מוזיאון ישראל בירושלים-הפתיחה מחדש

24.7.2010מערכת קינדרלנד

מוזיאון ישראל ירושלים, פותח מחדש את תצוגות המוזיאון בחודש של אירועים ומופעים לכבוד חנוכת התצוגה המחודשת של המוזיאון, ביתני כניסה, אולמות התצוגה ותערוכות חדשות במוזיאון.

לרגל החגיגות יתקיימו במוזיאון סדרה של אירועים לקהל הרחב שיתפרשו על פני שבוע ובהם מופעי מוזיקה, פעילויות באולמות לכל הקהלים, פסטיבל לילי של אמנות ומוזיקה של אמנים, סופרים ואמני מיצג באולמות המוזיאון ובגן האמנות.

אז מה חדש במוזיאון ישראל?

תסתכלו גם בקנקן
בכניסה למוזיאון נבנו 3ביתני זכוכית לקופות ולמודיעין, חנות המוזיאון, בית קפה ומסעדה, ביתנים מוצלים שתכנונם עוקב אחר צורתו האדריכלית המקורית של המוזיאון ומהם עוברים המבקרים דרך מעלה קרטר הפתוח המשקיף אל גן האמנות המחודש או דרך מעבר מקורה חדש העובר מתחתיו, המוביל היישר אל לב המוזיאון, מצדו האחד קיר זכוכית שמים זורמים על קצהו העליון.

מוזיאון ישראל, שנפתח ב-1965, תוכנן בידי האדריכל אלפרד מנספלד והמעצבת דורה גד כגרסא מודרניסטית של כפר ים תיכוני, גדל משמעותית עם השנים עד שהיה צר מלהכיל את אוספי המוזיאון.

בקיץ 2007החל פרויקט השיפוץ וההרחבה של המוזיאון, בהובלת משרד אפרת-קובלסקי אדריכלים מישראל ומשרד ג’יימס קרפנטר לעיצוב בניו-יורק, להוספת מבנים חדשים, חידוש והרחבה של מבנים קיימים וחידוש מקיף של אוספי המוזיאון.

ובמה שיש בו
בנייה והצבה חדשה של 3 אגפי המוזיאון – ארכאולוגיה, האמנויות והאגף לאמנות ותרבות יהודית עם צומת המחברת את שלושתם לנקודת מפגש חדשה

בנוסף יוצגו במוזיאון3 תערוכות לרגל הפתיחה:

שלושה אמנים, אוסף אחד – צבי גולדשטיין, סוזן הילר וינקה שוניברי, המציעים מבט אישי על היצירות והחפצים השמורים באוספי המוזיאון.

פעימות – תערוכה הבוחנת את השימוש בתנועה איטית במיצבים, בעבודות וידאו, צילום ובעבודות נוספות מאוסף האמנות העכשווית של המוזיאון. 

מתנה נדירה -אוסף הצילומים של נואל והרייט לוין, מאוספי הצילום הפרטיים החשובים בעולם שיציג . בתערוכת הבכורה מעל100 עבודות מ- 170שנות צילום.


עבודות חדשות במוזיאון

היפוך העולם, ירושליםמאת אניש קאפור–פסל עשוי פלדת אל-חלד בגובה5של מטרים מעל רחבת אידה קראון, בנקודה הגבוהה ביותר במוזיאון.

והיתה הקשתמאת אולאפור אליאסון שאורכה2.3 מ’ והיא מורכבת מ-360 ציורים וממוקמת בקצה המעבר המקורה החדש.

אירועי הפתיחה של המוזיאון
המוזיאון יפתח את שעריו ביום שני26 ביולי 2010 בסדרה של אירועים מיוחדים לציבור הרחב שתתפרש על פני שבוע ימים ותכלול מופעי מוזיקה, פעילויות לכל המשפחה, פסטיבל לילי של מוזיקה ואמנות ובו הופעות של אמנים, סופרים ואמני מיצג באולמות המחודשים של המוזיאון ובגן האמנות.

כל האירועים יוצעו ללא תשלום נוסף למבקרי המוזיאון. בשבוע הזה יורחבו שעות הפתיחה, יוצעו סיורים בתערוכות החדשות ובמיצבים, ייערכוסדנאות ופעילויות לילדיםוקבוצות נגנים ינגנו באולמות.

מופע של שלום חנוך בגן האמנות ע"ש בילי רוז
יום שלישי,27 ביולי

יהודית רביץ בגן האמנות וארוע נקודת מגע
לילה של פעילויות ברחבי המוזיאון ויציע מפגשים בין אמנים, סופרים ואנשי מיצג ובין יצירות אמנות בגלריות ובגן, 
מסיבה שקטה – מסיבת ריקודים עם מוזיקה שתושמע באוזניות סביב פסלו של אניש קאפור"היפוך העולם, ירושלים"ברחבת אידה קראון.
יום חמישי,29 ביולי

חגיגות הפתיחה ימשיכו גם בחודש אוגוסט בפסטיבל טעימות היין ובעפיפוניאדה לילדים,
במופע החדש של יהודה פוליקר ובאירועי אמנות ומוזיקה לכל המשפחה שיתרחשו ברחבי המוזיאון.

 

אין תגובות

השאר תגובה