בפרדס ליד השוקת-קטיף עצמי של פרי הדר

1.1.2012עדי גורני

צריך לראות את זה בעיניים כדי להאמין שהתפוזים לא גדלים בסופרמרקט השכונתי…. ימי החורף האלה הם בדיוק הזמן לבקר את התפוזים בבית שלהם: בפרדס. כדאי לחכות ליום יפה, להצטייד בנעלים שאוהבות בוץ, כובע וכמובן, סלסלה לאיסוף הפרי. 
 

ביקור בפרדס הוא הזדמנות לדבר עם הילדים על בני משפחת פרי ההדר הענפה. וכשאתם מקלפים ביחד תפוזים אפשר לחזור ולהיזכר בשמות המיוחדים של חלקי הפרי: הבקבוקונים שבתוך הפלח והציפה הלבנה שעוטפת את הפרי מתחת לקליפה. בדרך לפרדס אפשר לערוך חידון בנוסח"זה הסוד שלי" על האתרוג, הפומלה,האשכולית, הלימון והקלמנטינה.
הנוסטלגיים ישמחו בוודאי לחזור ולקרוא בספרו המשובח של ס’ יזהר תפו ופוזה שמספר על מסעם של שני תפוזים מן העץ בפרדס, דרך בית האריזה ועד האניה שלוקחת אותם לעולם הגדול.
 
עכשיו אפשר לתת לילדים לרוץ בין העצים, לטפס ולהשתולל כי חלק מהפרדסים של היום הם ממש לא כמו פעם והם כוללים מתקני שעשועים, מסלולי רפטינג ועוד הפתעות.

שביל התפוזים
אתר אטרקציות ותיק הנמצא בין חדרה לקיבוץ גן שמואל , נחבא בתוך פרדס תפוזים ענק. בשביל התפוזים מחכות לכם המון הפעלות: מתקני שעשועים רבים כמו נהר זורם עם רפטינג לילדים בין העצים, מתקני טיפוס ופארק חבלים גבוה, נגריה לילדים, מיני גולף, מתקני שעשועים, בית קפה ומה לא?

שביל התפוזים - קטיף עצמי של תפוזים, אטרקציות לילדים, פעילויות לילדים
רפטינג בחורף? שביל התפוזים…

תוכלו לנסוע בטרקטור אל הפרדס, להתנסות בקטיף ואפילו לרכוש בסכום סימלי שק שאותו ממלאים ב-7 ק"ג תפוזים. בקיצור, מקום מושקע ומגוון שמתאים לבילוי של חצי יום לפחות.

קטיף תפוזים מתקיים בשבתות יפות בחורף (עד גמר המלאי… רצוי לוודא מראש)
שני סבבים ב-12:00 ובסביבות 14:00-14:30
טלפון:04-6288806
עוד על שביל התפוזים…

הפרדס הקסום - קטיף תפוזים, קטיף קלמנטינות, תמונה של פרי הדר
תמיד חלמתם על פרדס עם קלמנטינות? הפרדס הקסום

הפרדס הקסום
בכפר מעש, סמוך לפתח תקווה תוכלו ליהנות מקטיף מודרך של פרי הדר, סחיטת מיץ, אפיית פיתות בטאבון.
בפרדס שנפתח ממש לאחרונה לקטיף עצמי יש גם פינת חי וליטוף ואפשר אפילו להשתתף בחליבת עיזים והגמעת גדיים (בעונה), או ליצור בפינת היצירה ולבלות במשחקייה. במקום פזורות פינות ישיבה ומזנון.

הפרדס פתוח בשבתות וחגים לבילוי משפחתי.
טלפונים: 050-2660206  | 050-2660205
למידע נוסף על הפרדס הקסום…

מסלולים בפרדס, קטיף עצמי בפלמחים, קטיף תפוזים בראשון לציון, פעילות לילדים  בראשון לציון
מסלולים אל הפרדס

בין איקאה לים – מסלולים בפרדס
בית קפה ואתר לקטיף עצמי שנמצא בין הפרדסים בדרך לחוף פלמחים שמדרום לראשון לציון. מדובר בשילוב מנצח של בית קפה להורים ומסלול ביקור ופעילות לילדים הכולל גם קטיף תפוזים בפרדס בתשלום סימלי.
הפרדס פתוח בעונת הקטיף בשבתות יפות בלבד.

טלפון:054-6434133
עוד על מסלולים בפרדס…

פרדס מינקוב, אטרקציות ברחובות, אתרים לקבוצות, מרכזי מבקרים, אתרי שימור ברחובות, תמונה של מיון תפוזים, פעילות לילדים ברחובות
נוסטלגיה ותפוזיJaffaברחובות – פרדס מינקוב

הפרדס של מינקוב ברחובות
ברחובות עיר התפוזים מסתתר פרדס מתקופת החלוצים, זהו פרדסו של זלמן מינקוב, מראשוני המושבה. במקום מתקיימות הדרכות ופעילויות לילדים, שמומלץ להגיע אליהם בעיקר בתקופת הקטיף.

בפרדס המשוחזר אפשר לבקר בבית הפרדסן, בבית האריזה לטייל בין תעלות ההשקיה ומתקני הפרדס ולהשתתף בפעילויות ותכניות חינוכיות לקבוצות של גני ילדים, בתי ספר ומבוגרים. הביקור בפרדס בתיאום מראש בלבד.
פעילויות למשפחות- בחדשים דצמבר עד מרץ בכל שבת אחרונה של החודש, הפרדס פתוח גם לביקורי משפחות. (לפתוח יומנים… השבת הבאה ב-28 בינואר)
טלפון:08-9469197
פרדס מינקוב ברחובות…

 

משק רז - קטיף קלמנטינות בכפר נטר, קטיף פרי הדר בכפר נטר, קטיף עצמי כפר נטר, קטיף עצמי תפוזים
מסתבר שלא רק ולנטינו חלם על פרדס של קלמנטינות…

קטיף עצמי בכפר נטר
בפרדס המשפחתי של משפחת רז בכפר נטר, תוכלו להנות מקטיף עצמי של פרי הדר, כולל קלמנטינות מזן מיכל המפורסם אותו טיפח בפרדס סבי המשפחה. ריסוסים והורמונים? לא כלולים בתפריט היומי של פירות ההדר הגדלים במקום.
בפרדס אפשרות לפרוס מחצלות בצל העצים ולעשות פיקניק ומומלץ להגיע עם נעליים סגורות.
עוד על משק רז…
פרטים נוספים: 052-8997491
 

טעם של עוד? חזרתם עמוסי פרי הדר? זה הזמן להכין מיץ טבעי, ריבה או ממתקקליפות תפוזים מסוכריםכמו פעם ולהנות ביחד מפעילות כייפית לילדים גם בבית…
 

תגובה אחת

השאר תגובה