מחפשים אטרקציות לילדים באילת?

3.8.2011ליאור אבולעפיה

לקראת הקיץ ועונת החופשות המשפחתיות, נעננו בשימחה להזמנה שהגיעה יום אחד במייל וקפצנו לאילת – צוותים של קינדרלנד שינו סטאטוס, עזבו הכל וירדו דרומה, כדי לבדוק בשבילכם, מה חדש בעיר השמש הנצחית.

ביום הזה הספקנו ללמוד: איזה אטרקציות חדשות לילדים יש באילת? איך מנקים צב ים? איזה צבע יש לפנינה אמיתית? כמה עולה פסל של אובמה במצב טוב? והכי חשוב – איך מסמנים למדריכה שנגמר האוויר מתחת למים?… כל התשובות ועוד בהמשך.

אז ככה מצאתי את עצמי פתאום באמצע החיים, בשבע בבוקר עם עוד כמה ברי מזל עולה לטיסה842 משדה דב לאילת ומשאיר אחרי מאחור במרכז הארץ, עוד יום שיגרתי של פקקים ואשה אחת מופתעת שצריכה למצוא סידור ל-3 דרדסים תזזיתיים ונוחת אחרי45 דקות בעולם רגוע ואחר:

תחנה ראשונה: המצפה התת ימי

המצפה התת ימי - אטרקציות לילדים באילת, פעילויות לילדים באילת
מופע האכלת הדגים – המצפה התת ימי.       צילום: אטרקציות אילת

מזג אוויר טוב ושמש אילתית חמימה האירו לנו פנים כבר בשדה התעופה וליוו אותנו עד למצפה התת ימי,התחנה הראשונה בטיול שלנו, שהוא אחת מתחנות החובה לכל מי שמבקר באילת עם ילדים.

לטובת כל מי שלא היה במצפה התת-ימי מאז הטיול השנתי האחרון, כדאי שתדעו שהרבה השתנה במקום מהקמת המצפה בתחילת שנות ה-70: למצפה המקורי נוסף מצפה תת ימי חדש המחובר אליו בעומק של6 מטרים מתחת לפני הים, נוספו תצוגות של מאות מינים של דגי ים, מתחם בעלי חיים וצמחייה טרופית, צבי ים, גן שעשועים חדש, ספינת זכוכית ועוד הרבה אטרקציות חדשות.

הידעתם?המצפה, הוא חלק מרשת של אטרקציות ימיות ומרכזי מבקרים הממוקמים באתרי צלילה אקזוטיים בכל העולם, אבל הוא היחיד בעולם שממש מאפשר הצצה אמיתית מתחת לפני הים. ואל תתעצלו, אם תעלו למעלה במגדל, תגלו שיש ממנו תצפית יפה אל מרחבי מפרץ אילת ועקבה.

זכינו לסיור מלומד מעל ומתחת לפני המים, ראינו איךמאכילים כרישים,איךמנקים צבי ים (לא האמנו ושיפשפנו עיניים כשראינו שמשום מה מנקים אותם עם סקוצ’ ברייט…),בילינו מתחת למים בצפייה בדגי ענק המקיפים צוללן אמיץ, נחנו קצת במזגן של האושנריום (שזה בעברית סרט תלת מימד מותח וחינוכי עם הרבה אפקטים ותזוזות ועוד הפתעות מה”אושן”),האכלנו דגי זהב ידידותיים והצטערנו שהילדים נשארו הפעם בבית ולא הגיעו לבלות איתנו בין פסלי הצבים, או להנות מגן השעשועים הכי מיוחד בארץ, עם מתקנים שכולם על טהרת יצורי הים.

המצפה התת ימי אילת, - אטרקציות לילדים באילת, פעילויות לילדים באילת- קורל2000, ספינת הזכוכית באילת
ככה ייעשה באילת לצב שחפצים ביקרו…                צילום: קינדרלנד

הספקנו גם לסייר בתצוגתיער האמזונס המסתורית בין דגי פירינאה עצבניים, אליגטורים קטנים (בנתיים…), אנקונדה ענק ושאר יצורים שטוב שהם שם… מאחורי הזכוכית, ולסיום בילינו בחנות המזכרות שבלעדיה אף אטרקציה שמכבדת את עצמה לא תתן לכם להפרד ממנה בדרך הביתה.

איך ברחה לנו מהידיים פנינה נדירה
צמוד לחנות המזכרות נמצאת בריכת פנינים שבה נתנו לי את הכבוד לבחור צדפה אחת מהבריכה לצורך הדגמה, ממנה נשלפה ביעילות של מנתח פלסטי מנוסה, פנינה נדירה במיוחד, לא סתם פנינה בצבע נדוש של לבן-ורוד אלא פנינה בצבע טורקיז-ירוק שבטח גם אתם אף פעם לא ראיתם. אבל, לפני שהספקתי לסובב את הראש, או אפילו להגיד אום רשרש, תייר נלהב רכש אותה במיטב כספו ונעלם איתה בדרך אל האופק.

על השייט בספינת הזכוכית הצהובה והשקופה ויתרנו הפעם- כי בכל זאת צריך להשאיר משהו לפעם הבאה…

 

טיפ להורים:כידוע לרובנו, ילדי דור ה-Fנוטים לאבד סבלנות די מהר ולחפש את האטרקציה הבאה, לעשות לייק ולעבור הלאה – אז באילת מצאו פתרון, לא חייבים להספיק הכל ביום אחד – קונים כרטיס ואפשר לחזור למצפה התת ימי במשך3 ימים כדי להספיק ולראות את הכל באיזי, בלי לחץ. מומלץ.

 

 

תחנה שניה: מפגן אווירי למלך והפלגה לפשוטי העם על ספינת עץ מפנקת

הפלגה באילת, שייט באילת, רד סי ספורט קלאב, צלילת הכרות באילת, מועדון צלילה באילת
אוריוניה – הפלגה באילת לכל המשפחה. צילום באדיבות: אטרקציות אילת

מהמצפה התת ימי הובלנו אחר כבוד אל המרינה האילתית, כשפתאום ראינו בצד השני של המפרץ מפגן אווירי מרשים שחשבנו לרגע שהוא לכבודנו – מסתבר שזה מפגן שמתקיים במקום על ידי צוות מטוסי אווירונאוטיקה של חיל האוויר הירדני לכבוד המלך, בכל פעם שהוא מגיע לארמון הנופש שלו בעקבה הסמוכה.

אז אחרי קבלת הפנים המלכותית, הורדנו מהר את הקרוקס העממיות ועלינו בשיק מלכותי על הגשר שלספינת האוריוניה,מפרשית עץ ענקית מספרד, השייכת למועדון הרד סי שאירח אותנו להפלגה כייפית ומפנקת במפרץ.

האוריוניה כמו שכתוב בפרוספרט הצבעוני”מאפשרת בריחה קלה מחופי העיר אל ליבו של מפרץ אילת. המפרשית, על סיפוניה המרווחים, מציעה חווית הירגעות שקטה או פעילות ספורט ימי אתגרי המתאים למבוגרים ולכל המשפחה, בשילוב ארוחות, כיבוד קל וצוות מקצועי ומיומן”.

ומה שאני דווקא אהבתי בהפלגה הזאת, זה את מה שלא היה בה – לא היתה מוזיקה רועשת, לא היו מופעים והפעלות, הכל בשנטי, רק אתם והגלים (והנה עוד סיבה טובה להשאיר את הילדים בבית, או לפחות לצרף את סבא וסבתא לחופשה הבאה באילת, שייהנו גם קצת מהילדים בחופש. מה יש? לא מגיע להם?…)


צלילת הכרות באילת, מועדון מנטה, צלילה לילדים, צלילה עם ילדים, מאיזה גיל אפשר לצלול?
סימן מוסכם – הכל בסדר.                             צילום: אטרקציות אילת

הצהרת בריאות ואיך נכנסים לחליפת צלילה אחרי ארוחת הבוקר
כל הדברים הטובים נגמרים בסוף, כי בכל זאת באנו לעבוד לא? אחרי שייט קצר, הגיחה פתאום מהירכתיים עם חבילת טפסי הצהרת בריאות, מדריכת צלילה נמרצת ממועדון מנטה, שניסתה לאסוף מניין של מתנדבים שירצו לחוות מקרוב את חוויית הצלילה במי המפרץ הקרירים.

כמובן שקפצתי על ההזדמנות, חתמתי על מה שצריך, שינסתי מותניים(ואת כל ה-BMIשמסתיר אותם),הצלחתי איכשהו להכנס לחליפת הצלילה המחטבת שחולקה לנו ולקפוץ אל סירה קטנה שלקחה אותנו לחוף, לצלול ליד שונית האלמוגים שחיכתה רק לנו.

שיעור קצר על סימנים מוסכמים – העקרון הוא פשוט – כל כמה דקות עוצרים ואם אתם עדיין בהכרה, אתם אמורים לסמן סימן מוסכם של”הכל בסדר”על ידי חיבור הבוהן לאצבע והופ למים.

מה שראינו מתחת למים היה שווה את הכל, את הפדיחה של להראות כמו מתחרים ביזריים בתחרות של רד בול, לוותר על המסאז’ שחיכה למי שנשאר מאחור על הספינה לטובת הקור של המים בהתחלה – רק אלמוגים, דגים והרבה שקט מסביב, אה, והיתה גם מדריכה אסרטיבית, שבדקה כל כמה דקות שהכל בסדר, אחרת לא בטוח שהייתי חוזר לספר איך היה…

רעיון לבת מצוושלא חייבים רשיון או קורס צלילה כדי לצלול – באילת יש מספר מועדוני צלילה כדוגמת המנטה שמאפשרים לצלול בליווי צמוד לעומק של מספר מטרים ולחוות את הצלילה מקרוב. אפשרי גם לילדים מעל גיל8 – רעיון מצויין כמתנת בר או בת מצווה מסבתא.

טוב, חייבים להודות שמפרץ אילת הוא כבר לא מה שהיה פעם, המים פחות צלולים וצבעי הדגים כאילו דהו קצת עם השנים, אבל עדיין, אין כמו צלילה כדי לראות מקרוב את כל העולם הבאמת מופלא שמתחת למים. והופ חזרה לאוניה לארוחת צהריים שהרווחנו אותה ביושר, אחרי שהצלחנו לקלף סוף סוף את חליפות הצלילה הצמודות.

תחנה שלישית: IMAXאילת

איימקס אילת - אטרקציות לילדים באילת, פעילויות לילדים באילת- imax3d
איימקס – חופשה בתלת מימד                      צילום: אטרקציות אילת

יבשים ורגועים, הגענו אל פירמידת האיימקס – IMAXהכחולה שהפכה כבר מזמן לאחד מסמלי העיר, שהאמת, אני חייב להודות מזמן לא ביקרנו בה.

כבר בכניסה לאיימקס פגשנו באטרקציה החדשה לילדים שהצטרפה לאחרונה למקום -בהשראת מוזיאון מדאם טוסו המפורסם, הטיסו לאילת מאמסטרדם עשרות פסלי שעווה בגודל אמיתי של כוכבי קולנוע, זמרים, שחקני ספורט, דמויות היסטוריות וגיבורי אגדות וסרטי ילדים כמו שרק ופיונה שהתגלו כאחת האטרקציות לילדים והוריהם שהצטלמו סביבם בלי הפסקה. כמו כל ישראלי טוב, שאלנו כמה זה יעלה לנו? מסתבר שאם תפרדו מ-1,500 יורו וגם לכם יהיה בסלון אובמה או פוטין בגודל1:1.

מוזיאון השעווה אילת - איימקס אילת, אטרקציות לילדים באילת, פעילויות לילדים באילת, פעילות לילדים באילת
גם אובמה, בוש וקלינטון, רבין ובן גוריון קפצו לאילת. צילום: אטרקציות אילת

נפרדנו מאובמה בברכתyes we can ועברנו לאולם הקולנוע הענקי שכתבו עליו שהוא בגובה8 של קומות (לא בדקנו) בשילוב מערכת סאונד בעוצמה של 12,000 וואט (האמת נשמע טוב) והתרווחנו לנו במזגן בין 294מקומות הישיבה המרווחים לצפות בסרט תלת מימדי המספר על דייג דגי הסרדינים השנתי בדרום אפריקה עם צילומים מדהימים. קצת יותר מדי דגים בשביל מי שבדיוק יצא מצלילת הכרות… אבל הגודל של המסך והתלת מימד בזכות הפורמט הענק באמת מצדיק את עצמו הפעם – בהחלט חוויה מומלצת בחום האילתי.

טיפMAX: גם באיימקס מזמינים אתכם לביקור חוזר – קונים כרטיס ויכולים לבקר במקום במשך שלושה ימים רצופים ולצפות בעוד סרטים מתוך7 הסרטים המוצגים באיימקס במהלך השבוע. התשלום מגיל 3 ומעלה.

בקיצור, יש חיים מחוץ לבריכה ומעבר לטיילת העמוסה של אילת – במרחק של כמה דקות נסיעה מבתי המלון, תמצאו עוד המון אטרקציות לילדים ששווה לחוות אותם מדי פעם כשאתם מגיעים באילת, אטרקציות כמו ריף הדולפינים, עיר המלכים ומופע ה-WOWעל הקרח שלא הספקנו לבקר בכולם הפעם.

אחרי החוויה האילתית התלת מימדית האחרונה לאותו יום, נפרדנו מהמארחים הלבביים ויצאנו לכיוון המטוס שלקח אותנו חזרה לעולם האמיתי. איזה כיף לראות את הפקקים של איילון צפון מלמעלה. אנחנו מבטיחים לחזור בקרוב, הפעם כנראה עם הילדים.

להזמנת כרטיסים לכל האטרקציות של אילת:
1-800-233-266 | 08-6377858

 

 

אין תגובות

השאר תגובה