אטרקציות וטיולי חנוכה בעמק המעיינות

18.11.12  אופיר רוס

לקראת חג החנוכה הקרב ובא בעמק המעיינות מציעים לכל המשפחה חג עמוס באירועים מיוחדים ברוח ה- Slow Tourism.לפניכם מבחר הצעות לפעילויות מיוחדות ברחבי העמק, חנוכה שמח.

חוות עז עיז במנחמיה
מבחר פעילויות מיוחדות בחוות העיזים בימי החנוכה.
סדנה כפרית הכוללת סיור בדיר והאכלת העיזים, יחד עם פעילות בישול חווייתית הכוללת הכנת כדורי לבנה, פוקצ’ות וסלט כפרי עם תבלינים מגינת הירק.
כל יום ב-11:00, 14:00.
משך הפעילות-3 שעות.
מחיר-48 ₪ לאדם.
בשבת חנוכה וביתר שבתות החודש–פעילות מיוחדת הכוללת סיור ותצפית נוף לאורך הירדן ברכבים ידידותיים לסביבה, ארוחה מיוחדת הכוללת פלטת גבינות ממבחר גבינות החווה בתוספת פלטת ירקות ולחם כפרי ופעילות בחוות העיזים.
מחיר– 200 ₪לזוג,230 ₪ לזוג ושני ילדים. הפעילויות ברישום מראש.
טלפון:057-7292996
לפרטים נוספים על חוות עז עיז…


חנוכה בפארק המעיינות

בפארק המעיינות ובגן גורו הסמוך יתקיימו בחנוכה סיורי עששיות רכובים לילדים ומשפחות. פארק המעיינות השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה), מציע למטיילים בו מגוון רחב של אפשרויות טיול ובילוי.
בפארק המעיינות שלושה מעיינות יפהפיים הנובעים כל ימות השנה, נחל רחב ידיים -נחל הקבוצים, בריכות דגים, אתרי מורשת, שטחים חקלאיים, ציפורים נודדות, חגיגה שלמה של מים, טבע ונוף. אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בפארק וניתן לשכור בתשלום רכבים ידידותיים לסביבה ואופניים או לנסוע בשאטל חשמלי הנוסע ברחבי הפארק לאורך כל היום.
טלפון:04-6881427
למידע נוסף עלפארק המעיינות…


אופים חנוכיות בגשר הישנה

במסגרת חגיגות20 שנה להיווסדו של אתר המורשת גשר הישנה, יתקיימו בחנוכה מגוון פעילויות מיוחדות לכל המשפחה, ביניהן מיצג המציג את סיפורו של פנחס רוטנברג,"הזקן מנהריים",איש החזון שהאיר את השמים והקים את מפעל החשמל הראשון בארץ וסדנאות אפייה לכל המשפחה, בהן ייאפו המשתתפים בתנור לבנים היסטורי ששימש את החלוצים ויטראז’ בצק וחנוכיות חמות ומתוקות.
טלפון:04-6752685
לפרטים נוספים על גשר הישנה לחץ כאן…

מקור החסידה – כפר רופין

הפנינג חנוכה מיוחד עם סיורי טבע וציפורים במרכז הצפרות בכפר רופין, סיורי חוויה הכוללים תצפית בעשרות מינים של ציפורים בבריכות הדגים והשדות, נקודת המפגש בין האדם, הטבע והחקלאות, היכרות עם התנשמת וההדברה הביולוגית של המכרסמים, מסיירים במוצב מתקופת מלחמת ההתשה, ומקנחים בתצפית על הנוף המקסים של הירדן והגלעד.
לאחר הסיור, הפנינג חנוכה לילדים עם טפטופי נרות, יצירה והפעלות, אפיית פיתות בטבון והפתעות נוספות.
הפתעה נוספת לחנוכה – סדנת עפיפונים.
הפעילות בימים – שבת8.12, שלישי –חמישי11-13.12 יציאה בשעה 10:00 ממרכז הצפרות בכפר רופין.
מחיר: מבוגר-45 ₪, ילד – 40 ₪.
לפרטים-  04-6068396

סדנאות צילום בנושא האור לכבוד חג החנוכה

סדנאות צילום לכבוד חג החנוכה בעמק המעיינות בהדרכת הצלמת אתי חן ברייר.
הסדנאות יתקיימו בסטודיו, אתיקה, בקיבוץ ניר דוד, במהלך כל החג, ביניהן סדנת צילום בטבע, שימוש באור היום כבמכחול, סדנת צילום בלילה, סדנאות בחדר חושך, יצירת פוטוגרמות ועוד.

למתחילים ולמנוסים.
לפרטים נוספים ולהרשמה, אתי חן ברייר050-7576339.

אופניים בשביל האופן
חופשת החנוכה היא זמן אידיאלי לטיול אופניים בעמק המעיינות, עונת הנדידה בעיצומה.
מאגרי המים עמוסים בציפורים, השדות מלאים בעופות דורסים, החסידות חגות בשמיים וזה הזמן לקחת זוג אופניים ממרכז האופניים, בשביל האופן, שבקיבוץ כפר רופין, לצאת לטייל בטבע ללא שעון וליהנות מהנוף הפראי והיפה.
מסלולי הטיול קלים עד בינוניים ומתאימים לקהל הרחב.
ניתן לקבל הדרכה לקבוצות.
אפשרות שינוע האופניים לקבוצות לאזור נחל חרוד וסביבתו.
טלפון:  ניסים כהן050-2022999
לפרטים נוספים על בשביל האופן…

גן השלושה – סחנה
בשטח הגן חגיגת אור, עתיקות וחלוצים במיוחד לחנוכה: באתר שחזור, חומה ומגדל, אתר השחזור של הישוב הראשון שהוקם מישובי חומה ומגדל יחגגו עם הפעלות מיוחדות לילדים ברוח החלוצים, כיבוס בגיגיות, צילום משפחתי בבגדי חלוצים, מילוי סלים, בניית חומה, פענוח צפנים, תצפית ממגדל השמירה ופעילויות רבות נוספות.
בימים א’-ג’9-11.12 תתקיים סדנה להכנת פנסי פח כמו בתקופת החלוצים, עלות פנס – 10 ₪למשתתף.

במוזיאון הארכיאולוגיה הסמוך בין שלל תערוכות הקבע מזמינים את כל המשפחה לצעוד בשביל נרות החרס העתיקים, להתרשם מתצוגה מיוחדת של כלי חרס צבעוניים הקשורים למאור ולשמן, פסלים מתרבויות יוון העתיקה, נרות שמן עתיקים עשויים חרס וברונזה, בית בד עתיק משוחזר, ממצאים מתקופת החשמונאים ותערוכה משוחזרת של רחוב החנויות ובתי המלאכה בבית שאן העתיקה.

שעות פתיחת הגן בחנוכה:8.00-16.00; שעות הפעילויות במוזיאון והסדנאות– 10:00-14:00הפעילות כלולה במחיר הכניסה לגן.
טלפון:
 04-6586219

לפרטים נוספים על גן השלושה…


תרבות בעמק המעיינות
אירועים מיוחדים בחנוכה: 

ביום א’9.12 ההצגה, מלך סיאם, של תיאטרון אורנה פורת.
17:30באולם הקימרון במועצה האזורית עמק המעיינות.
מחיר כרטיס50 ₪ בהזמנה מראש, 75 ₪בקופה בערב המופע

יום רביעי,12.12 בשעה 20:30 בקיבוץ עין הנצי"ב – מפגש, קפה ספרות, עם עמוס עוז, שידבר על ספרו החדש, בין חברים. כרטיסים בערב המופע.
מחיר כרטיס 35 ₪בקופה

מוצ"ש15.12 בשעה 20:30 בקיבוץ עין הנצי"ב- המועצה האזורית, רשות ניקוז ירדן דרומי והקרן הקיימת מסיימות את, פסטיבל חורף של ציפורים, של הרשות לפיתוח הגליל בערב חגיגי בהשתתפות להקת הגבעטרון ובניצוחו של אילן גלבוע, בהנחייתו של יורם רותם,  ערב של סיפורים, ושירים והכול סביב ציפורים, עצים, נחלים ואדמה.
קבלת פנים החל מ-20:00 עם מרק חם ואוירה ביתית.
מחיר כרטיס:20 ₪ , במחלקת תרבות של המועצה האזורית עמק המעיינות.
טלפון:04-6065860, ובקו ליער – מרכז המידע של קק"ל1-800-350-550

חנוכה בביו-תור

בפרויקט ביו-תור – סיורים בחוויה אורגנית, שבקיבוץ שדה-אליהו יערכו מדי יום סיור מיוחד למשפחות בענפי החקלאות האורגנית של הקיבוץ, בו מבקרים וטועמים בכרמים, במטעים ובגני הירק האורגניים, צופים על בריכות הדגים, הכוורות, בתיבות הקינון של התנשמות, כולל הכרות עם הפתעות הטבע- דבורת בומבוס מאביקה, זבובים מעוקרים, ושלל חרקים מועילים בחקלאות.
הסיורים יתקיימו בימי החנוכה, לא כולל שישי ושבת, בשעה11:00.
הסיור בהרשמה מראש, מותנה במספר משתתפים.
טלפון: 04-6096986
לפרטים נוספים על ביו-תור…

ארוחת חנוכה במסעדת רוטנברג

במסעדה מציעים תפריט מיוחד לחנוכה הכולל צ’יסר אוזו, פלטת פירות ים, שיפודי סופלקי מאנטריקוט מיושן על צזיקי בליווי תפו"א מהמדורה, כוסית גראפה ולקינוח עוגת יוגורט וקונפיטורת תפוזים.
המחיר:150 ₪ לסועד.
לפרטים
04-6752237

נופש כפרי גן בעדן
מציע לכם חוויה משפחתית, יחידות אירוח המותאמות לבילוי משפחתי ובכל חדר חנוכייה ונרות חנוכה.
בקיבוץ טירת צבי ממתינים לכם, מתקני שעשועים ומתקני ספורט, פינת חי מדהימה, סוסים, כבשים, ארנבות, ציפורים, חוות סוסים לרכיבה, בבריכות הדגים עם חגיגה של ציפורים המבלות את החורף אתנו, חסידות, ליבניות, ציפורי מים וציפורי שיר. 

אין תגובות

השאר תגובה