פסטיבל מכתש של כוכבים: חופש גדול במכתש רמון

מטר המטאורים 2024
מטר המטאורים 2024: פסטיבל שלם של כוכבים

פסטיבל מכתש של כוכבים הוא פסטיבל חדש שייקח אתכם עם הילדים למאדים ובחזרה אל האדמה של מכתש רמון… כוכבים נופלים, תצפיות והדרכות לחלל עם טלסקופים ענקיים, הקרנת סרטי 360 מעלות, מופעי קרקס ואור, ביקור לראשונה במתחם D-mars המדמה את החיים על המאדים, מתחם יצירה לילדים, מתחם קולינריה ופאב להורים. 

השבוע ייפתח במכתש רמון פסטיבל מכתש של כוכבים, הזדמנות נדירה להציץ למתחם המסתורי שמדמה את החיים על מאדים המסתתר בלב המכתש, לראות עם הילדים כוכבים נופלים ולהכיר גלקסיות קרובות ורחוקות, לראות סרט על החלל ב-360 מעלות, להנות ממופעי קרקס, תערוכת צילום כוכבים, פעילויות יצירה ומתחם אוכל מעולה.

זקני מצפה לא ישכחו אירוע כזה… אחרי שבשנה שעברה הגיעו מעל 30 אלף איש בלילה אחד לצפות במטר המטאורים המפורסם של ה-12 באוגוסט (פרסטאידים) השנה יזמו במכתש רמון פסטיבל מיוחד שמרחיב את ימי הפעילות ולא מחייב אותכם להדחק בפקקים דווקא בלילה הספציפי של מטר הפרסאידים.

בפסטיבל תוכלו להנות ממתחם צפיה למשפחות מדי סופ”ש כבר מאמצע יולי הקרוב. נגלה לכם סוד… אבל תבטיחו לא לגלות? הכוכבים נופלים גם ביולי וגם באוגוסט ולא רק ב-12 באוגוסט…

לפרטים והנחות צלצלו: 053-9347555  קוד הנחה: KINDERSTARS21

 

פסטיבל מכתש של כוכבים: הפעילויות והמתחמים:

 

מתחם טלסקופים לכל המשפחה

מתחם טלסקופים ייעודים לצפייה במערכת השמש, בשקיעה ובכוכבים עם הטלסקופ הנייד הגדול ביותר בישראל.

מתחם D-Mars

מתחם D-Mars מהווה מעין מעבדת שטח בה מבוצעות משימות מחקר המסייעות לצבירת ידע ונסיון לקראת טיסות מאוישות למאדים. כיום מגיעות סוכנויות חלל מכל העולם (יש פחות מ-10 מתחמים מסוג זה בעולם). סיור ב”הבטיאט” בו חיים האסטרונאטים. היכרות עם טכנולוגיות חלל המאפשרות לנו לחקור ולהגיע למאדים, הציוד הנלווה ותערוכת מחווה לצלם הכוכבים המפורסם – פיליפ בונו.

פעילות אחרי הצהריים במתחם D mars:

סיור במתחם – מכירים עם הילדים את המתחם עצמו ולומדים את המשימות המתבצעות. המתחם עשוי מפנלים מודולרים וכולל בו תאי שינה, מעבדות וכל שאר המתקנים שהיינו מצפים למצוא במחנה במאדים.

חליפות חלל – מכירים את כל המערכות הבנויות לתוך חליפת חלל ואולי אפילו תזכו ללבוש אחת החליפות של הרמונאוטים

רובר אנושי – חושבים שזה קל לנווט רובוט לאורך פני השטח של מאדים? בפעילות הזאת הצוותים יצטרכו להשתמש בכל יכולות התקשורת שלהם כדי לנווט חבר קבוצה (רובר) לקראת המשימה הראשונה שלכם על מאדים.

 

פסטיבל הכוכבים מכתש רמון, D MARS, מתחם מאדים מכתש רמון
מי מזהה איזה כוכב זה? כל התשובות בפסטיבל הכוכבים

הקרנת סרטי 360 מעלות

בשעות הערב יוקרנו על כיפת הפלטנריום סרטי 360 מעלות (כיפה בקוטר של 7 מטר וגובהו 4 מטר) הסרט STARS, סרט מבוא לאסטרונומיה לכל המשפחה ובשעות המאוחרות יותר יוקרנו מגוון סרטים על אתגרים עכשוויים בעולם המדע.
הרצאות מדעיות לכל גיל -בתחום אסטרונומיה, קוסמלוגיה, צילום חלל ועתיד האנושות מחוץ לכדור הארץ.

הדרכות כוכבים עם לייזר

הדרכות כיפת שמיים בעזרת ציין לייזר ירוק מדריכי הכוכבים המנוסים של מצפה הכוכבים בטבע יובילו אתכם עם הילדים לטיול מרהיב על פני כיפת השמיים המדברית. תכירו מעט את עולם המושגים הקוסמי, חייהם של הכוכבים והמרחקים העצומים שמפרידים ביניהם וגם את הפינה הקטנה שלנו, מערכת השמש.

הפאב הראשון במאדים

מתחם מפנק של אוכל ומשקאות – הפאב המפורסם של מצפה רמון הברך פותח סניף ראשון על המאדים במתחם D-MARS.

מופעי קרקס אורקולי

מופעי קרקס ואמנות אור קולי – אמן הקרקס מור רון במופע במדבר הפתוח לצד אפקטים מתוך אמנות אור קולית.

 

לינה במכתש רמון

למרות הפיתוי הרב… לא ניתן להשאר ללון בשטח הפסטיבל במצפה רמון יש מגוון אפשרויות לינה ממלון בראשית (פחות לילדים..), דרך צימרים, גלאמפינג, חאנים וחניוני לילה ועד לינה בחניוני הלילה הפתוחים של רשות הטבע והגנים.

טלסקופ כוכבים, D-mars, מכתש של כוכבים
הטלסקופים מוכנים… מכתש של כוכבים החל מה-15 ביולי ועד סוף אוגוסט

 

פסטיבל מכתש של כוכבים הוא פסטיבל ייחודי וראשון בארץ שיתקיים בלב המכתש כל חמישי ושישי ובמשך שבוע שלם במהלך שבוע מטר המטאורים, משעות הערב ועד השעות הקטנות של הלילה. מאחורי היוזמה וההפקה עומד נדב סילברט ממרכז בטבע המוביל פעילויות הדרכה של אסטרונומיה ותצפיות כוכבים במכתש רמון והסביבה.

בזכות התנאים באזור מכתש רמון הוכרז לפני כ-4 שנים כשמורת אור כוכבים בינלאומית, אחת מהבודדות הקיימות בעולם. השמורה הוא המקום האידיאלי לצפייה בכוכבים, לפעילויות אסטרונומיה ולחקר החלל והמאדים במתחם – D-MARS המושך אליו תיירים, חוקרים ומדענים מהארץ והעולם.

לראשונה מתקיים פסטיבל מתמשך של אירועים ופעילויות אסטרונומיה חוויתיות לכל המשפחה למשך חודש וחצי (ולא מספר ימים) . את תכנון הפסטיבל והתוכן מלווים אנשי מקצוע מובילים בתחום האסטרונומיה בהם: ד”ר יגאל פת-אל, מחבר אנציקלופדיות קבוצות הכוכבים והמנהל לשעבר של הפלנטריום בגבעתיים, פרופ’ הלל רובינשטיין – מנכ”ל D-MARS, אירה Starman מצ’פסקי , מנכ”ל חברת Astronomy Israel, פיליפ בונו – מצלמי האסטרונומיה הבכירים בארץ ובעולם, נדב סילברט – מנכ”ל מרכז הדרכה בטבע ואורי כץ ראש תחום אסטרונומיה מרכז הדרכה בטבע.

לקראת הפסטיבל מציין נדב סילברט: “לפעמים אחנו מרחיקים עד קצה העולם כדי לחפש אחרי פלאי תבל ויופי, כשהפלא והקסם נמצא כאן ממש לידינו, מתחת לאף רק צריך להרים ראש”. סילברט מוסיף: זו אינה הפעם הראשונה שאנו מקיימים פסטיבל כוכבים במכתש, אך הפעם מדובר בחווית בוטיק שמימית, מעשירה ויוצאת דופן לכל אדם בכל גיל, כך שגם במעבדה לחקר המאדים תדרך כף רגלם לא רק של אסטרונאוטים ומדענים אלא גם כף רגלו של ילד סקרן שירצה להיות מדען”.,

 

כרטיסים והנחות לפסטיבל

כרטיסים לפסטיבל מגילאי 3 ומעלה
כרטיס ילד (עד גיל 12) : 140 ש”ח
כרטיס מבוגר: 180 ש”ח

קוד הנחה: KINDERSTARS21

פסטיבל מכתש של כוכבים 2021

מתי? ה-15 ביולי עד ה-27 באוגוסט

איפה? מתחם D-mars

ימי הפסטיבל:

15 | 16 ביולי

22 | 23 ביולי

29 | 30 ביולי

5 | 6 באוגוסט

8-14 באוגוסט

19 | 20 באוגוסט

26 | 27 באוגוסט

להזמנות: www.bateva.co.il או בטלפון: 053-9347555 

קוד הנחה: KINDERSTARS21

 

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה בתשלום ובתיאום מראש בלבד

מחירים

כרטיס אשראי

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה