טיול משפחתי באזור התבור והגליל התחתון

17.1.2013ליאור אבולעפיה

לטייל, לאכול, להתפנק: הפעם אנחנו יוצאים עם הילדים לצפון הקרוב, לחופשה וטיול בגליל התחתון, שבין מרחביו הירוקים מסתתרות פינות חמד ומקומות מלאי עניין לכל המשפחה: סדנאות מרציפן מתוקות, הכרות עם עולם הדבורים, מוזיאון קטן עם אוצרות קדומים, ביקור במחלבה ענקית, מסעדות ידידותיות לילדים ומתחם צימרים וארוחות בוקר חדש מול הנוף:

1.לטייל: טיול לתבור
מישהי שאני מכיר, אמרה פעם שמסלולי הטיול מתחלקים לשני סוגים: מסלולים למטיבי לכת ומסלולים למיטיבי לסת(והודתה שהיא מעדיפה את הסוג השני…). אז לא משנה איזה סוג של מסלול טיול אתם מעדיפים, באזור התבור תוכלו למצוא את כל האפשרויות – מטיולים רגליים בטבע ועד בילוי רגוע בין אטרקציות, מסעדות וצימרים מפנקים.

ברגע שעולים על כביש בית קשת בואכה צומת גולני, אי אפשר להתעלם מההר העגול והירוק כל השנה, שאפשר לעלות אליו עם הרכב, לעבור דרך שער האבן הקטן שיכניס אותנו לעולם אחר, לעצור לתצפית קצרה ליד המנזר ולדמיין איך אולי אליהו הנביא השקיף כאן פעם אל העמק שמסביב.  
לאתגריים ומיטיבי הלכת – מחכה שביל הליכה סובב תבור שממנו רואים בין צמרות העצים, את נופי הגליל הירוקים ומסלול הטיול בנחל תבור שיפה במיוחד בעונת הפריחה של התורמוסים באביב.

ואיפה מבלים עם הילדים באזור הגליל התחתון?

קטופותי, אטרקציות לילדים בצפון, אטרקציות לילדים בגליל התחתון
כאן קוטפים בכייף – קטופותי בבית לחם הגלילית

קטופותי – קטיף עצמי לילדים של ירקות ופירות העונה
על הדרך לתבור, מומלץ לעצור בקטופותי הנמצא בשדות בית לחם הגלילית, מושב עובדים ציורי שנבנה סביב בתי המושבה הטמפלרית בעמק יזרעאל ובו נמצאות אטרקציות נוספות למשפחות- חוות דרך התבלינים, שביל פרות החלב, סיורי טרקטורונים, אירוח כפרי, מסעדות וצימרים. ניתן לשהות במהלך היום בפינות מוצלות לפיקניק. הקטנטנים ישמח לטפס על הטרקטור בארגז החול ולהאכיל את העזים.
למידע נוסף ועדכון זמינות הקטיף מומלץ להתקשר: 054-5507480
 

דבורת התבור, תמונה של דבוראי, אטרקציות לילדים בצפון
איך עושה דבורה? מה זה דבוראי? כל התשובות בדבורת התבור

על הדבש ועל המשי – מרכז המבקרים דבורת התבור
מרכז מבקרים כפרי המקיים סיורים ופעילויות לילדים, משפחות וקבוצות, להכרות עם עולם הדבורים, הדבש והמשי. הסיור בדבורת התבור כולל ביקור במכון הדבש ומצפה הדבורים, באולם גידול טוואי המשי בו תצפו בעונה באלפי פקעות המשי ותלמדו על התהליך המעניין של הפקת חוטי המשי. בתחנת היצירה הילדים יכינו שוקולד דבש אינדיאני, נר דונג ריחני, שכמיית דבורה, קישוטי גבס ועוד. האתר מקורה ומחומם ברובו ומתאים גם לטיולי חורף בצפון, אפילו בימים גשומים.
מתי באים? מרכז המבקרים פועל כל ימות השבוע.
מי מגיע? הפעילויות במרכז מתאימות לילדים בגילאי3 ומעלה.
איך מגיעים? שדמות דבורה, צפונית לכפר תבור
למידע נוסף: 04-6769598 050-5637645 

 

מוזיאון המרציפן
משה ובת פרעה -מוזיאון המרציפן. צילום: איציק מרום

רוזה מרציפן
הויכוח על מקורו של המרציפן כנראה לעולם לא יוכרע (אנחנו בעד טולדו.. אבל אל תגלו לסיציליאנים או לפרסים) אבל ביקור במוזיאון המרציפן שבכפר תבור, בהחלט מלמד על אחד הממתקים הקדומים וכנראה גם הבריאים שיש. במקום מחכה לכם תערוכת פיסול יפיפייה ממרציפן, בה תראו דמויות מעולם התנ"ך, אגדות ילדים, אישים פוליטיים, פירות וירקות ארצנו ועוד הפתעות מתוקות. במוזיאון הילדים יוכלו להנות מהדרכה וסרטון על תהליך ייצור המרציפן, סדנאות יצירה וביקור בחנות המפעל שם תוכלו לקנות מוצרי שקדים, מרציפן ומוצרים של יצרני בוטיק גליליים.
פריחת השקדיות: בסופי השבוע של פברואר2013, יצאו מהמוזיאון סיורים מודרכים ברכבים פרטיים אל מטעי השקדים לצפיה בפריחת עצי השקד.
מי מגיע?כל המשפחה
מתי באים? פתוח בכל ימות השבוע
לפרטים: 04-6772111

מחלבת אלון  תבור, מרכז המבקרים של תנוה בגליל, אטרקציות לילדים בתבור
מסע בין כוכבים- ביקור במחלבת אלון התבור


מחלבה גדולה ולבנה
איך עושה פרה? איך עושים את העיגולים של הקוטג’? ועוד תשובות לשאלות שאולי לא העזתם לשאול מחכות לכם בסיור במרכז המבקרים של תנובה באלון תבור שמזמין משפחות וקבוצות שמטיילות באזור, לביקור במחלבה הצפונית של החברה. כאן תוכלו לצפות וללמוד על תהליכי הייצור של מוצרי החלב המוכרים לנו מהבית, לגלות את סודות הייצור של מוצרי החלב, לקפוץ על סימולטור, לראות מיצגים מעולם החלב ולטעום מתוצרת המחלבה. הסיורים בתשלום ובתיאום מראש בלבד.
מי מגיע?הכניסה מגיל5 ומעלה בלבד.
מתי באים? ימים א’-ה’ בין השעות8:00-15:00
לתיאום: 04-6408140או1-800-22-14-22

מוזיאון עין דור
ים, מלל וקצת כח רצון בבית הבד בקיבוץ עין דור


רב תרבותיות במוזיאון עין דור

המוזיאון הארכיאולוגי בקיבוץ עין דור הנמצא באזור של עין דור המקראית, מאיר את העבר של האזור באמצעות הדרכות בתצוגת הקבע, תערוכות ופעילויות של מלאכות קדומות לילדים. המוזיאון משרת את כל תושבי האזור ומהווה בסיס לפיתוח יחסי שכנות והכרות עם הרב תרבותיות של האזור. במוזיאון מתקיימות לכל אורך השנה הדרכות, סדנאות יצירה והפעלות לקבוצות של תלמידים, משפחות וילדים ופעילויות לקהל הרחב ומשפחות בחופשות ובחגים. בחורף(עד ט"ו בשבט)מתקיימות במוזיאון פעילויות סביב עולם הזית – מסיק הזיתים והפקת השמן.

מתי באים? א’-ה’:09:00-15:00, ו’:  09:00-13:00 | שבתות וחגים: בתיאום מראש. לקבוצות ניתן לקבוע ביקורים גם בשעות אחרות. בחגים ואירועים מומלץ להתעדכן בשעות הפעילות.
לפרטים: 04-6770333   

מוזיאון עין דור, איך מכינים שמן זית? בית בד בגליל, בתי בד בגליל, שמן זית גלילי, שמן זית כתית מעולה
מכינים שמן זית גלילי משובח – מוזיאון עין דור


2.לאכול: 

מסעדת בלה
מסעדת בלה, בכניסה למושב בית-שערים היא מסעדה פופולארית בקרב תושבי העמק והצפון, בה תוכלו להזמין מהתפריט האיטלקי הכולל בשרים, דגים, פיצות ופסטות טריות הנעשות במקום בעבודת יד בניצוחו של השף עידן ליפשיץ. בעלי המקום מתגאים בחיבור עם אנשי העמק וחומרי הגלם הבאים מן העמק ו…זה אכן עובד. בחצר המסעדה דשא ובריכת דגים קטנה לשימחת הילדים שלא החזיקו מעמד עד שהגיעו הקינוחים.  אנחנו ממליצים. בחום. היינו וחזרנו גם פעם שניה. 
פתוח: 
שני עד שבת בין השעות12:00-16:00 ו-18:00 עד אחרון הסועדים.
להזמנות: 04-983-0730

מסעדת בלה, מסעדות מומלצות בצפון, מסעדות באזור רמת ישי, מסעדות באזור קרית טבעון, מסעדות בכביש6 צפון
הרביולי של הצפון – מסעדת בלה

3.להתפנק:

אחוזת התאנה היא מתחם חדש שנפתח לאחרונה במושב שדמות דבורה בו מחכות לכם סוויטות בוטיק לזוגות הרוצים להתפנק בצימר (בלי הילדים…) כולל ג’קוזי וכל שאר הפינוקים המתבקשים. 

אחוזת התאנה, צימרים בגליל התחתון, צימרים בדרך לצפון, בריכת השחייה, צימרים למשפחות
אחוזת התאנה- מתחם צימרים חדש מול התבור

ארוחות בוקר בטרקלין
באחוזת התאנה תמצאו גם סלון אוכל בו מוגשות ארוחות בוקר וערב גליליות, במובן הטוב של המילה, לאורחי הצימר ומטיילים מהאזור שמוזמנים להגיע בתיאום מראש. בערב שותים בירה הנעשית במקום ואוכלים קינוחים טעימים – הכל מעשה ידיה של נילי, בעלת המקום. בהחלט שווה לעצור – גם אם לא ישנים במקום. הצימרים וסלון האוכל מונגשים לנכים.

אחוזת התאנה, צימרים בגליל התחתון, צימרים בדרך לצפון, בריכת השחייה, צימרים למשפחות
הגליל

צימר למשפחות: למשפחות עם ילדים יש גם יחידת דיור מתאימה ומורחבת יותר. אורחי הצימרים מוזמנים לשחות בבריכה, לשבת או לנוח על הדק ולטייל בכרם בשביל הענבים, בין שבילי הבוסתן עם עצי פרי אקזוטיים הנותנים פירות כל השנה ולצפות אל הנוף הפתוח והתבור הנשקף באופק.
לילדים יש חצר מתקנים מיוחדת.
לפרטים:050-9898320

אין תגובות

השאר תגובה