פסטיבל טעם כנרת

15.12.2011 אסף דוד

לקראת פסטיבל טעמי כנרת ה-7 נשלח כתבנו בצפון לצום של יומיים ומיד אחריו – לסיור במסעדות סובב כנרת כדי לבדוק את השטח:

קפה ראשונים–קיבוץ דגניה א’
המבנה הראשון שהוקם בקיבוץ דגניה א’ לפני101 שנים היה חצר חקלאית הבנויה משלושה מבנים ארוכים המסודרים בצורת ח’ ובמרכזם כר דשא רחב ידיים. בתוך אחד המבנים הללו שוכן באופן טבעי, כאילו היה שם מאז ומעולם – קפה ראשונים, בית קפה חלבי עם עיצוב אירופאי פסטורלי אשר נותן לכם להרגיש כאילו אתם בחופשה בחו"ל. 

המקום מתאים מאוד לאירוח משפחות ומעבר לרחבת הדשא המאפשרת לילדים לרוץ ולשחק, המקום מגיש גם מנות המותאמות לילדים כגון: ארוחת"בוקר ילדודס בקיבוץ".
במסגרת פסטיבל טעם כנרת, ביום רביעי ה-21.12.2011 בשעה 19:00, יגישו בקפה ראשונים ארוחת חלוצים אותנטית בניחוח רוסי עם מנות כמו בורשט, סלט סלק (מעולה!), כיסוני פירושקי ועוד. בתום הארוחה יעלה במקום המופע "הביתה",אשר משלב שני יוצרים–הזמר והמלחין אריאל הורביץ, בנה של נעמי שמר, אשר ינגן וישיר משיריו, והסופר אסף ענברי אשר יקרא קטעים מספרו"הביתה".בין לבין יספרו השניים על מקורות ההשראה ועל נופי ילדותם.

קפה ראשונים קיבוץ דגניה א' 
קפה ראשונים על מדשאות הקיבוץ הראשון בעולם.

מתוקאיה, קיבוץ בית זרע
מתוקאיה הינו מקום קטן וקסום אשר מתמחה בעיצוב עוגות מבצק סוכר. המקום מציע מגוון סדנאות ייחודיות המשלבות יצירתיות, דמיון וטעם. סדנאות אלו משתנות מעת לעת ומותאמות לתקופה, כאשר במהלך פסטיבל טעם כנרת ילדים צעירים ילושו, ירדדו וייצרו מבצק סוכר מאפיינים של חג החנוכה–סביבונים, חנוכיות ונרות, או דמויות יצירתיות על בסיס סופגניה.
אני חייב להודות שהחלטתי להתנסות בחוויה ועל אף שאני כבר לא ילד אלא הורה מבוגר, הרגשתי כאילו הילד שבי התפרץ החוצה ונהניתי מכל רגע!
עבוד השתתפות בסדנא תשלמו מחיר ידידותי לכל הדעות של39 ₪.
בנוסף, ב-25.12.2011 שעה 17:00 נר שישי של חנוכה, תתקיים במקום סדנת קסמים לכל המשפחה ובסיומה הדלקת נרות משותפת ושירי חנוכה. אם במחירים עסקינן – אירוע זה הינו ללא כל תשלום.
שומרי הכשרות שבינינו ישמחו לשמוע שכל החומרים הם בעלי הכשר בד"צ.

מתוקיה בית זרע - אטרקציות לילדים בבקעת הירדן, אטרקציות בכנרת
הסופגניה שהתחפשה – מתוקיה. לש יצר וצילם: אסף דוד.
 

מסעדת תכלת–בית גבריאל
תכלת היא לא רק מסעדה, היא גם אידיאולוגיה. המסעדה הוקמה על ידי השף רן שגיא, אשר חתום על מגוון מסעדות מרשימות כגון נחלים בצפון הרחוק ורוטנברג שבגשר הישנה, ועל ידי המסעדן פלג בכור , אשר גם לו ותק רב בענף המסעדות.
בעלי המקום החליטו להעניק אוכל תחרותי במחירים הוגנים. עד כמה הוגנים? המנות העיקריות מתחילות במחיר של49 ₪ למנה, כאשר המנה היקרה ביותר בתפריט הינה פילה בקר המעוטר בכבד אווז, מנה שבמרכז הארץ היתה עולה לפחות 125 ₪ תעלה לכם כאן רק 95 ₪.

מסעדת תכלת בית גבריאל
מסעדת תכלת בית גבריאל – יש גם מנות שף לילדים

ביום חמישי ה-22.12.2011 יארח השף רן שגיא את השר וחבר הכנסת לשעבר אברהם כ"ץ-עוז. יחד הם ירקחו ארוחה יצירתית הכוללת פונץ’ חם, סלט לבבות חסה ואגוזים עם קרוטונים וגבינת שברה, מרק פול עם לימון, פילה דג ים על גבי ריזוטו, תבשיל קדרה וטארט לקינוח. הארוחה כוללת גם שתייה קלה או חמה.
בסיום הארוחה תוזמנו להשתתף בערב שירה בהנחיית שרה’לה שרון, המוקדש כולו לשירי אוכל, יין, כנרת וצלילים מנוף העמק. ניתן להשתתף באחד האירועים או בשניהם, כרטיסים בהזמנה מראש.
ואם כל זה לא מספיק אז במקום תיערך תערוכת ציורים של אברהם כ"ץ-עוז בנושא חקלאות וכנרת.
המקום מציע גם מנות שף לילדים(40 ש"ח)ונוף מרהיב לכנרת.

 שייט בכנרת, הפלגה בכנרת, פסטיבל טעמי כנרת2011
דייג אוהב שחפים? צילום: רון שלף.

שיט בלב הכנרת, מסעדת הדגים–נמל עין גב
מסעדת הדגים של עין גב בניצוחו של הרכש הטרי השף עוזי בן, יוצאים בפעילות יוצאת דופן לרגל פסטיבל טעם כנרת–הפלגת טעימות בלב הכנרת עם שפע פעילויות לילדים ואפשרות להצטרף למסע דיג באגם.
במהלך ההפלגה תשתו יין מבעבע ותאכלו מגוון מנות טעימה מעולות כגון: פילה דג על מצע של סלט אבוקדו, שיפודי סלמון מטוגן ועוד.
בנוסף תוכלו להתלוות לספינת הדיג של הקיבוץ ולראות כיצד הם דגים דגים בכנרת. אם יתמזל מזלכם תוכלו לראות את השלל המרשים שהם מעלים ברשתם.

 מרינדו בנמל, מרינדו הכשרה, מרינדו בעין גב, מסעדות הכנרת, טעמי כנרת2011
מרינדו על המים – נמל עין גב. צילום: אפרת קנר.

מסעדת מרינדו בנמל–נמל עין גב
מרינדו בנמל היא מסעדת בשרים כשרה מבית היוצר של מרינדו–רשת קצביות ומסעדת מרינדו הוותיקה שבכניסה לקיבוץ עין גב.
מעבר להיותה מסעדה מעולה, יארח השף גיא בן-שמחון את השף אסף גרניט ממסעדת"מחניודה"המפורסמת שבירושלים. צמד השפים ינצח על ארוחה מפוארת אשר תכלול מנות כגון ריזוטו עם ראגו של פטריות וכמהין, חמשוקה עם קבב, שקדי עגל עם חמוצים, תבשיל כתף טלה נפלא והמון שוקולד לקינוח. עלות הארוחה הינה189 ₪ והיא תכלול שתייה קלה וחמה (יום שני בערב 22.12.2011).

תחרות מלך הפוייקה השלישית
ביום שישי ה-23.12.2011 החל מהשעה 10:00 בבוקר, יערכו בעלי המסעדה את תחרות מלך הפוייקה השלישית! מדובר בפסטיבל שלם המונחה על ידי שדרי הרדיו סלוצקי ודומינגז. התחרות הינה הפנינג לכל המשפחה שיכלול פינות יצירה, דוכני אוכל, תחרות אכילת המבורגרים, ואף במקום יכינו נקניקייה ענקית! וכשבמרינדו אומרים ענקית הם מתכוונים לכך… וכמעט שכחתי לציין שהכניסה להפנינג הינה בחינם. 

 

אין תגובות

השאר תגובה