צימרים למשפחות:העיגול הפנימי עין עירון

בתוך בוסתן ירוק ופורח במושב עין עירון מחכה לכם חופשה משפחתית קצת אחרת, משהו מעבר לעוד צימר סטנדרטי עם בריכה וג’קוזי – חופשה במרחק של כשעה נסיעה ממרכז הארץ, עם ערך מוסף שבסיומה תצאו עם אנרגיות חדשות וכלים שיישארו איתכם גם הרבה אחרי שתחזרו הביתה.

כבר בכניסה למושב הוותיק, הרגשנו כאילו נחתנו במנהרת הזמן אל זמן אחר ופשוט יותר – מושב בלי חומות ואחוזות מפוארות, בתים צנועים עם גג רעפים אדום, שדות ירוקים ואנשים שיושבים על המרפסת וסתם קוראים עיתון בצהריים לצליל ציוץ הציפורים. בקצה המושב, ממוקם העיגול הפנימי מתחם האירוח והצימרים של איריס ורמי סמסון, שמזמין משפחות וזוגות לחוויית חופשה ברוח אחרת.

מתחם העיגול הפנימי בו ביקרנו, מחובר מאוד לטבע ולסביבה – מוקף בגן אקולוגי מטופח ובו בריכות נוי, עצי בוסתן, צמחי תבלין ומרפא וערוגות של פרחים וירקות אורגניים. בשטח האירוח תמצאו ערסלים, בית עץ יפייפה לילדים, גזיבו, חדרי טיפולים וסטודיו לפעילויות וסדנאות. הנופשים מוזמנים להתארח בוילה גדולה, ובה שלושה חדרי שינה, סלון מרווח, פינת אוכל, מטבח מאובזר, ג’קוזי במרפסת ובריכה בגינה הצמודה. בקצה השני של הגן, מחכה צימר עץ מבודד מוקף בצמחיה סבוכה ובו חדר שינה, סלון עם ספה נפתחת, מטבחון, ג’קוזי סודי בתוך היער ובריכה הצופה אל נוף השדות.

צימר מומלץ למשפחות, צימרים למשפחות, העיגול הפנימי, צימר בעין עירון, צימר קרוב למרכז הארץ
קפיצה קטנה אל העיגול הפנימי – צימרים ברוח אחרת
 

סופ"ש של התחדשות ושינוי:
הרעיון של מתחם האירוח שלנו, אומרת איריס, הוא שיגיעו אליו נופשים שמעוניינים לחוות עם המשפחה ו/או החברים חופשה ברוח אחרת. חופשה במהלכה תותאם להם תוכנית התחדשות ושינוי אישית. האורחים מוזמנים לבחור בין מגוון הסדנאות: תזונה נכונה ובריאה (ולא בהכרח צמחונית), בישול משותף בהנחיית בשלנים, טיפולי שיאצו הדדיים, תרגול דמיון מודרך לרגיעה והתמלאות בביטחון, התנסות בחשיבה חיובית והתגברות על פחדים ודאגות ותרגילי תנועה שיותאמו להם על ידי פיזיולוג.
 
תוכנית הפעילויות והסדנאות בעיגול הפנימי כוללת סדנאות בהנחיית איריס ורמי וצוות מומחים מהאזור:

בריאות ותזונה נכונה: אילה פישבין -נטורופתית, שמה דגש על עבודת גוף-נפש, בעלת נסיון בעבודה עם הורים וילדים
תנועה: עופר קיס – פיזיולוג, מאמן ויועץ בכיר לקידום בריאות ופעילות גופנית לאוכלוסיות השונות
בישול צמחוני וטבעוני: רותם (ווג’יבוקס) סטודנט לנטורופתיה המאמין בתזונה בריאה כבסיס לאורך חיים בריא ומאוזן, מבשל ומגיש אוכל טבעוני, בריא וטעים במטרה לחשוף אותו לקהל הרחב.
בישול בהתאמה אישית ושוקולד: יפעת ברק -שוקולטיירית, בוגרת לימודי תזונה בסמינר הקיבוצים ומומחית במקרוביוטיקה ובישול בהתאמה אישית 
ובנוסף – סדנאות דמיון מודרך, צמחי מרפא וטיפולי שיאצו והילינג של איריס ורמי.

צימר מומלץ למשפחות, צימרים למשפחות, העיגול הפנימי, צימר בעין עירון, סדנאות בישול לילדים
סדנאות בישול בריא לכל המשפחה. צילומים: מרינה וסרמן

איריס היא מטפלת בדמיון מודרך ומדיטציה ומנחת קבוצות מוסמכת, מלווה תהליכי שינוי וחשיבה חיובית ועורכת טיולי סדנה לנשים בחו"ל. רמי הוא מטפל מוסמך בשיאצו והילינג, מטפל בצמחי מרפא, חובב גינון וטבע ו"בעל ידיים ירוקות",כפי שמתארת אותו איריס.

לקראת ההגעה לצימרים האורחים מתבקשים למלא שאלון איכות חיים עם על כל אחד מהאורחים הכולל הערכה עצמית של הבריאות הגופנית, בריאות רגשית, שביעות רצון עצמית, תקשורת משפחתית, חשיבה חיובית, תזונה ותנועה.

אנחנו זכינו לשמוע סדנא מעשית של רמי בה למדנו על היתרונות השימושיים של צמחי המרפא – למדנו למשל שנענע טובה להורדת חום ולמניעת בחילות וכאבי בטן, שלואיזה, גרניום, מליסה ולימונית טובים להרגעה ומניעת דכדוך, שמשפחת צמחי הזעתר לסוגיו (אזוב) יעזרו לטיפול בצינון ובעיות נשימה ועוד. מסתבר שפשוט צריך להכין תה מצמחי המרפא ולשתות כמה פעמים ביום עד שהבעיה תעבור. ניסינו – זה עובד! (כמובן שבמקרים של חום גבוה או מתמשך יש לפנות לרופא המשפחה). 

לא פספסנו גם את ארוחת הטעימות מהמאכלים המעולים של יפעת ברק ורותם ווג’יבוקס שגילו לנו שאוכל בריא יכול להיות גם טעים, שקשה לתאר עד כמה ואחרי הארוחה – עברנו לסדנה קצרה ומרגיעה של דימיון מודרך ומדיטציה, שאם הגונג בסיום המפגש לא היה מצלצל, יש לשער שהיינו נשארים שם עד עכשיו…

צימר מומלץ לילדים, צימר מומלץ למשפחות במרכז
העיגול הפנימי – צימר ידידותי לילדים. צילומים: מרינה וסרמן

אקו תוריזם
איריס ורמי פועלים על פי תפיסה אקולוגית כאורך חיים וכחלק ממנה הם לא מרססים את הגינה, מטפחים את אוכלוסיית המים בבריכות הנוי (קרקורי הקרפדות והצפרדעים וציוץ הציפורים הם הפסקול שליוו אותנו במקום…), בריכות השחייה מלאות במים מסוננים בשילוב מי גשמים ואנרגיית השמש מנוצלת לטובת חימום וגידול ירקות אורגניים בעונתם. את העיגול הפנימי הם הקימו במשך30 שנה, בעיקר עבור עצמם ובני משפחתם. לפני כשלוש שנים החליטו להרחיב את פעילותם הטיפולית, להשתלב בעולם התיירות ולפתוח את המתחם לנופשים. החיבור שלהם לעולם התיירות והאירוח אינו מפתיע, במיוחד אצל איריס שאמה, זיוה תלם, היתה בעלת וילות אירוח בראש פינה.  איריס ורמי מאוד מחוברים לאזור מגוריהם והם פעילים בעמותת"מרבד ירוק ואדי ערה"  שמטרתה לקדם את התיירות באזורם, וכן בעמותות תיירות נוספות המעודדות דו קיום ושיתופי פעולה.

חופשה בעיגול הפנימי, כמו השם של המקום ינסה לחבר את כל בני המשפחה המתארחים בו אל השלם שבתוכם, המקום הרגוע השליו שאליו לומדים להתוודע במדיטציה.

אטרקציות וטיולים באזור עין עירון
מושב עין עירון שהוקם לפני80 שנה, משמר את הרוח הצנועה המחוברת לטבע ולקלאות שחלק מתושביו עדיין עוסקים בה ומגדלים עצי נקטרינות, אנונה, אבוקדו , פסיפלורה, גויאבות, שסק, רימונים וזיתים.

בקרבת הצימרים נמצאת גבעה יפה שבה נבנה הגן הקהילתי של היישוב, בין עצי תות שמניבים בעונה פרות אדומים ולבנים ונוף חקלאי פתוח,  בו תוכלו סתם לשוטט בין המטעים ושדות המושב המוריקים. בקרבת מקום נמצא גם תל עתיקות שילדי המושב חפרו ביחד עם משלחות ארכיאולגיות ומצאו בו ממצאים מהתקופה המצרית. בדרך אל הצימר או בחזרה הביתה, במרחק נסיעה קצר, תוכלו לבלות עם הילדים במתחם הטיפוס והאטרקציות של הדב הלבן, בשביל קליפות התפוזים, במרכז המבקרים של נייר חדרה,או סתם לקפוץ לים בחוף הקשתות ונמל בקיסריה.

וגם להורים מגיע משהו לא? אצל איריס תוכלו לרכוש ולהצטייד מתנובת האזור – ליקר הפסיפלורה המעולה ועטור הפרסים של איש הפסיפלורה שי פישביין, שמן הזית המשובח של יונתן דוידוביץ, המגדל זיתים במשק בוטיק מהם הוא מייצר שמן זית איכותי שזכה גם הוא בפרסים רבים, לבנדר – מוצרי קוסמטיקה טבעיים ללא כימיקלים למינהם על בסיס לבנדר וחמרים טבעיים בלבד ואת מוצרי המחלבה המיוחדים של מחלבת אל כרם מהכפר ערערה הסמוך, אותה הקים מורה לביולגיה מהכפר שמייצר גבינות מיוחדות מחלב עיזים וכבשים במסגרת פרגון הדדי של חברי עמותת התיירות האזורית.
החופשה בצימרים כוללת לינה וארוחת בוקר ושתי סדנאות לבחירה בצימר העץ (עד4 אורחים) או בוילה הגדולה בה יכולים להתארח עד8 אורחים ובני משפחה.

צימר מומלץ למשפ]חות, אקו תוריזם בישראל
אירוח ורוח בעין עירון. צילומים: מרינה וסרמן

העיגול הפנימי, עין עירון

איריס:0547500981, רמי: 0523631029
אתר: www.icvilla.co.il  פייסבוק: העיגול הפנימי 
 צילומים : מרינה וסרמן
 
 

אין תגובות

השאר תגובה