ראיתי עיר עוטפת אור-פסטיבל האור בירושלים

16.6.2011טיולים עם ילדים

עם פתיחת פסטיבל האור של ירושלים, עלינו לירושלים כדי להתרשם מעשרות מופעים, מייצגים והמון אטרקציות מוארות שמאירות את העיר העתיקה של ירושלים באור חדש. הפסטיבל שמתקיים בפעם השלישית השנה, מביא לעיר מדי שנה, קהל גדול שמגלה מקומות חדשים ופינות לא מוכרות מחוץ ובתוך החומות שמסתבר לו פתאום שהעיר העתיקה זה לא רק מגדל דוד והכותל המערבי…

הפסטיבל בנוי משילוב של מופעים כמו אפקט הפרפר, המוצג ליד שער יפו ועוד מיצגי וידאו ואור המוקרנים במיקומים מעניינים כמו מערת צדקיהו, על שער שכם ובאזור רחבת הכותל המערבי. המעבר בין המיצגים והמופעים נעשה לאורך ארבעה מסלולים המסומנים בפסי אור בצבעים שונים שמקלים על המעבר בין התחנות והאטרקציות השונות.
 

פלאש מוב – ירושלים
פתחנו את הערב ברחבת שער יפו, שם התעדכנו בעמדות המודיעין על המסלולים השונים כשלפתע נקלענו למופע פלאש מוב מקומי לצלילי השיר ירושלים של הדג נחש והופתענו לגלות בין הרוקדים גם את ראש העיר הקולי של ירושלים, שנרתם למאמץ ההסברתי וניסה לשמור על הקצב כמו שאר רקדני הריקוד ההמוני (לרגע ניסינו לדמיין את טדי קולק, ראש העיר המיתולוגי של ירושלים או את לופליאנסקי, קודמו של ברקת באותו מעמד…)

אפקט הפרפר
משער יפו גלשנו מעט דרומה לצפות במופע אפקט הפרפר של קרקסYעל החומות – מופע מרשים מאוד מבחינה ויזואלית עם אפקטים ואקרובטיקה משולבים וידאו, גשרים מרחפים ושאר אטרקציות ברמה של מופע בינלאומי, המספר אגדה על מלחמת בני האור בבני החושך, בליווי קריינות. אם אתם מגיעים עם ילדים קטנים שעוד מצפה להם ערב ארוך, קחו בחשבון שהמופע ארוך למדי.

המסלול הכתום

משער יפו יצאנו לאורך המסלול הכתום, בליווי מדריך ירושלמי מנוסה שמכיר כנראה כל אבן בעיר ושבר לנו כמעט כל מיתוס שלמדנו על העיר העתיקה – הידעתם למשל שהעיר העתיקה היא בכלל לא עירם של דוד ושלמה אלא בניה מהמאה ה-16? שדוד המלך מעולם לא ביקר במגדל דוד שנבנה במקור כדי לשמור על ארמונו הענק של הורדוס? ולמה יש לעיר העתיקה4 רבעים? תשובה בהמשך).

המסלול שתחילתו ברובע הארמני המעניין (שהוא בכלל המנזר הכי גדול בעולם) שהמסלול לאורכו הואר בפס של פרחי אור כמחווה לאמנות הקרמיקה הארמנית, עובר לאורך חומות העיר העתיקה מבפנים עד גן התקומה, גולש אל סמטאות הרובע היהודי דרך כיכר בית הכנסת החורבה שחודש לפני כשנתיים(ובו התקבל בכבוד רב עם תחילת המנדט הבריטי הרברט סמואל, הנציב הבריטי הראשון של א"י על ידי בני הרובע במעמד היסטורי בו מגיע אחרי2,000 שנה שליט יהודי לירושלים).מכיכר החורבה, בה התקיים יריד דוכנים של גופי תאורה מקוריים, הגענו כיכר בתי המחסה.

כיכר בתי המחסה – רכבת לילהתחנה8 בחוברת הפסטיבל
אם אתם באזור, אל תפספסו את עבודת ההקרנה המדהימה שמשלבת הקרנות וידאו, אנימציה ואפקטים על קירות הבניין המקושתים. מלכי שם טובAVSויואב דוד מקבוצת אורבנו.

חצר הכניסה הגרמנית – פנטזיה סוכריות קופצות,תחנה9
מזרקה של סוכריות, תחנת חובה למבקרים בפסטיבל עם ילדים! עוגת קרם צבעונית ומסתובבת שמעיפה סביבה אלפי סוכריות צבעוניות בחגיגה של אור וצבע. עבודתו המקסימה של איציק אילוז.

פסטיבל האור בעתיקה, פסטיבל האור בירושלים
 2011 OVO -פסטיבל האור בירושלים

הגן הארכיאולוגי – מרכז דוידסון- OVO
נוקודת חובה נוספת במסלול היא ביצה ענקית המחליפה צבעים, הממוקמת בקרבת הכניסה לכותל, על גבי משטח של מים שתוכלו לעבור דרכה ולבדוק אם באמת יש בה את יחס הזהב ו-24 זוגות של ספיראלות כמו שכתוב בחוברת הפסטיבל. עבודה מדהימה של קבוצת העיצוב הבלגית ACT.

שער שכם – שער האגדות
משער האשפות עזבנו את המסלול הכתום ויצאנו לאורך החומות לכיוון שער שכם, שעליו מוקרן מיצג וידאו מקסים לילדים ולילדים בנפשם. פיות, טרולים, חדי קרן והוביטים מזמינים אותנו לעולמם הקסום.
עבודתו היפייפיה של יוסף מאיר ג’ימי.

מערת צדקיהו – Bwindi light masks
את הביקור בפסטיבל סיימנו במערת צדקיהו, אחת מהאטרקציות הפחות מוכרות של ירושלים, בה בירושלים של מטה, במעבה האדמה, מיקמו על גבי במה פשוטה, ארבעים פסלי מסכות אפריקאיות המוארות באורות מתחלפים לצלילי קולות של מוזיקה שבטית חווייתית.

שורה תחתונה – אל תפספסו, זהו אחד האירועים היפים שתראו השנה בארץ עם הילדים.
 

 

אין תגובות

השאר תגובה