מדריך אירועי סוכות 2022 בדרום: הפסטיבלים והאטרקציות לסוכות מהנגב ועד אילת

סוכות בסטודיו של הדס.
סוכות בסטודיו של הדס. צילום הדס זגדון

נוסעים דרומה בסוכות? גרים באזור ומחפשים איפה לבלות עם הילדים בחול המועד סוכות? קבלו את מדריך אירועי סוכות 2022 בדרום שייתן לכם כמה רעיונות לבילוי עם הילדים מחוץ לסוכה.

 

אומרים די לחרם בפסטיבל הצגות הילדים של התיאטרון לילדים ולנוער בבאר שבע, פסטיבל מבשרי הסתיו ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון, פסטיבל המדע ה-9 בסימן חקלאות העתיד בפארק קרסו למדע, פסטיבל BEER FEST בניחוח בווארי אותנטי בכפר הנוקדים או פסטיבל הבירה באילת, מבקרים בבתים פתוחים אצל אמני ערד, קופצים לבקר בצריף בן גוריון, משקים פתוחים בצפון הנגב ועוד המון סדנאות ופעילויות, מסלולי טיולים, סיורים ועוד פעילויות לילדים במרחבי הנגב:

 

אירועי סוכות 2022 בדרום:

פסטיבל המדע וחקלאות העתיד בפארק קרסו למדע

באי פסטיבל סוכות בפארק קרסו למדע ייהנו בנוסף לתערוכות הקבע הפעילות במוזיאון גם מפסטיבל מדע וחקלאות שיוצגו בו תצוגות של גידולים ביתיים וחקלאיים, תחנות פעילות והדגמה חווייתיות, הפנינג ססגוני, מתחם תצוגה של מכון וולקני, שוק איכרים ברחבת המוזיאון, פעילות הדפסת שוקולד בתלת ממד, מתחם חקלאות הידרופוני, עמדת הכנת שתילים לילדים ולכל המשפחה, תחנות פעילות והדגמה של טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, דוכנים עם תוצרת חקלאית מקומית וביתית, סדנאות מדעיות מלהיבות, חדרי בריחה, מופע מדעי ועוד.

חובבי החקלאות הביתית והמגדלים הביתיים יוכלו למצוא את מקומם. במהלך ימי הפסטיבל מוזמנים חובבי הגידול הביתי לחשוף, לשתף ולהחליף ביניהם את תוצרתם.

סוכות פארק קרסו למדע, אירועי סוכות 2022 בדרום, סוכות בבאר שבע,
סוכות פארק קרסו למדע. צילום: מנהיגות מדעית צעירה

איפה ומתי: חוה”מ סוכות, 11-13 באוקטובר 2022
מיקום: פארק קרסו למדע, באר שבע
שעות 10:00-17:00
ימי פתיחה: שלישי עד חמישי (כולל)
גילים: מתאים לגילאים 5 ומעלה
כמה זה עולה:
תושב חוץ – 59 ₪
תושב באר שבע – 45 ₪
ילד עד גיל 5 – חינם

לפרטים: 053-7106968

 

אומרים די לחרם! פסטיבל הצגות ילדים של התיאטרון לילדים ולנוער בבאר שבע

של תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע – בסימן “אומרים די לחרם!”

בין אירועי סוכות 2022 בדרום יתקיים בבאר פסטיבל מיוחד של הצגות ילדים בסימן הנושא החשוב די לחרם. מגוון הצגות, סדנאות, דוכני רחוב, הפעלות, מפגש עם היוטיובר דילן דרור בנושא חרמות, מופעי קרקס, מגוון מוקדים ברחבי העיר העתיקה בבאר שבע, מופעי רחוב של אמנים מהארץ ומחו”ל ועוד. השנה תעלה לראשונה על הבמה בפרימיירה חגיגית ההצגה “זה לא הסיפור שלי” – מחזה מקורי המבוסס על סיפורו של יונה הנביא מאת יהונתן שוורצברג ובבימויו של תום שוורצברג.

המחזה מספר את סיפורה של הילדה גלי, אשר עברה חרם וניצבת שנתיים מאוחר יותר, בפני דילמה האם להצטרף לחרם על ילד אחר. היום השלישי והאחרון של הפסטיבל יוקדש השנה לילדים עם צרכים מיוחדים ובמהלכו יעלו שתי הצגות “רגישות” של “המפץ הגדול” המותאמות במיוחד לקהל זה. בלעדי בפסטיבל: הצגות מותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים.
איפה ומתי: במתחם מרכז הצעירים בבאר שבע ובמוקדים נוספים ברחבי העיר העתיקה בהם: בית האומנים בנגב, מתחם המוזיאונים, בית הסופרים, בוצ’רי, מרכז מבקרים שער הנגב, מדרחוב קק”ל ועוד.

ההצגות המרכזיות מתאימות לגילאי 4 ומעלה.
כמה זה עולה: מרבית המופעים ללא תשלום למעט ההצגות המרכזיות. מחירי ההצגות: 50-80 ₪.

פסטיבל הצגות הילדים סוכות 2022 בבאר שבע
פסטיבל הצגות הילדים סוכות 2022 בבאר שבע. צילום: תיאטרון לילדים ולנוער באר שבע

מיקום: רחבי העיר העתיקה באר שבע
שעות: 10:00-15:30, (ביום הפרימיירה עד לשעה 19:00)
ימי פתיחה: בתאריכים 11-13 באוקטובר, בימים שלישי עד חמישי
גילאים: הפסטיבל וההפעלות ברוב המוקדים מתאימות לכל המשפחה.

פרטים נוספים: 08-6783891
לרכישת כרטיסים להצגות הפסטיבל לחצו כאן…

 

משקים פתוחים סוכות 2022
משקים פתוחים סוכות 2022. צילום: עדי זיו אב

פסטיבל משקים פתוחים

באזור פתחת ניצנה יתקיים בחול המועד הפנינג של משקים פתוחים הכולל סיורים חקלאיים וחוויות בחוות, סדנת מלאכות קדומות, יציאה עם הצאן למרעה, גלישת חולות, סיורי עקרבים ותצפיות כוכבים, משחק בריחה בשטח, טעימות יין ותוצרת מקומית טיולים מודרכים בנופי המדבר של פתחת ניצנה.

איפה? פתחת ניצנה

מתי? חול המועד סוכות 11-13 באוקטובר 2022

 

 

סוכות במרכז גרובטק אשכול

חוויית ארבעת המינים ייחודית ומרתקת במרכז החדש לחקלאות וטכנולוגיה הגדול מסוגו בארץ שנמצא במועצה אזורית אשכול: סיור חווייתי מודרך בזירת האגרו-לאב, בו רואים איך החקלאים בנגב מתמודדים עם אתגרי המדבר ומפריחים את השממה בעזרת הידרופוניקה ושיטות גידול חדשניות, לאחר מכן נעבור לסדנה מרתקת בזירת המייקרים המשוכללת שלנו בה נכין עציץ ארבעת המינים אישי ודקורטיבי, ונתנסה בשזירת זר/כתר הדסים ייחודי, נמשיך לאתגר סוכות מטורף בחדר האקטיבי שלנו עם הרצפה הדינמית, ונסיים בסדנת שף בזירה המאסטר שף שבה נכין ריבת אתרוגים בטעם משגע.
איפה ומתי: במבנה הגרובטק (“גרובטק” בווייז) | 11-13 באוקטובר בשעה 11:00
גילים: 4 ומעלה
מחיר: 65 ₪ למשתתף.  להרשמה לחצו כאן…

ארבעת המינים בחמדת שדות

סוכות הוא חג חקלאי. אחד משמותיו הוא “חג האסיף” מכיוון שבזמן זה אוספים החקלאים את כל מה שנשאר מיבולי הקיץ ומתכוננים לעונת הגשמים הבאה. בחמדת שדות אפשר ליהנות מרגעי הקיץ האחרונים בטיול קסום בהשראת ימי הבריאה בין מעגלי צמחי המרפא, בוסתן העצים ומשק החי ולתת לטבע לנגן על כל החושים.

בסיור תכירו את צמחי המרפא השונים המלווים את האדם מקדמת דנא, דרך רפואת הרמב”ם ועד הארומתרפיה של היום. נבין בעזרת שבעת המינים וארבעת המינים את הקשר שלנו עם אדמת הארץ ונלמד להעריך את יחסי הגומלין בין האדם ובעלי החיים. וכל זאת תוך שמירה על עקרונות החקלאות בת הקיימא וכבוד לסביבה בה אנו חיים. הסיור כולל גם הכנת פיתות על הסאג’ ותה צמחים מצמחי המקום.

לכבוד סוכות נשים דגש מיוחד על ארבעת המינים שגדלים בחווה, מה הם מסמלים (וגם את מי). למה דווקא הם נבחרו כסמלי החג ומה התכונות המיוחדות שלהם.

סוכות 2022 בצפון הנגב
סוכות 2022 בצפון הנגב. צילום: חמדת שדות

איפה ומתי: פרי גן | החווה פתוחה בכל חול המועד, כולל סופ”ש. שעות פתיחה: 10:00-18:00 סיור מודרך יוצא בכל שעתיים: בשעות 10:00-16:00
גילים: 5 ומעלה
מחיר: 30 ₪ לאדם
לפרטים נוספים והרשמה: 077-7295878

חגיגת סוכות במועצה אזורית חוף אשקלון: פסטיבל מבשרי הסתיו

מגוון פעילויות לכל המשפחה באוויר הנעים ועם בריזה מהים הכוללות חוויה קיבוצית מתוקה בבית הדבש והדבורה ביד מרדכי, הדבקת פסיפס על חומת הגבול בנתיב העשרה, אירוח ומופע במאהל של האומן והיוצר מיכה ביטון, סיור תיאטרלי, מופע ציור בחול ודוכני יצירה במרכז מורשת גוש קטיף ביישוב ניצן, חדר בריחה פתוח, חוויה חקלאית ייחודית בחווה של גילר, שוק “עד הקצה” – הכולל אוכל, פעילויות לילדים, תוצרת חקלאית סיורים ועוד – בנתיב העשרה ופעילויות נוספות.

אל אירועי סוכות 2022 בדרום מצטרפת השנה המועצה אזורית חוף אשקלון שמזמינה לראשונה לחגוג את סוכות עם שלל פעילויות ואירועים לכל המשפחה בסימן מבשרי הסתיו – טיולי מורשת, למשפחות עם ילדים, לאוהבי התרבות והטבע ועוד.

בעקבות החדר המכושף חדר בריחה

בעקבות החדר המכושף בפסטיבל מבשרי הסתיו צילום: משק 88

איפה ומתי? לאורך כל חול המועד סוכות ברחבי המועצה האזורית חוף אשקלון
גילאים: לכל המשפחה
מחירים: בהתאם לפעילות

מידע מפורט על כל האתרים, האטרקציות והפעילויות לילדים באתר תיירות חוף אשקלון: לפרטים לחצו כאן…

 

BEER FEST של אוקטובר בכפר הנוקדים: פסטיבל בירה מדברי

פסטיבל ה-BEER FEST, שיערך זו הפעם השנייה בכפר הנוקדים הסמוך לעיר ערד, מציע שלל אירועים וחוויות. הפסטיבל ויציג מגוון רחב של בירות תחת תכנים שונים: בירות קראפט מהארץ ומהעולם, בירות אוקטוברפסט קלאסיות, סיידר ואפילו בירה ללא גלוטן היישר מהחבית.

במהלך הפסטיבל יוכלו חובבי הבירות להנות משלל אירועים וחוויות שיתקיימו בכפר: מסיבת ריקודים עם די ג’יי DEKEL TERRY, שלל הפתעות, הופעה חיה של הלהקה BULGARISTA שתנגן מוזיקה בולגרית ובווארית מקפיצה ושמחה, סדנאות בירה עם מומחים מעולם הבירה הישראלי, שוק אוכל בסגנון פסטיבלים, שלל תחפושות ואווירה בווארית אותנטית, פעילות עם גמלים, מתחם מים מפנק עם משחקי כדור ומפל מים להתרעננות, מגוון זולות, פינות רביצה ושולחנות אירוח, שולחני אבירים, דוכני מזכרות, חולצות ומוצרי בירה ועוד הרבה יותר.

פסטיבל הבירה כפר הנוקדים 2022
פסטיבל BEER FEST בכפר הנוקדים. צילום: כפר הנוקדים 2022

מיקום: כפר הנוקדים
שעות: 15:00-24:00
הפסטיבל: שישי-שבת, 7-8 באוקטובר | במהלך סוכות יתקיימו בכפר הנוקדים סיורים ופעילויות לכל המשפחה.
גילים: הפסטיבל פתוח לכל המשפחה. מכירת אלכוהול לבני 18 ומעלה כקבוע בחוק.
מחיר כרטיס ללא לינה: לילד- 25 ₪ (גילאים 2-12) למבוגר- 70 ש”ח.
מחיר כניסה כולל לינה: החל מ- 200 ש”ח למבוגר ו -115 ש”ח לילד בהתאם לסוג הלינה.

להזמנת מקומות לינה בקמפינג לחצו כאן…
www.kfarhanokdim.co.il/beerfest או טלפון: 08-9950097

 

בתים פתוחים בערד סוכות 2022 בדרום

בתים פתוחים בערד סוכות 2022 בדרום. צילום: מור וולדמן

בביתם במדבר: חוגגים סוכות בעיר ערד – אמני ערד פותחים את ביתם

בחוה”מ סוכות חוגגת ערד 60 שנה להיווסדה ומציעה לקהל הרחב להגיע לעיר, לבקר בבתים המארחים במסגרת פסטיבל ‘בתים פתוחים’ וכן להנות ממסלולי טיול בתוך העיר ובסביבתה. בתים פתוחים: מסורת “בתים פתוחים” בערד נמשכת זו השנה השמינית, בחגיגה שכולה יצירה – אמני ערד פותחים את ביתם. המבקרים יוכלו להנות ממגוון תחומי אמנות- ציור, קדרות, פיסול ועוד. כמו כן, יוכלו להשתתף במגוון אירועים של המרכז לאמנות עכשווית בערד, בתערוכות העוסקות בערד ובמדבר.
6/60: לכבוד 60 שנה לעיר ערד ועל מנת להכיר לקהל הרחב את צפונותיה, יתקיימו 6 סיורים עם 6 מורי דרך ב-6 מסלולים שונים בעיר ובסביבתה. המסלולים מחולקים לדרגות קושי שונות כך שכל אחד ואחת יוכלו לבחור את המסלול המתאים ביותר עבורו. הסיורים מובלים על ידי מורי דרך מוסמכים מטעם משרד התיירות. מספר המשתתפים בסיורים מוגבל ומותנה בהרשמה מראש. בעלות 6 ₪ למשתתף.

איפה ומתי: בבתי האמנים בערד והסביבה

שעות: בימים רביעי חמישי בין השעות 10:00-13:00 + 17:00-20:00 וביום שישי 10:00-13:00.
ימי פתיחה: ימים רביעי חמישי ושישי. 12,13,14/10/2022.

גילאים: בתים פתוחים: מגיל שנתיים ומעלה בהתאם לסוג הפעילות.
מסלולי טיול : בהתאם לרמת קושי המסלול ונגישות.
כמה זה עולה:
עלות הסיורים המודרכים: 6 ₪ למשתתף
סדנאות ופעילויות בין 30-150 ₪ – בהתאם לסדנה המבוקשת
פרטים נוספים:

לפרטים נוספים והרשמה: www.matnas-arad.org | או בטלפון: 08-9951871

 

תפדלו פסטיבל הקפה והמוזיקה ברהט

בסוכות יתקיים לראשונה בעיר הבדואית רהט, פסטיבל קפה ומוזיקה להכרות עם תרבות האירוח והקפה הבדואי וסיפורי המסורת סביבו, לפגוש אנשים וטעמים ייחודיים באוהלים בדואים ענקיים ובסיורים ובתים מארחים ברחבי העיר.

בפסטיבל יתקיימו סדנאות יצירה ופיסול בקפה, וידאו ארט בהדרכת אמנים ממרכז האמנויות, אוהל מספרי סיפורים בו אנשי ונשות רהט יספרו על המסורת הבדואית והקפה שהפך לסמל תרבותי, קיר גרפיטי ענק ליצירה משותפת, פסלים חיים, תערוכת וגלריית אמנות לפריטי קפה, במה עם נגנים בדואים בשעות הערב, דוכני מכירה ותצוגת קפה ואוהל האחווה, השיג, בו ישבו מנהיגים משלוש הדתות ויקיימו שיחה על כוס קפה בדואי.

 

קפה ומעמולים אצל נגאח - פסטיבל הקפה ברהט, תפדלו. צילום: רגב כלף

 

פסטיבל הקפה ברהט הכניסה חופשית

לפרטים: חפשו בפייסבוק: תפדלו – החוויה הבדואית ברהט

איפה? היכל התרבות רהט
מתי? חמישי עד שבת 13-15 באוקטובר 2022

 

פסטיבל סוכות בגן הלאומי ממשית

תיירני קסם המדבר מזמינים את הילדים להתנסות באורח החיים המדברי בסדנאות צבעוניות ויצירתיות ברחבי השוק: סדנת קפה, סדנת תכשיטים בדואיים, סדנת צמחי מרפא, אוהל אירוח אותנטי ועוד. בדוכני השוק הקדום יחכו לילדים חרשי ברזל, טווי שטיחים, ציור בחול, הכנת כלי נגינה, דוכן יד שנייה, בית קפה ודוכני אוכל.
מדי שעה עגולה יתקיים סיור מודרך בעיר הקדומה של ממשית.
אפשר לשלב עם לינה בחניון הקמפינג בממשית.

השוק הנבטי בממשית
מופעים בשוק הנבטי בממשית. צילום: מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים


איפה?
 גן לאומי ממשית
מתי? חול המועד סוכות, ימים שלישי עד שישי 11-14.10.22 בשעות 8:00-17:00, שוק לילה ביום חמישי 13.10 עד 22:00.
בימים שני 10.10 ושבת 15.10 השוק הנבטי עצמו פתוח למבקרים בין השעות 10:00-17:00

 

תירס חם בגרסה הקלאסית

קלאסיקת הילדים האהובה וכנראה המסופרת ביותר בכל הזמנים תעלה בסוכות הקרוב בקונצרט תיאטרלי ומונגש לגיל הרך עם לתזמורת הסינפונייטה של באר שבע של כ-30 נגנים בבכורה ארצית בשיתוף תיאטרון הילדים הישראלי.

את השירים כתבה והלחינה איילון נופר ממייסדי להקת מיומנה בבימויה של ענבל לוי רהב ואת הקונצרט יוביל המנצח, המעבד ונגן הטרומבון מתן יונה.

שחקנים/זמרים: ירמי רייך , גיל גבל, הגר אנוש.

מתי? שלישי 11.10.22 בשעה 17:30

איפה? המשכן לאומנויות הבמה באר שבע

כרטיסים בטלפון: 08-6266422 או באתר התזמורת www.isb7.co.il

חול המועד סוכות בצריף בן-גוריון

המבקרים בצריף במהלך חול המועד סוכות, יוכלו לפגוש בשחקן לבוש בדמות בן-גוריון שיקבל את פניהם ולהתארח בסוכה החגיגית, בה יוקם מתחם מיוחד בו הילדים יוזמנו ליצור בחימר. היצירות יוצגו בתצוגה שתוקם לכבוד חגיגות יום הולדתו ה-136 של הזקן, שיתקיים ב-16 באוקטובר. בנוסף, תוקם במתחם תצוגה זמנית, בה ייחשפו בפני המבקרים מתנות וברכות שקיבל ראש הממשלה הראשון ואת הסיפור מאחוריהן, לצד ביקורים עצמאיים ומודרכים בצריף המגורים המקורי שנשאר כפי שהיה.

 

סוכות בשדה בוקר 2022
סוכות אצל בן גוריון בשדה בוקר. צילום: חנן אפשטיין

איפה ומתי: צריף בן-גוריון, שדה בוקר | ערב חג ושישי: 8:30-15:00, שבת וחג: 10:00-16:00, חול המועד סוכות: 8:30-17:00 סיורים מודרכים יתקיימו בימים שלישי-חמישי, 11-13 באוקטובר. בשעות: 9:00, 15:00 בהרשמה מראש באתר
גילים: 6 ומעלה
מחיר: 20 ₪ למבוגר, 15 ₪ לילד\גמלאי\סטודנט. | סיורים מודרכים: 40 ₪ למבוגר, 30 ₪ לילד\גמלאי\סטודנט
להרשמה ופרטים נוספים: www.ben-gurion.co.il  או בטלפון: 08-6560469

 

קישוטים לסוכה בסדנת סקראפ בסטודיו הדס זגרון

יצירת כרטיסי ברכה תלת מימדיים, קישוטים לסוכה ולבית – עם מאות דפים בצבעים ודוגמאות שונות. בסטודיו יחכו שבלונות, צבעים מיוחדים, מדבקות שקופות, נצנצים, קיפולי נייר וטכניקות תלת מימד שיקפיצו את הרעיונות שלכם צעד אחד קדימה.

 

סוכות בסטודיו של הדס.
סוכות בסטודיו של הדס. צילום הדס זגרון

איפה ומתי: סטודיו הדס זגרון, מושב תקומה| 11-14.10, סדנאות בשעה 10:00 ובשעה 12:00
גילים: 4 ומעלה
מחיר: 55 ₪ למשתתף
להרשמה ופרטים נוספים: 077-7295758

סוכות במתחם המוזיאונים בבאר שבע

מתחם המוזאונים בבאר שבע יקיים במהלך חג הסוכות שפע פעילויות לכל המשפחה עם תערוכות, פסטיבל הצגות ילדים, סיורים מודרכים מותאמים וסדנאות לכל המשפחה.

במוזאון הנגב לאמנות יתקיימו סיורים לכל המשפחה הכוללים הפעלה בחלל הגלריה וסדנה ייחודית המתחילה בתנועה ומגע בתוך מיצב העץ של האמן בר פרום וממשיכה בסרטון וידאו שיוצרים המשתתפים בעצמם לילדים מגיל 5, במוזאון לתרבות האסלאם ועמי המזרח יתקיימו סיורים מודרכים מותאמים לילדים עם הפעלה בחלל הגלריה וסדנאות בהשראת התערוכה:

סדנת פרחי הארץ ליצירת תמונות בעזרת פרחים מיובשים וחומרים נוספים, סדנת הדפס ציאנוטייפ על נייר ובד בה הילדים יצרו הדפסים  בעזרת חומר רגיש לאור וחשיפה לאור השמש. הסדנה מתאימה למבוגרים ולילדים מגיל 9 בליווי מבוגר. הסיור מתאים לילדים מגיל 5.

איפה?  מוזיאוני באר שבע

מתי?  17-10 באוקטובר 2022

לפרטים: www.negev-museum.org.il

פסטיבל הבירה באילת

פסטיבל הבירה באילת חוזר אל הטיילת של אילת בסוכות, עם כ-40 טעמים שונים של בירות ממגוון רחב של מותגים מוכרים בינלאומיים לצד מבשלות בוטיק מקומיות, שימזגו בטיילת הבירה הארוכה בישראל. בטיילת הבירה יוקמו דוכני מזון עם מנות מעולות שישתלבו נפלא לצד הבירה. ליד כל זה יחכו גם הופעות חיות.

בין כל אירועי סוכות 2022 בדרום, חובבי הבירה ישמחו לשמוע שבאילת יתקיים פסטיבל בירה והופעות שיתקיימו בטיילת של אילת – עם כנסיית השכל, רמי קלינשטיין, היהודים, בלקן ביט בוקס והופעות של להקות מקומיות חדשות ומפתיעות שיתקיימו במשך 4 ימים רצוף, 3 הופעות חיות בכל יום.

רמי קליינשטיין בפסטיבל הבירה באילת, סוכות באילת
רמי קליינשטיין בפסטיבל הבירה באילת. צילום: שלומי פינטו

איפה ומתי: ליד פנינת אילת, בטיילת הצפונית | חול המועד סוכות, 10-13 באוקטובר, החל מ-19:00
גילאים: הכניסה חופשית, אך מכירת אלכוהול תתאפשר מגיל 18 ומעלה.
מחיר: הכניסה חופשית
להרשמה ופרטים נוספים: https://eilat.city/event/30089

 

אין תגובות

השאר תגובה