מצפה רונן נחנך בצפון רמת הגולן מול בקעת קונייטרה

בסוף השבוע נחנך בטקס מרגש ואינטימי מצפה רונן, לזכרו של רונן גלבוע ז"ל, חבר עין זיוון ואחד מעוגני התיירות בגולן. פסל ייחודי פרי יצירתו של הפסל אריאל שמיר ממרום גולן יוצב במצפה כגלעד

ביום חמישי האחרון נחנך מצפה רונן לזכרו של רונן גלבוע ז"ל במעמד ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה וראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, תושבי הגולן, חברי עין זיוון, חברים ובני משפחה.
המצפה שנשא עד כה את השם"מצפה קוניטרה"הינו אחד משרשרת מצפים ומצפורים שפותחו והוקמו ע"י מועצה אזורית גולן בעשור האחרון. המקום מהווה נקודת תצפית על העמק החקלאי של קיבוץ עין זיוון, אחד מהיפים בארץ בכל עונות השנה: באביב נצבע העמק בפריחת הדובדבן והתפוח, בקיץ,  קטיף הפירות המשובחים בארץ נצפה מכל עבר,  בסתיו צובעת השלכת בכתום את העמק ובחורף נשקף העמק ערפילי, מושלג ולבן. בסיום הטקס יצאה שיירת רוכבי אופניים, חבריו הטובים של רונן לדרום הגולן, לפארק הירדן שם נערך מפגש חברים בשקיעה.

במצפה רונן בחרו חבריו ובני משפחתו להיות נאמנים לדרכו המיוחדת של רונן, לזכור ולהזכיר מתוך יפעת הטבע את אהבתו לארץ ישראל בכלל ולגולן בפרט, את הצניעות, הערכיות ואהבת האדם שבאישיותו.

פסל ייחודי הוצב במצפה רונן לזכרו של רונן גלבוע ז"ל, פרי יצירתו של הפסל אריאל שמיר מקיבוץ מרום גולן. הפסל בשילוב של עץ אלון ובזלת, שניהם כאחד חומרים המשויכים לגולן ולאנשי הגולן. עץ האלון הוא עץ חזק שמבטא עוצמה, נטילת אחריות ועשייה רבה. תחילת היצירה הייתה בהצבתו ההפוכה של גזע העץ וצמרת האלון חוברה כשורשים שיוצאים מאבן הבזלת, כחיבורו של האדם לשורשיו ולאדמתו וחיבורו של איש הגולן לאדמתו הבזלתית. בסיסו של הפסל גס ומחוספס, קליפתו עבה ועם זרימתו מעלה עיבודו וליטושו נותנים בו רכות כביטויי לנפש האדם. אריאל בחר להדגיש בפסל מכתשים והרי געש שהיו תצורות טבעיות בגזע העץ, כביטוי לפרויקט המדהים שרונן עסק בו, הקמת הפארק הוולקני. מעל המכתשים מתרוממת הרוח מעלה כספירלה ואיתה להקת ציפורים הנוסקת השמימה. בצמרתו של הפסל ציפור שממשיכה את דרכה הלאה.

 

צילום: אמיר דורי.

אין תגובות

השאר תגובה