תם ונשלם פסטיבל כרמיאל ה-25

16.8.12

רבבות ישראלים גדשו בשבוע שעבר את העיר כרמיאל וחגגו חצי יובל לפסטיבל המחול המסורתי. הפסטיבל נפתח במופע פתיחה מרשים שעמד בסימן הצדעה לחתני וכלות פרס ישראל לדורותיהם בדגש על תחומי תרבות, אמנות ומפעל חיים.

מנחה הערב, יהורם גאון, חתן פרס ישראל הופתע במהלך הערב על ידי אמנית הזמר גלית גיאת שעלתה לבמה ללא ידיעתו ובירכה אותו על תרומתו רבת השנים לתרבות הישראלית ולפסטיבל המחול בכרמיאל. גאון התרגש עד דמעות והודה למארגנים על המחווה כשעל המסך ריצדו תמונות וקטעי וידאו מחייו ופועלו ובהם קטעים מהסדרה קרובים קרובים והסרט קזבלן.

במהלך הערב על הבמה עלו כ-1,500 רקדנים ורקדניות ממבחר להקות בארץ ובחו"ל ובהם רקדני הלהקה הלאומית של הקוזאקים מרוסיה שהופיעה למחרת באמפי באחד המופעים המרשימים שנראו בפסטיבל ב-25 שנותיו. במופע הפתיחה השתתפו גם הזמרת אחינועם ניני ושלי מרקולוב, תושבת כרמיאל ובוגרת בית הספר למוסיקה שזכתה לתשואות רבות מהקהל. ניני המשיכה מהאמפי לבימת היכל התרבות שם לקחה חלק בהפקה מיוחדת המבוססת על שיריה לעיני אולם מלא מפה לפה בשעת חצות מאוחרת.

הקהל הישראלי מילא את ההיכל גם בימים שלאחר מכן בהופעות של להקות המחול והבלט מברזיל, סין, ארצות הברית וצרפת, להקת המחול הקיבוצית, להקת הפלמנקו רמנגאר ולהקת המחול האירי הישראלית. גם המרכזים, האולמות ומגרשי הספורט ברחבי העיר התמלאו עד אפס מקום בעשרות מופעים של להקות מהארץ ומחו"ל.

במוקד הערב השני עמדה הופעתה של הלהקה הלאומית של הקוזאקים מרוסיה שסחפה את הקהל באמפיתיאטרון במופע מרהיב וססגוני עם מאות תלבושות, תזמורת, מקהלה ולהקת מחול. המופע נמשך כשעתיים וחצי ובו השתתפו כ-100 אנשי מקהלה, רקדני בלט ונגנים. במהלך הערב נרשמו מס’ רגעי שיא כשהרקדנים ירדו מהבמה אל הקהל ורקדו עם הצופים. רגע מרגש במיוחד הגיע לקראת סיום כשהלהקה ביצעה את השיר הללויה לקול תשואות הקהל. את הביצוע הוביל דימיטרי פבליצ’ב, תושב כרמיאל בעבר המתגורר כיום ברוסיה.

את הפסטיבל חתמו הראל סקעת, בועז מעודה, ליאורה, שלי מרקולוב, מיקי גבע ויוליה פרוקופנקו במופע הנעילה כרמיאל2012 לאחר שלושה ימים גדושים במופעי מחול, תחרויות והרקדות המוניות.

לאמנים חברו כ-3,000 רקדנים, אמני זמר ומשחק במיטב יצירות המחול שנוצרו ע"י הכוריאוגרפים המובילים במחול הישראלי. את המופע ליוותה תזמורת משטרת ישראל בניצוחו של איתן סובול ובסיומו התקיים מופע מרהיב של זיקוקי דינור. באחד הרגעים המרגשים של טקס הנעילה הופיעה זאת הפעם השמינית להקת עמותת אילן–גלגלי ראשון לציון: כ-30 רקדנים יושבים בכיסאות גלגלים ו- 30 רקדניות עומדות מלוות הופיעו בשני ריקודים זה אחר זה. תחילה הופיעה הלהקה בשיר מורה לחיים של עמיר בניון ולאחר מכן, ריקה לצלילי השיר אמן .

צילום: אלכס הובר

אין תגובות

השאר תגובה