ריחניה כפר תיירותי בגליל

ריחניה כפר תיירותי בגליל- הכפר הצ’רקסי השיק תכנית אב לפיתוח התיירות, הציג יזמי תיירות חדשים והעניק את אות יקיר העדה הדרוזית לשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום,  על תרומתו הרבה לפיתוח הכפר.

במעמד המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מנכל"ית המשרד אורנה הוזמן בכור, נציגי משרד התיירות, מנכ"ל משרד החקלאות, נציג משרד ראש הממשלה האשם חוסיין, סמנכ"לית הרשות לפיתוח הגליל, טלי עומר, משרד החקלאות, מינהל מקרקעי ישראל, מט"י טבריה וראשי רשויות בגליל, התקיים אירוע חגיגי להשקת תכנית פיתוח תיירותית לכפר ריחניה ולמיתוג הכפר.
 
התכנית שהוצגה על ידי שאוקי חון, נציג התיירנים בריחניה, תוכננה על ידי האדריכל צביקה פסטרנק, שגויס על ידי שותפי הפרויקט, אשר ציין את הירתמות התושבים לקידום התכנית ויישומה תוך זמן קצר. סדנת יזמות שהתקיימה בכפר הצמיחה כ-15 יזמים חדשים בכפר להשתלב בתחום התיירות, ויצרה הזדמנות נפלאה לפיתוח ושגשוג הכפר.
 
יישום התכנית בריחניה יצור לתייר אופציה לביקור ארוך וממצה שיכלול מגוון פעילויות: טבע, ספורט, תרבות, אמנות, היסטוריה ומורשת וכמובן קולינריה, אירוח ביתי ולינה.
 
ראש המועצה האזורית עמית סופר, בירך גם הוא וציין כי הגליל על גלגלים ולגליל בשנים האחרונות היה נהג אחראי שהוביל את כולנו קדימה בתחומים רבים, תיירות, חינוך, תרבות ועוד.
 
השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ציין בהתרגשות לאחר שקיבל את אות יקיר העדה הצ’רקסית: השם ריחניה במקור הוא על שם צמח הריחן, אך בתוספת ה-יה קיבל הכפר את שם השם ויש בכך סמליות ומשמעות.  ריחניה והעדה הצ’רקסית מהווה ביטוי לאסלאם המתון שמחובר לחברה הישראלית בקשר עמוק, אנשיה מובילים בכל מדרג החברה והביטחון של מדינת ישראל. לכם יש הווה חזק שיוביל אותנו לעתיד. בלי עבר אין עתיד ובלי שורשים אין תקוה. לכם יש עבר, שורשים ותקווה. את המפעל התיירותי בריחניה יש להרחיב ולמנף. בפרויקטכפר ביקרתםהושקעו בשנים האחרונות תקציבים רבים על ידי המשרד ומשרדים שותפים, וכך גם יהיה בשנים הבאות. התוצאות מדברות בעד עצמן ויש התעוררות, אני סבור שמהפריפריה תצא הבשורה לעם ישראל כולו.
 
 
 
 
 
צילום: ג’יני סוכנות לצילום

 

אין תגובות

השאר תגובה