עצומה חשובה-מוציאים את הרעלים מהאוכל של הילדים

 

עצומה חשובה – מוציאים את הרעלים מהאוכל של הילדים

למעלה משלושת אלפים איש כבר חתמו על העצומה שהפיצה ‘אדם טבע ודין’, אשר קוראת לשר החקלאות להחמיר את התקנים, את הפיקוח ואת האכיפה על חומרי הדברה בפירות ובירקות שלנו.

הפנייה לשר החקלאות נעשתה לאחר שסקר אחרון שפרסמנו מצא105 סוגי חומרי הדברה בפירות ובירקות שלנו, מתוכם: שליש נאסרו לשימוש באירופה, 20מכילים זרחנים אורגניים העלולים לפגוע בהתפתחות מערכת העצבים או המערכת הקוגניטיבית של ילדים, 15מהם חשודים כמסרטנים. בנוסף, היקף השימוש בחומרי הדברה בישראל הינו הגבוה ביותר מבין כל מדינות ה- OECD.
 
‘אדם טבע ודין’ פועלת בכלים משפטיים ומדעיים על מנת לחשוף את הנתונים על חומרי הדברה במזון, להביא להחמרת התקנים ולדאוג לשקיפות מירבית בתחום.
 
אכילת ירקות ופירות בכמויות גדולות הינה חיונית לבריאות, ומומלץ להמשיך לצרוך אותם. הסיכונים הנלווים להימצאותן של שאריות כימיקלים בירקות ובפירות קטנים מהתועלת לבריאות הטמונה בצריכתם.
יחד עם זאת, על הרשויות הפועלות בנושא, שהן בעיקר משרד הבריאות ומשרד החקלאות, לפעול לצמצום נוכחות חומרי ההדברה בתוצרת באמצעות עידוד הפחתת השימוש בחומרי הדברה, הגברת הפיקוח והאכיפה והגברת שקיפות הנתונים.
 
על רשויות המדינה המבקשות לעודד צריכת ירקות ופירות, לדאוג לכך שצריכתם תהיה בטוחה ונטולת כימיקלים מזיקים.
 
לחתימה על העצומהלחצו כאן…

אין תגובות

השאר תגובה