פסטיבל המשוררים במטולה בחג השבועות

פסטיבל המשוררים במטולה, הפסטיבל הגדול והחשוב מסוגו בארץ, יתקיים זו השנה ה-16במהלך חג השבועות, בתאריכים16-13 במאי 2013. 

הפסטיבל, המושך אליו מדי שנה אלפי שוחרי שירה ומבקרים מרחבי הארץ, יחגוג את השירה הישראלית באולמות ובבתי הקפה המיוחדים של המושבה מטולה, באירועים שבמרכזם שירה ומשוררים ישראלים, מופעי מוסיקה, ערבי מחווה לגדולי המשוררים, חגיגת הענקת פרס טבע לשירה, הקרנות סרטים ומפגשים רב תחומיים.
 
בין שלל אירועי הפסטיבל יתקיים אירוע מזווית ייחודית אשר יקדיש מקום מיוחד לשירת ילדים. חברי הפאנל בני מר, עורך מוסף ספרים של הארץ, שתרגם מיידיש את קובץ שירי הילדיםאף על פיל,טל ניצן שפרסמה שני עיבודים לנוער של כתבי שקספיר– שקספיר לפני השינה–והרפתקאות דון קיחוטה,והמשוררת לאה פילובסקי שהושפעה בשירתה ממשוררי ילדים, ישוחחו עם דר’ דורית שילה, חברת הסגל האקדמי של האוניברסיטה הצרפתית אקול נורמל סופריור ליון. 
 
חברי הפאנל יתייחסו בין היתר לאוניברסאליות של שירת ילדים, כך למשל קובץ שיריאף על פילאשר מציג אסופה נדירה של שירי ילדים, שירי נונסנס וטבע, שירים מצחיקים וגם עצובים, אשר כולם נכתבו בין שתי מלחמות העולם ומייצגים תרבות שלראשונה הציבה במרכזה את הילדות. עוד יתייחסו לטרגדיות של שיקספיר אשר טל ניצן השכילה לעבד אותן לגרסה ייחודית לילדים, החושפת אותם לראשונה לכתביו של היוצר מימי הביניים.  

הפסטיבל מנוהל ומופק על-ידי בית הקונפדרציה ומנהלו אפי בניה.
 

 
 
פסטיבל המשוררים ה-16 במטולה
16-13במאי, ימים ב’-ה’
הכניסה לרוב המופעים ללא תשלום 

אף על פיל- שירי ילדים
אולם אניס, מטולה
15במאי, יום ד’ בשעה17:00
הכניסה חינם

 

אין תגובות

השאר תגובה