יום הילד הבינלאומי: מפריחים עפיפונים של תקווה להחזרת הילדים וכל החטופים

עפיפונים למען החטופים, חרבות ברזל
עפיפונים תקווה, kites for freedom

בין כל הפעילויות שמתקיימות למען החזרת הילדים החטופים, יש אירוע אחד שיתקיים בתאריך סמלי, יום הילד הבינלאומי, שבו מתוכננים ברחבי הארץ ומסביב בעולם, אירועים קהילתיים המיועדים גם למשפחות עם ילדים קטנים – עפיפונים לחופש kites for freedomֶ.

השנה מציינים את יום הילד הבינלאומי ב-20 בנובמבר וכדי להגביר את הלחץ העולמי ולהבטיח את שחרורם המהיר של החטופים, יקיימו בארץ ובחו”ל סדרה של אירועים בהשראת העפיפוניאדה שלא היתה, הפרחת העפיפונים שהיתה אמורה להתקיים באותה שבת של השבעה באוקטובר.

יום הילד הבינלאומי 2023 – עפיפונים של תקווה

מאחר ובין החטופים יש כ-30 ילדים, נבחר יום הילד העולמי כיום שיא שבו מתכוננים אירועים ופעילויות,  45 יום לאחר אירועי השבת השחורה.

בין האירועים, הפנינג שיתקיים במקביל בהרבה מקומות בהם תוכלו להשתתף בהכנת והפרחת עפיפוני משאלות להחזרת הילדים ואירועים נוספים להפרחת עפיפונים בהשראת המשפט של יאנוש קורצ’אק שאמר בביקורו בארץ: “כל ילד חייב עפיפון”. כל עפיפון ישיא לשמיים את שמו של אחד מהילדים החטופים עם הכיתוב: תחזירו אותם הביתה בעברית ובאנגלית שאותם נפריח עם משאלה לחזרתם במהרה הביתה בשלום.

יום הילד הבינלאומי, עפיפונים למען החטופים

עפיפונים לחופש Kites For Freedom

החל מהשבוע יעלה לרשתות קמפיין הכולל טקסטים, תמונות וסרטונים שיעוררו מודעות לקראת אירוע השיא שמתוכנן ב-20 בנובמבר, יום הילד הבינלאומי.

בשישי האחרון זכינו להשתתף באירוע הכנה של יוצרי תוכן וטיולים שפחות מטיילים כרגע וברובם מגויסים לחזית ההסברה שהתקיים בגן הלאומי של קיסריה. משפחות עם ילדים שציירו והפריחו עפיפונים עם משאלות לשחרור הילדים החטופים ולצלם חומרים לטובת kites for freedom, אירוע ההזדהות המתוכנן ליום הילד עם ההשתאג: kitesforfreedom#

את האירוע יזם הבמאי אייל זייד בהשראת העפיפוניאדה של קיבוץ כפר עזה, עליה שמע כשצילם עדויות של חברי הקיבוץ.

״נפגשים ב-16:00 במגרש לקשט את השמים…״ ככה נכתב בפלייר של העפיפוניאדה לשלום, אותה תכננו לקיים בכפר עזה בשמחת תורה, אירוע שאירגנו אביב קוץ ובני משפחתו זכרונם לברכה שנרצחו באותה שבת נוראה.

איך זה עובד:

מכינים לבד או רוכשים עפיפון עם רקע לבן
רושמים ומציירים על העפיפון משאלה, חלום או תפילה.
מפריחים לשמיים באחד מהאירועים שיתקיימו ברחבי הארץ
מצטלמים ומעלים לרשתות החברתיות עם ההאשתאג:KitesForFreedom#

רשימת המקומות בהם האירועים יתקיימו תתפרסם כאן בהמשך.

 

כל ילד חייב עפיפון
כל ילד חייב עפיפון

כל ילד חייב עפיפון

יזמה נוספת שיוצאת לדרך במרכז ג’ינוגלי לאמנות בירושלים, שתכננו לפתוח מיד אחרי סוכות תערוכה בעקבות המלך מתיא, ספרו של יאנוש קורצ’אק שהיה מבין הראשונים שהעלה על הכתב את מגילת זכויות הילדים.

לקראת התערוכה הודפסו במרכז על גבי עפיפונים הכיתוב: כל ילד חייב עפיפון – משפט שאמר קורצ’אק בזמן ביקורו בארץ ב-1934. בהשראת המשפט ובהמשך לעפיפוניאדה שלא היתה של כפר עזה, יקיימו במרכז ובמקומות נוספים בירושלים אירועים קהילתים להפרחת עפיפונים עם משאלות ותפילות, עפיפונים של תקווה.

מכינים לבד או רוכשים עפיפון לבן
רושמים ומציירים עליו משאלה, חלום או תפילה.
מפריחים לשמיים ומקווים לטוב
מצטלמים ושולחים דרך האתר: למשלוח ופרטים נוספים לחצו כאן…
מעלים לרשתות החברתיות עם ההאשתאג: #כל_ילד_חייב_עפיפון” .

איפה? מרכז ג’נוגלי לאמנות חזותית, ירושלים
מתי? 16 | 20 בנובמבר

kites for freedom

 

 

איך מסבירים לילדים מה קורה בזמן מלחמה?

אז איך מתווכים לילדים את המציאות הבלתי נתפסת שכולנו נמצאים בה כבר יותר מחודש? המציאות שגם לנו קשה להכיל, לראות ולשמוע בעצמנו?

הילדים מבינים שמשהו קורה, מבינים שהמציאות השתנתה וחשוב לתת להם הסבר מותאם לגיל, על מה שקורה ולנסות ככל האפשר לשמור על מסגרת של שגרה בהתאם למגבלות המצב בשטח.

על פי כל המומחים במיוחד בזמנים קשים שבהם כולנו יוצאים מהשגרה, חשוב להגיד לילדים את האמת ולא לנסות להסתיר את המציאות ועדיף שהדברים יגיעו אליהם ישירות מאיתנו ההורים ולא ממידע חלקי במקרה הטוב או פייק במקרה הרע שהם יקבלו מהרשתות החבריות או מהתקשורת.

כהכנה לפעילות במידה והילדים עוד לא מודעים למצב, פשוט מספרים להם שאנחנו במלחמה ושהגענו כדי להפריח עפיפונים בתפילה לחזרתם בשלום הביתה של כל החיילים והאנשים ששומרים עלינו רחוק מהבית.

במידה שאתם חושבים שהילדים שלכם בוגרים מספיק כדי להתמודד גם עם מורכבות נושא החטופים תוכלו לספר להם בכלליות את מה שקרה – יש מלחמה בעזה ובהתחלת המלחמה חטפו אנשים ואנחנו מחכים שהם ישוחררו ויחזרו הביתה.

 

 

יום הילד הבינלאומי

ב-20 בנובמבר מציינים בעולם כבר למעלה משבעים שנה את יום הילד הבינלאומי, יום שמטרתו להגביר את המודעות לזכויותיהם של הילדים, בקרב מבוגרים ובקרב ילדים. ב-1989 נחתמה על ידי מליאת האו”ם ואושררה על ידי 200 מדינות, אמנה מיוחדת שנקראת אמנת זכויות הילד.

לטובת חברי האו”ם שאולי שכחו… סעיף 35 לאמנה שעליה הם חתומים קובע: “המדינות החברות ינקטו אמצעים מתאימים במישור הלאומי… על-מנת למנוע חטיפה, מכירה או סחר של ילדים לכל מטרה או בכל צורה שהיא.”

סרטון של לבנת קוץ  זכרונה לברכה מכפר עזה, שמסבירה איך בונים עפיפון:

 

עפיפונים של תקווה – kites for freedom

איפה? ברחבי הארץ – רשימת המקומות בהם האירועים יתקיימו תתפרסם כאן בהמשך.

מתי? 16 | 20 בנובמבר 2023
כמה? חינם (ניתן להצטייד בעפיפונים מהבית או לקבל ערכה להכנת עפיפון במקום)

פרטי המקום
נשמח לדעת!



כל המשפחה חינם

מחירים

ללא תשלום

לוח הופעות

תאריך שעה שם המקום טלפון

עוד בקטגוריה

אין תגובות

השאר תגובה