יום המשפחה בפארק הקופים

23.2.2012מגזין טיולים עם ילדים

לכבוד יום המשפחה, שלחו לנו מפארק הקופים שביער בן שמן כמה עובדות מעניינות על משפחות, אבל של קופים הפעם:

מטפסים על אבא
בקרב המרמוסטים (הקופים הקטנים ביותר) האבא עושה את מירב הטיפול הוא נושא את הגורים על גבו מרגע לידתם ומביא אותם לאימא רק לצורך הנקה – ואם חשבתם שה קל.. קחו בחשבון שאצל המרמוסטים רוב הגורים נולדים תאומים…

רוכבים על אמא
מבנה המשפחה אצל הקופים משתנה בין המינים השונים, אורך הריון ממוצע של קופים הוא כ-5 וחצי חודשים. בקרב הבבונים – הוולדים נותרים צמודים לבטנה של האם במהלך החודש הראשון לחייהם. לאחר מכן, הם עוברים לרכב על גבה – בהתחלה תוך אחיזה בארבע גפיים, אך לאחר מכן הם עוברים לרכב עליה כפי שפרש רוכב על סוס.

קבוצת תמיכה
אצל קופי הלנגור והקולובוס – כל הנקבות עוזרות לאם שצריכה לאסוף מספיק עלים לייצור החלב ולטפל בגורים, הנולדים בצבע מאוד בולט.

הפמינסטיות
אמנם ברב הקבוצות של הקופים הזכר הוא השליט, אך ישנם מינים בהם הנקבות הן השולטות ברמה כדוגמת למור זנב הטבעות, הקיפוף ממדגסקר, בו הנקבות מושלות בחבורה.

משחק ילדים
קופים נחשבים לגורים עד גיל שנה ולילדים עד גיל שלוש. בתקופת הילדות על הקופים ללמוד כיצד להסתדר בטבע ועם קופים אחרים, חלק נכבד מהלימוד הוא תוך כדי משחק. המשחקים הנפוצים בקרב קופים ילדים הם תופסת, התגוששות ואפילו משחק שנקרא"מלך ההר" -אחד עולה גבוה והאחרים מנסים להורידו.

פארק הקופים יער בן שמן, תמונה של קוף, תמונה של קופים
יום המשפחה בפארק הקופים, יער בן שמן. צילומים: מתן פיליזר

פארק הקופים ביער בן שמן ובתוכו ממקלט הקופים המשקם קופים במצוקה הינם עמותה ללא מטרות רווח. כל ההכנסות מהמבקרים בפארק משמשים לרווחת הקופים ושיקום קופים נוספים.

למידע נוסף והורדת קופון: פארק הקופים בן שמן…
טלפון הפארק-08-9285888

 

אין תגובות

השאר תגובה