פסטיבל בציר בחוה"מ סוכות בגוש עציון

 פסטיבל בציר בחוה"מ סוכות בגוש עציון

 
מתחברים לטבע בגוש עציון: סיור במטעי גפנים, היכרות עם מעבדת יין ואפילו תחרות טעימות. עמותת התיירות בגוש עציון מוציאה אתכם מהסוכה לפסטיבל בציר לכל המשפחה בימי רביעי וחמישי (3-4.10.12) של חול המועד סוכות בכרמי היין שבגוש עציון. 
 
לרגל חגיגת הבציר שבגוש עציון, יתקיים פסטיבל שלם המיועד לכל המשפחה בכרמי היין (מול יקב גוש עציון) שבגוש עציון בימי רביעי וחמישי של חול המועד סוכות בשעות10:00-16:00. הפסטיבל הרחב שיתקיים ביוזמת עמותת התיירות של גוש עציון, ישלב סיור מודרך במטעי הגפנים, מעבדת יין, תחרות טעימות, פינת שף, סדנאות, מייצג, ג’ימבורי ועוד. 
הכרמים שבבציר בבעלות יקב תשבי בשיתוף פעולה עם יקבי גוש עציון, ומטופלים במסירות ע"י קיבוץ מגדל עוז.
 
במסגרת הפסטיבל עורכת עמותת התיירות תחרות צילומים של גפנים ויין בגוש עציון. צלמי הנוף והטבע, החובבים והמקצועיים, מוזמנים למצוא את האשכול, הכרם או את היין שלהם ולהשתתף בתחרות צילום נושאת פרסים בגוש עציון. את התמונות יש לשלוח באיכות טובה עד ליום ראשון הקרוב (23.09) ל: nira@gush-etzion.org.il
 
מנהלת עמותת תיירות גוש עציון, אוריה דסברג מספרת כי גוש עציון משופע בשטחים חקלאים, כאשר מדי שנה מגיעים אלפי מבקרים ליהנות מטעמם המשובח של דובדבני גוש עציון. דסברג אומרת כי המבקרים יתחברו לטבע דרך כרמי היין ומובטחת להם הנאה ובילוי נפלא, לצד חוויה ססגונית התלמד על הגפן והכרם.
 
לצד זה, עמותת התיירות בשיתוף בית ספר שדה כפר עציון מוציאים אתכם מהסוכה, ומזמינים את כל המשפחה למגוון פעילויות וסיורים שיתקיימו במהלך ימי החג:
מחפשים את המטמון בין כרמים וגתות- המשתתפים יקבלו כתבי חידה בצירוף חוברת מקורות בנושא הגפן והיין וייצאו למסע בזמן ובשטח בו יעקבו אחר גיתות עתיקות, כרמים ויקבים חדשים ועתיקים.
בכל תחנה אליה יגיעו יחכה למשתתפים רמז אשר בעזרתו יצטרכו לגלות מהו האירוע הקשור למקום ומהי התקופה בה אירע.
המנצחים יהיו אלו שיגיעו לנקודת הסיום בזמן הטוב ביותר לאחר שעברו בכל התחנות וענו על כל החידות.
עלות: :100 ₪ למכונית (20 ₪ תוספת לנרשמים ביום הפעילות(
תאריכים ושעות מפגש:
ימים ג’-ה’, ט"ז-י"ח בתשרי (2-4/10)- הזנקה בכל שעה עגולה משעה 10:00 ועד שעה 14:00
יום ו’ (5/10) ויום א’ (7/10 (הזנקה בכל שעה עגולה משעה 9:00 עד שעה 11:00
מקום מפגש:בכניסה לכפר עציון
 
השכרת אופניים לטיולים בין הכרמים- בואו להחליף את המולת העיר ברכיבה קסומה בלב הרי יהודה, אזור בו השקט והשלווה שולטים. אנו מזמינים אתכם להשתתף בחוויית רכיבת אופניים מיוחדת במינה ומציעים מגוון רחב שלמסלולים בין מעיינות פועמים, בוסתנים ואתרי עתיקות עלומים. 
לרשות הרוכבים מספר מסלולים:
נחל הפירים -רכיבה לאורך אמת המים העתיקה (אמת הביאר) בין כרמים בנוף חקלאי קסום.
דרך האבות -רכיבה לאורך הדרך הרומית העתיקה בין תגליות ארכיאולוגיות מפתיעות אל מול נוף עוצר נשימה.
מעיינות גוש עציון -רכיבה בין מעיינות פועמים במערב גוש עציון.
דמי שכירות:
עד4 שעות: 50 ₪ לזוג אופניים 
לכל היום:70 ₪ לזוג אופניים
 
טיול עששיות בין הכרמים – הליכה קלה לאור עששיות בנוף הכרמים הייחודי של גוש עציון לאורך אמת הביאר בעמק עטור גפנים. בימים שלישי עד חמישי של חול המועד סוכות בין השעות20:00-22:30. 
 
ביקור באמת הביאר – טיול רטוב ומהנה במנהרה תת קרקעית שעומקה12 מטר ואורכה 130 מטר. האמה היא חלק ממערכת המים שבנה הורדוס להולכת מים לירושלים ולבית המקדש. המסלול כולל הליכה חווייתית הנקבה שמימיה הזורמים מגיעים עד גובה ברכיים.
שעות פתיחה:8:30-17:00
בחול המועד המבקרים יוכלו ליהנות מכניסה לנקבה, אוהל אירוח, פינות מנגל, סוכה מרכזית.
פעילויות נוספות בתשלום נוסף: פינות יצירה, אפיית פיתות, דריכה על ענבים בגת והפקת יין ניווט בעזרת צילום אוויר בנחל הפירים, השכרת אופניים, ניווט בעזרת צילום אוויר לרוכבי אופניים, קיוסק.
עלות:18 ₪ לילד / מבוגר
אין צורך בהרשמה
 
כניסה לאומגה הכי ארוכה בארץ400 מטר אורך, 120 מטר גובה מעל קניון מרהיב שבחוות ארץ האיילים. החווה נמצאת בגוש עציון במרחק רבע שעה נסיעה מירושלים או מעמק האלה. הכניסה מול קיבוץ כפר עציון.
לפרטים:050-5388705 או 050-2041201
 
החיזיון האור קולי שבכפר עציון ואתר ההנצחה מספרים את פרשת הגבורה של מתיישבי גוש עציון- ההתיישבות והמערכה.האתר מנציח את הדרמה רבת העוצמה שהתחוללה במקום ואת סיפור המורשת של גוש עציון.
במרכז המבקרים קיימים מופע אור קולי, תערוכת קבע וארכיון אשר עוסקים בסיפור המאורעות.
המופע מוקרן (ב-6 שפות) על חורבות הבונקר בו החלו את דרכם ראשוני המתיישבים בכפר עציון, ובו מצאו את מותם אחרוני המגנים. על גג המבנה ישנה תצפית לנוף המרהיב של גוש עציון והסביבה. 
החיזיון פתוח לקהל הרחב בכל ימי חול המועד. 
לפרטים– 02-9935160
 
לקבלת פרטים נוספים על כלל הפעילויות:
 
תיירות גוש עציון
02-9410124
 
בית ספר שדה כפר עציון
 02-9935133
 

אין תגובות

השאר תגובה