חווידע ירוחם: מיני מוזיאון מדע חדש נחנך השבוע

חווידע ירוחם, מוזיאון המדע ירוחם
חדש בדרום: חווידע ירוחם. צילום באדיבות החווידע

מיני מוזיאון מדע חדש נחנך בימים אלו בירוחם: חווידע ירוחם הוא מרכז מדע אינטראקטיבי בקונספט חדשני המעודד למידה חווייתית לילדים באמצעות משחקים מקוריים ואינטראקטיביים, התנסות. 

המבנה החדש של החווידע שפעלה מזה שנתיים בירוחם במבנה זמני, לא דומה לאף מוזיאון מדע שהכרתם ומספק מרחב של חוויות חינוכיות למימוש הפוטנציאל הלימוד המדעי של הילדים, ממקום של סקרנות טבעית, כיף והנאה.

המבנה החדש משתרע על פני 375 מ”ר וכולל לונה פארק מדעי, חדר משחקי חשיבה,  חדר חושך ופלנטריום.
הצבעוניות של המקום ממלאת את חללי המרכז והמבקרים חווים ומגלים דרכו את עולם הילדים בדרך חוייתית.

בחווידע מעודדים ילדים ומבקרים לגעת, להפעיל ולשחק עם המוצגים ובדרך זו לחקור באופן פעיל תופעות מדעיות. השם חווידע הוא צירוף המילים חוויה וידע המשקף את מטרתו העיקרית של המרכז: ליצור סביבת למידה בלתי פורמאלית, נעימה ומהנה כדי לקרב את הילדים אל עולם המדע.

חווידע ירוחם: התנסות זה שם המשחק

הנחת היסוד של חווידע היא שילדים מגלים סקרנות רבה כלפי העולם הסובב אותם וכי הם לומדים בצורה הטובה ביותר על ידי התנסות אישית פעילה.

מרכזי החווידע מיועדים לגילאי הגן ולבתי הספר היסודיים. בשעות הבוקר פועל המרכז במסגרת החינוך הפורמלי להדרכות מדעיות בנושאים שונים ובשעות אחה”צ מפעיל חוגי מדע מגוונים, שעות סיפור מדעיות, הדרכות העשרה ופעילויות נוספות.

חווידע ירוחם הינו אחד מחמישה מרכזים הממוקמים בפריפריה, על מנת לאפשר זמינות ונגישות של פעילות מדעית וחשיפת הילדים אל עולם המדע. בחווידע מתקיימות פעילויות עשירות ומגוונות המאפשרות התנסות אישית פעילה ומימוש העיקרון ‘לגעת כדי לדעת’. פעילויות המרכז כוללות חקר, ניסויים והדגמות מדעיות. החווידע, מיני מוזיאון מדע, כולל מוצגים המדגימים עקרונות מדעיים שונים.

אלון גלרון, מנכ”ל פר”ח ציין לקראת השקת המרכז החדש כי “התפקיד שלנו הוא ליצור סקרנות בקרב הילדים ולגלות להם עולמות חדשים. החזון שלנו הוא להפוך את המקום לאבן שואבת לכל תושבי ירוחם והסביבה… החווידע, שנוסד בפר”ח, הוא מרכז מדע חוויתי לילדים הפועל במסגרת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי. אין דבר מענג יותר מלראות ילדים נבונים, סקרנים, תוססים ומחייכים, כפי שיעיד כל מי שמבקר בחווידע”.

המבנה, שנבנה בעזרת תרומתה של קרן היסוד ובתפעול החברה הכלכלית, יאפשר לתת מענה רחב לירוחם ולכל אזור הנגב, וידריכו בו סטודנטים לתואר ראשון ושני מהאוניברסיטאות והמכללות באזור הדרום בעלי רקע וניסיון בהדרכה.

חווידע ירוחם – כל הפרטים:

כתובת: מרכז המדעים,  רח’ רמב”ם, ירוחם
טלפון: 08-6583221
פרטים נוספים באתר…

אין תגובות

השאר תגובה