סקייטבורד-המדריך המלא להורים המתחילים

כל מי שמגדל טסטטורון בבית יודע שהלהיט החם היום הוא הסקייטבורד. כן, אותו לוח עם גלגלים שעליו ריחף מייקל ג’י פוקס (מרטי) בסרט"בחזרה לעתיד".בדפי ההיסטוריה של הגולשים מסופר כי הסקייטבורד נולד בשנות החמישים בקליפורניה על ידי גולשי גלים שחיפשו דרך קלה להגיע עם הגלשן לחוף או שבחרו להעביר את חווית הגלישה ליבשה. בשנות השבעים כבר התלוותה להחלקה על הסקייטבורד אופנת רחוב שלמה של פאנק והילה של נועזות; הסקייטבורד הפך למלך הכביש עד ש… יצא מהאופנה. בשנים האחרונות הוא זוכה לעדנה מחודשת בדמות פארקים המדמים תנאי שטח ורחוב ונותנים לגולשים הזדמנות לאתגר מחדש את כוח המשיכה.

מדובר בספורט ששייך לצעירים בגילאי8 עד 30 לערך. הוא דורש הרבה שעות אימון אבל גם קסדה ומגינים שירככו את הנפילות. רוב הסקייטרים למדו את אמנות הגלישה בעצמם, יש מי שנותן שיעורים פרטיים ויש הרבה סירטונים ביו טיוב שמאפשרים ללמוד את המיומנות על יבש לפני שיוצאים לפארק.

אושרי מסטריט משין, חנות הסקייטרים הותיקה בארץ, מציין בסיפוק שבשנתיים האחרונות כל עירייה שמכבדת את עצמה בנתה לסקייטרים פארק גלישה. תחקיר קצר מגלה שברוב הרשויות היוזמה והלחץ הגיעו מהשטח והרחוב כלומר מהסקייטרים עצמם שהחתימו עצמות, הפעילו לחץ על ראשי רשויות ואפילו לקחו חלק בבנייה.

הכן ילדך לחורף
אם אחד הילדים שלכם נדבק בחיידק ויש גם בנות שמשוגעות על הספורט הזה, כהשקעה התחלתית תצטרכו לרכוש, כמובן, סקייטבורד מתאים. אושרי ממליץ ללכת על דגם מקצועי, לא יקר. המחירים מתחילים ב-500 ₪. ויכולים להגיע לכמה אלפים. "דווקא כשמדובר בילדים חשוב להימנע מלקנות סקייטבורד צעצוע ולהעדיף מוצר איכותי שיכול לשאת את משקל הילד בבטחה"הוא ממליץ. 

שקד עזאני, גולש סקייטבורד וותיק בן14 וחצי מספר שיש אופנה שלמה שמתלווה לגלישה, כמו נעליים מיוחדות שנשחקות די מהר. כדרך מתבגרים הוא מעדיף לגלוש ללא קסדה ומגינים ובטוח שאלוהי הסקייטבורד משגיח מלמעלה וש"זה בכלל לא כל כך מסוכן".מדי פעם מתקיימות תחרויות על ידי חברות מסחריות המפרסות בדף הפייסבוק של קהילת הגולשים.

רוצים לדעת איפה אפשר לגלוש?


פארק מס’1 פארק גלית בתל אביב

מדובר בפארק הטוב ביותר על פי הגולשים הוותיקים והוותיק ביותר בארץ. מאחר ואין שמירה קפדנית בהחלט אפשר למצוא כאן גולשים ללא קסדה ומגינים. במקום מתקיימים גם שיעורים פרטיים.
זהירות: יש כאן הרבה רוכבי אופניים שעלולים לסכן את הגולשים


סקייטפארק הרצליה
מדורג על ידי רוב הגולשים במקום השני . בפארק יש שמירה ופיקוח והגלישה היא בליווי קסדה ומגינים חובה. 
 מה באתר? מדרגות, פינות, גאפים, עליות, ירידות, סנייק ראן משובח ועוד.

 
מקום3 סקייטפארק כפר סבא 
 יש שמירה במקום, הפארק ממוקם בסמוך להנהלת פארק כפר סבא. הגלישה עם קסדות ומגינים חובה.
מה באתר?רמפות בצורת חצי צינור, רבע צינור, צינור מלא, מעקות, מדרגות, תיבות, פירמידות, משטחים משופעים ומקפצות, רמפות גבוהות, בריכות, אבני שפה וכדומה.

 
סקייטפארק גבעתיים 
לא חייבים קסדות ואין שמירה הפארק הוא חלק מפארק ספורט גדול המשלב שבילי הליכה ומסלולי רכיבה על אופניים. 
מה באתר? פירמדה, בוקסות , רמפות

ערד
לא חייבים קסדות ואין שומרים
מה באתר? פול (בריכה) מעקות , מדרגות ורמפות

מודיעין
אין חובת חבישת קסדה , הפארק מיועד גם לרוכבי אופניים.
מה באתר? 2600מ"ר עם רמפת גלישה וקפיצה , בריכה, גשר , טריבונות ועוד. מביני עניין אומרים שהשיפועים מתאימים יותר לאופניים.

 
זכרון יעקב
הפארק ממוקם בצמוד לשכונת מגורים וחלק מפארק אקסטרים גדול המיועד גם לרוכבי אופניים.
מה באתר?שיפועים, רמפות, בוקסות והמון גרפיטי

 בקרוב….

ירושלים

עכו

אין תגובות

השאר תגובה