יבוטלו לימודים בבתי הספר? משרד החינוך בהערכת מצב קורונה

קורונה
חשש להתפשטות נגיף הקורונה בתלמידים | צילום: PEXELS

יבוטלו לימודים בבתי הספר בעקבות בהלת הקורונה? הנהלת משרד החינוך קיימה היום (חמישי, 12.3) לפני שעה קלה הערכת מצב בנושא התפשטות הקורונה והשפעתה על מערכת החינוך בהשתתפות שר החינוך ומנכ״ל המשרד.

מסקנות הישיבה הן כי נכון לשעה זו לא מבוטלים הלימודים בבתי הספר. אך לצד זה נערכים לאפשרות של למידה מרחוק.
ההרצאות בבתי הספר יתקיימו בתנאי שיחלקו את התלמידים לקבוצות קטנות, או יבוטלו.
יצא איסור קיום אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך. כמו תחרויות ספורט עם קהל, הצגות, כנסים או מופעים.

שר החינוך רפי פרץ חידד: “אני רוצה להדגיש בעניין הפייק ניוז. אל תאמינו לכל מיני הודעות פייק שרצות ברשתות החברתיות – החלטה רשמית אם תהיה כזאת, תצא אך ורק דרך דוברות המשרד.”

כמובן שנמשיך גם לעדכן באתר.
בבידוד? הילדים מטפסים על הקירות?
קבלו משחק בסגנון חדר בריחה בבית…

שר החינוך רפי פרץ: ״זו שעת מבחן לחברה הישראלית. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם ממשרד הבריאות – אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית.״

מנכ”ל משרד החינוך שמואל אבואב: “אנו פועלים סביב השעון, במספר רחב של זירות פעולה, כדי להיערך לכל תרחיש, וכדי להעניק למידה מרחוק איכותית, ברמה הלאומית, ברמת בית הספר וברמת התלמיד”.

 

המשך לימודים בבתי הספר:
הוראות משרד החינוך בנוגע לקורונה

בסיום הערכת המצב הורה השר לדרג המקצועי במשרד לבצע מספר פעולות:

  • נתינת דגש על היגיינה אישית של התלמידים. בחינה של רכישת ג׳ל אלכוהולי ברמה הבית ספרית.
  • קבוצות קטנות בהפסקות.
  • דגש על ניקיון שירותים בבתי הספר.
  • העלאת מודעות בקרב התלמידים והמורים.
  • המשך ליווי וניטור של התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד.
  • טיולים וסיורים שמתקיימים יהיו עד 100 תלמידים.

שר החינוך רפי פרץ הוסיף בפגישה כי: ״כרגע בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמלל אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית. אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה ונמשיך לעדכן. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם משרד הבריאות, אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים מצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר עם הוראות ברורות…

אם יש לבית ספר הרצאה בית ספרית, אז תחלקו אותה לחלקים קטנים או שתבטלו. מי שלא מרגיש טוב, אפילו קצת, לא לבוא לבית הספר. מורים ותלמידים כאחד. אל תקחו סיכון. בסוף הפעולות הקטנות האלו יסייעו להפחית את ההתפשטות.״

שמואל אבואב, מנכ”ל משרד החינוך, אמר: “מניעה או דחייה של המשך התפרצות הנגיף היא המשימה הלאומית המרכזית שלנו, ואנו פועלים להשגת מטרה זו. מוסדות החינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר את שעריהם, ואנו מבהירים שהלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה מתקיימת כבשגרה, ובכלל זה היציאה להפסקות ולפעילויות חינוכיות בחצרות.
יחד עם זאת, חל איסור לקיים אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים…”

למידה מרחוק בבתי הספר מהמגזר הבדואי

בעקבות החשש מהתפשטות וירוס הקורונה, תלמידי התיכון מהמגזר הבדואי החלו להשתתף במפגשי לימוד וירטואליים עם המורה ומתרגל מקצועי, בהם מתכוננים לבגרות.
התלמידים מתקבצים בשעה קבועה, כמו שיעור רגיל, כל אחד מהם מול המחשב או הסמארטפון. אליו הם מקבלים את תכני הלימוד ושואלים שאלות. מי שלא יכול מסיבה כלשהי להשתתף בשיעור הוירטואלי יכול להשלים זאת לאחר מכן.

 

לאתר משרד החינוך: לחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה