משחקים לילדים – לשחק, להנות, והכי חשוב, להתפתח

פליימוביל, משחקים לילדים

ילדים אוהבים משחקים ואנחנו אוהבים שהם נהנים. לכן, זה לא פלא שמשחקים לילדים זו תעשייה ענקית ומגוונת שמעניקה מבחר אינסופי של משחקים עבור שלל הגילאים. יחד עם זאת, צריך לזכור שילדים הם עדיין בשלבי התפתחות הן ברמה המוטורית, הקונגנטיבית והרגשית, ולכן זה חשוב למצוא להם משחקים שהם גם מהנים וגם מועילים לתהליך ההתפתחותי שלהם.

אחד המשחקים הידועים והעל זמניים שהם בהחלט שילוב של כל האלמנטים החשובים הנ”ל זה פליימוביל.

מהו הפליימוביל ומדוע הוא משחק מצוין לילדים?

ובכן, כדי לענות על שאלה זו כדאי קודם להבין מהם הקריטריונים החשובים שצריך להיות במשחקים לילדים. המטרה של משחקים לילדים מעבר להנאה והעברת הזמן זה ליצור עבורם גירויים שיפתחו אצלם את הדמיון, היצירתיות, יגרמו להם לחשוב ולפתח עלילה, והכי חשוב להתמודד עם אתגרים. למרות שיש לא מעט משחקים חינוכיים שאכן מנסים ליצור את החוויה המושלמת עבור ילדים, לא פעם הם נכשלים במקום הכי חשוב, וזה בלעורר חשק אצל הילדים לשחק בהם, וזה בדיוק המקום בו הפליימבויל צולח את המשימה כבר כמה דורות.

אז למי שעדיין לא הכיר, הפליימוביל זה אחד המשחקים המצליחים בעולם והוא מיועד עבור ילדים בגילאים 4-12. מדובר בסטים שונים של דמויות קטנות (ואייקוניות) המותאמות ל”עלילה” של הסט שרכשתם.

הסטים עצמם מיועדים להרכבה והם יכולים להיות דגם של תחנת משטרה, תחנת חלל, מכבי אש, בית חולים, גן חיות, חנות לתינוקות, ימי הביניים, ספינת פיראטים ועוד ועוד ועוד. ערכות הפליימוביל השונות מציבות אתגרים שונים בקרב הילדים, מעודדים את תהליך הדימיון והיצירה, והכי חשוב, הן נורא כיפיות.
כמו כן, כפי שציינו המבחר הוא באמת עשיר והיתרון זה שתהליך ההרכבה נהייה מאתגר יותר ויותר בהתאם לגילאים.

משחקים לילדים ומשחקי הרכבה

משחקי הרכבה הם בהחלט סוגי המשחקים המובילים שמועילים להתפתחות הילד, וחלק גדול מהיופי שלהם זה הצבעוניות, החשיבה הנדרשת, הצורות, החלקים השונים ועוד שמעוררים אצל ילדים סקרנות ומושכים אותם לכיוונם. בסופו של דבר אנו רוכשים משחקים לילדים כדי שהילדים שלנו ייהנו וזה נפלא, אבל תמיד טוב לזכור שגם ההתפתחות שלהם חשובה וצריך לבחור משחקים שמשלבים בין השניים, בין אם זה פליימוביל או כל משחק אחר.

אין תגובות

השאר תגובה