכללת ספיר, משם יצאו שאטלים לאורך כל היום אל תחילת הצעדה (אתר ראשונים בקיבוץ רוחמה).

מתי: יום שבת, 29 בפברואר

יציאה ואיסוף כרטיסים ממכללת ספיר החל משעה 8:00, הסעה אחרונה אל תחילת המסלול, תצא בשעה 11:00.

כמה: 45 ₪ לאדם מעל גיל 3 | בהרשמה מראש: מחיר משפחתי מוזל של כ-40 ₪ למשפחה בת 5-6 נפשות | ביום האירוע המחיר יעלה ל-50 ₪ (תשלום במזומן בלבד במידה וישארו כרטיסים).
הכרטיס מקנה השתתפות בצעדה, ביטוח ומדליה לכל צועד.

מעבר לכך יתקיימו פעילויות נוספות כמו סדנאות ציור בטבע, סדנאות להכנת עפיפונים וסיורי פריחה מודרכים באתרי קק”ל. כמו דרך מתקני המים ביער בארי, בתרונות רוחמה, וורמולן עד צומת סעד, חניון איבים, פארק נחל גרר, יער שרשרת ועוד.

להרשמה לצעדה: לחצו כאן…

 

פעילויות בפסטיבל דרום אדום בשבת 22.2

חגיגה מסתובבת בכלי בראשית: הפנינג צבעוני ומקסים בסטודיו הקרמיקה המרהיב, עם מגוון פעילויות לילדים ולמבוגרים. בין היתר, מופע ליצנות בועתי. בחצר הסטודיו כלי בראשית, בין עצים לכדים, תיפגשו לפעילות יצירה: תמונות פסיפס צבעוניות, יצירת כלים באובניים והתנסות בחומר. עוד במקום: טעימות חורף ומכירת כלי קרמיקה בסטודיו.
מושב תאשור, בין השעות 10:00-15:00. לפרטים 077-7295797.

הפנינג משחקי ילדים בגבעות בר: מגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבי היישוב. בין היתר: הפנינג נגב במתחם האירוח והטיפולים: עינות בר, בגבעות בר. מתחמים גדולים למשחקי ילדים: משיכה בחבל, 5 אבנים, גומי, יויו, דוקים, גולות, פינות יצירה וגבס, איפור פנים ומתחם ג’ימבורי לקטנטנים. סדנת בצק סוכר / בצק פימו / שוקולד תחל בשעה 12:00.
יהיו במקום דוכני אוכל עשירים, פוד טראקס, נקניקיה בלחמנייה, שערות סבתא, וופל בלגי, ברד, פופקורן ועוד.
בנוסף, תתקיים תערוכת צילומים במועדון הילדים. יהיה שילוט במקום.

סטנדאפ לילדים: אילן וויס בגבעות בר בשעות 11:00 | 13:00 | 15,00.

תערוכת צילומים ב”בית פנימי” בקיבוץ שובל: בין השעות 10:00-14:00 תתקיים תערוכת צילומים המשקיפה על המרחבים הירוקים באזור בעונה זו. בתערוכה תמונות של אלו שהקימו נווה ובית באמצע השממה, הם בחרו את המקום המשמעותי ביותר עבורם בקיבוץ ובו הצטלמו. הבחירות, הצילומים, הנוף שמציץ בין לבין – כל אלה יוצרים חוויה ייחודית.
במקום פועל בית קפה קטן ומקסים בשם פולה, שיהיה פתוח כל שבת בין השעות 10:00-13:00. ניתן יהיה לאכול בחדר האוכל בקיבוץ עם הילדים בין השעות 11:30 ל13:30 (התשלום במזומן בלבד).
לפרטים נוספים חייגו: 0522297875 | 0522297889.

 

אתר הראשונים
אתר ראשונים, נקודת היציאה למסלול | צילום: נחשון דביר

 

דרום אדום, צעדת הכלניות: פרטים נוספים

הפריחה האדומה המפורסמת של האזור לא הייתה יכולה להתקיים ללא עובדי קק”ל הפועלים במשך כל השנה בטיפוח ושמירה על יערות הנגב המערבי והצפוני בתוכם יער בארי, יער שוקדה, יער שרשרת, יד מרדכי, יער גברעם, יער דבירה ועוד.
גם בתקופות טרור העפיפונים שכילו מאות דונמים מיערות עוטף עזה, נלחמו עובדי קק”ל בשריפות כדי לשמור על העצים שנטעו, מסלולי האופנים שחפרו והחניונים שבנו. קרן קימת לישראל מטפלת מטפחת ושומרת על היערות במהלך השנה ולכבוד הפסטיבל מזמינה את הציבור הרחב למגוון של הפעלות ופעילויות בין הכלניות ברחבי הנגב.

יו”ר קק”ל, דניאל עטר: “קק”ל כאינטגרטור מרכזי, תוביל את חזון 2040 יחד עם גופים נוספים ותהפוך את הגליל והנגב למנועי הצמיחה של ישראל. קק”ל נרתמת גם לאתגרים האסטרטגיים מולם ניצבת מדינת ישראל בעשורים הבאים כדי שישראל של כולנו תהיה עד 2040 מלהיבה יותר, חדשנית יותר וחזקה הרבה יותר”.

 

מירוץ הכלניות בפסטיבל דרום אדום

גם השנה התקיים מרוץ הכלניות של קק”ל, הכולל מקצה עממי למשפחות באורך 2 ק”מ בלבד, בנוסף לשלושה מקצים תחרותיים של 5, 10 ו-15 ק”מ.

איפה: המרוץ יתקיים ביער שוקדה של קק”ל.

מתי: יום שישי, 14 בפברואר. משעה 7:00. בתשלום.

לפרטים ניתן לחייג: קו ליער 1-800-350-550

עוד פעילויות בדרום אדום בשבת 15.2

חוויה ביער: פעילות מהנה ביער דבירה לכל המשפחה: משחקי שולחן עתיקים ומאתגרים.
שחקן, פינת איפור עם ציורי כלניות וחוויה משפחתית בטבע. בפארק שולחנות פיקניק ומתקני קק”ל לנוחות המבקרים. הפינות יפעלו לסירוגין, על בסיס מקום פנוי. הכניסה חופשית.
בין השעות 10:00-14:00.

יצירה בכלי בראשית: מוזמנים לחצר סטודיו כלי בראשית במרחב הירוק בין עצים לכדים לפעילות יצירה זורמת. יצירת כלים באובניים, תמונות פסיפס צבעוניות והתנסות בחומר. עוד במקום: טעימות חורף, מכירת כלי קרמיקה בסטודיו.
במושב תאשור, שעות פעילות 10:00-15:00. לפרטים 077-7295797.

תערוכת צילומים ב”בית פנימי” בקיבוץ שובל: בין השעות 10:00-14:00 תתקיים תערוכת צילומים המשקיפה על המרחבים הירוקים באזור בעונה זו. בתערוכה תמונות של אלו שהקימו נווה ובית באמצע השממה, הם בחרו את המקום המשמעותי ביותר עבורם בקיבוץ ובו הצטלמו. הבחירות, הצילומים, הנוף שמציץ בין לבין – כל אלה יוצרים חוויה ייחודית.
במקום פועל בית קפה קטן ומקסים בשם פולה, שיהיה פתוח כל שבת בין השעות 10:00-13:00. ניתן יהיה לאכול בחדר האוכל בקיבוץ עם הילדים בין השעות 11:30 ל13:30 (התשלום במזומן בלבד).
לפרטים נוספים חייגו: 0522297875 | 0522297889.

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום, בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

בהתאם לטיול/פעילות

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה