תשע דרכים מקוריות לאכילת פנקייק

פנקייק
פנקייק בתשע דרכים | צילום: Pexels

הגרסה הקלאסית של הפנקייק היא תענוג מפנק שתמיד כיף להכין ולאכול. כולנו מכירים את האווריריות המתקתקה והמופלאה הזו שהולכת מצוין בשילוב סירופ מייפל, שוקולד או קצפת. אך יש עוד המון גרסאות נהדרות למעדן הנהדר הזה. אספנו עבורכם תשע דרכים מקוריות לאכילת פנקייק שיהיו לא פחות ממכרות מהמתכון המקורי.

 

פנקייק אמסטרדם

הגרסה הזו של מתכון לפנקייק מתבססת על עוגיות הולנדיות מדהימות. הפנקייק עצמו הוא פנקייק שוקולד עשיר שבתוכו מתחבא שוקולד לבן שמפתיע בטעמו בכל ביס. לבלילה הקלאסית של הפנקייק הוסיפו אבקת קקאו והכינו כרגיל. במרכז הפנקייק מפזרים שוקולד לבן ומכסים בעוד בלילה. הופכים את הפנקייק לצד השני ומטגנים עד שהוא מוכן.

 

פנקייק עוגת גבינה

הקינוחים המענגים ביותר הם אלה שמשלבים את הטוב משני עולמות. במתכון הזה יש את האווריריות הנהדרת של הפנקייק יחד עם הטעמים המשובחים של עוגת גבינה עם פירות יער. לתערובת הפנקייק הקלאסית הוסיפו גבינת כנען וגרידת לימון. הכינו את הפנקייקים כרגיל במחבת.

להכנת הרוטב מערבבים קורנפלור עם מים. מבשלים בסיר עם פירות יער עד להסמכה. עורמים את הפנקייקים בערמה ויוצקים מעל מעט שמנת חמוצה ואת רוטב פירות היער.

 

פנקייק בננות ללא גלוטן

רק בגלל שפנקייק הוא מאכל מתוק אין זה אומר שאי אפשר להכין אותו עם מרכיבים בריאים. המתכון הזה יאפשר לכם ליהנות מהפינוק גם אם אתם רגישים לגלוטן. האמינו לנו, הוא לא פחות טעים מהגרסה המקורית.

בקערה מועכים בננות ומוסיפים סוכר, ביצים, חלבון ביצה, תמצית וניל וחלב. טורפים היטב. מוסיפים שקדים  טחונים, קורנפלור ואבקת אפייה. מטגנים את הפנקייקים משני הצדדים עד להזהבה. מגישים עם בננות טריות וסירופ מייפל.

 

עוגת פנקייק בטעם וניל

מי היה מאמין שאפשר להכין מפנקייקים עוגת שכבות מפתה? המתכון הבא מוכיח שבהחלט ניתן. בין שכבות הפנקייק מורחים קרם וניל וממרח שוקולד ומעליהם מפזרים חלווה ושוקולד מגורר- פשוט חגיגה מופלאה של טעמים, נסו ולא תתחרטו:

מקציפים שמנת קרם וניל עם אבקת סוכר וגבינה. מעבירים לשקית זילוף. מכינים חמישה פנקייקים גדולים. מניחים פנקייק ראשון כבסיס ומעליו מורחים ממרח שוקולד וקרם וניל. ממשיכים כך עם כל הפנקייקים ומפזרים מעל חלבה ושוקולד מגורר.

 

פנקייק פרג־תפוז טבעוני

זו הגרסה הבוגרת יותר של הפנקייק אם תרצו. יש בה טעמים עשירים ומורכבים, והיא מתאימה גם לטבעונים וגם למי שרגיש ללקטוז. זהו פנקייק שאפשר להגיש לאורחים כקינוח בתום ארוחה חגיגית בגאווה גדולה. היו בטוחים שהמחמאות לא יפסיקו לזרום. כך תכינו:

טוחנים את מרכיבי הרוטב: תותים טריים, אבקת סוכר, מכל סויה בטעם גבינה לבנה, משקה שקדים, סוכר ותמצית וניל. טורפים היטב משקה שקדים, חומץ, תמצית וניל, חומץ, שמן וגרידת תפוז. מוסיפים מלח ופרג ומערבבים. במחבת מטגנים את הפנקייקים משני הצדדים עד להזהבה ומגישים עם רוטב תות.

 

פנקייק דבש עם תפוח וצימוקים

ראש השנה אולי עבר, אך הטעם של תפוח בדבש הוא נהדר בכל ימות השנה, במיוחד בצירוף צימוקים מתוקים. החלק הכי טוב הוא שהמתכון אינו מאוד שונה מהמתכון המסורתי להכנת פנקייק, אך התוספות המיוחדות מעניקות טעם יוצא דופן.

להכנה כותשים במעבד מזון צימוקים לבנים, תפוח עץ ושמן. מוסיפים ליתר המצרכים של הפנקייק ומטגנים כרגיל. מומלץ להגיש עם גלידת וניל.

 

פנקייק יוגורט עם בולגרית ובצל ירוק

אנו רגילים לחשוב על פנקייקים כעל מאכל מתוק אבל האמת היא שהוא מצוין גם כמאכל מלוח. הילדים שלכם יתאהבו בפנקייקים היווניים האלה. כדאי שנזהיר מראש שהם עלולים לבקש מכם שתכינו אותם בכל ארוחת ערב. ברגע שתטעמו בעצמכם תבינו למה.

טורפים בקערה ביצים, יוגורט, חמאה, פלפל ובצל ירוק. מוסיפים גבינה בולגרית, קמח ואבקת אפייה ומערבבים. מטגנים ממש כמו פנקייקים רגילים ומגישים חם.

 

פנקייק שוקולד צ’יפס משפחתי

את הפנקייק הענק הזה מכינים בתנור כך שמדובר בחוויה שונה לגמרי. מלבד השוקולד צ’יפס שמסתתרים בפנים מומלץ להוסיף תוספות אחרות שאוהבים. מכינים את הבלילה ממש כמו פנקייק רגיל אך מוסיפים שוקולד צ’יפס. אופים בתנור תבנית עגולה ובוזקים מעל אבקת סוכר.

 

קורנפלקס־פנקייקים

המתכון הזה מיוחד בעיקר בגלל הדרך שבה אוכלים את הפנקייקים ולא בשל המתכון. במקום ליצור פנקייקים גדולים, יוצרים פנקייקים פצפונים מבלילת פנקייק קלאסית, ואוכלים ממש כמו דגני בוקר בקערה עם חלב.

אין תגובות

השאר תגובה