סיפור חוזר וידידותי לסביבה

 

סיפור חוזר וידידותי לסביבה

19.6.2011הנקודה הירוקה

לקראת שבוע הספר, עברנו השבוע על מדפי הספרים העמוסים בבית וחשבנו איפה בדיוק נמצא מקום לעוד ספר ילדים מאוייר, או לרומן המבטיח שחייבים לקרוא השנה, עד שהגענו במקרה לבית קפה תל אביבי, בזמן שחיכינו לקפוצ’ינו הרגיל ולאספרסו הארוך, ראינו בצד מדף ספרים, העשוי מגלילי נייר ממוחזר ועליו ספרים- רומנים, ספרי עם עובד, ספרי ילדים ועוד שכולם למכירה ב-20 ש"ח.
 

גלויה שהיתה במקום גילתה לנו שהגענו לאחת מנקודות המכירה של פרויקט סיפור חוזר, אותו מפעילה עמותת שכולו טוב, פרויקט הפועל על פי עקרון הצרכנות החברתית ומאפשר באמצעות מיחזור ומכירה של ספרים משומשים לתת הזדמנות תעסוקתית לנפגעי נפש. במסגרת הפרויקט היפה, הפועל בארץ משנת2008, הספרים נאספים בנקודות מסירה בכל הארץ, עוברים תהליך של מיון ומשוגרים אל נקודות מכירה בבתי קפה (כמו זה שנתקלנו בה…), בגני ילדים, מספרות וחדרי כושר ב-20 ש"ח בלבד.

הספרים שמצאנו על המדף היו מסודרים ובמצב טוב והרבה יותר מזמין מדוכני הספרים המשומשים שבטח נתקלנו בהם עד היום – שמחנו לגלות כמה ספרי ילדים ישנים שלא הכרנו, הרבה קלאסיקות וספרים מספריית עם עובד כמו גם ספרים מהוצאות נוספות ופחות מוכרות.

מעבר לתרומה של הפרויקט בשילוב המועסקים בו במעגל העבודה ובחברה, יוזמיו מנסים לצמצם באמצעותו את נזקי תעשיית הנייר שהיא מהתעשיות המזהמות בעולם המשתמשת בתהליכי יצור מזהמים, החל משלב ייצור הנייר, דרך הלבנתו ועד לתהליך הדפוס הגורמים להשפעות סביבתיות שליליות.

סיפור חוזר, מיחזור ספרים, איסוף ספרי קריאה, תרומת ספרים, ספרים למסירה,  אחריות חברתית
ספרים וסימפטיה – סיפור חוזר. צילום: דב שכטר

בסיפור חוזר מזמינים את הקהל הרחב, למסור ספרים מיותרים בנקודות המסירה, לקבל תמורתם זיכוי של5 ש"ח לרכישת ספר מהפרויקט ולצמצם את הנזק הסביבתי. כל תהליכי האיסוף, המיון והמכירה מתבצעים על ידי אנשי העמותה המנהלים את מדפי הספרים בבתי הקפה ונהנים מעבודה בסביבה נורמטיבית ומוצאים את פרנסתם ממכירות הספרים במקום.
 
רוצים למסור ספרים שעשו את שלהם?
רשימת נקודות איסוף…

רוצים לקנות ספרים משומשים?
רשימת נקודות המכירה…
 

 

אין תגובות

השאר תגובה