פעילויות לשבועות במכוורות ברחבי הארץ-אירועי שבועות2013

בחג השבועות נוהגים לאכול מיני מאכלים מתוקים כגון דבש ומטעמי חלב. לכבוד חג הביכורים מזמינה מועצת הדבש את כל המשפחה לביקור במכוורות ברחבי הארץ, לפגוש דבוראים, לטעום, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח. 

 
סקר שערכה מועצת הדבש מגלה, כי קיימת עלייה בתפוקת הדבש ובמקביל גם עלייה בצריכת הדבש על ידי הציבור לאורך השנה. עד השנים האחרונות עמדה צריכת הדבש על כ-3,500 טונות בשנה, כחצי קילו לנפש. בשנה שעברה הגיעה צריכת הדבש ל- 4,500 טונות. הסקר הראה, כי העלייה בביקוש לדבש אינה רק בחודשי החגים, אלא גם לאורך השנה. נתון המצביע על עלייה במודעות בקרב הציבור הישראלי לצריכת מזון בריא, ולסגולותיו הבריאותיות והרפואיות של הדבש. כיום פועלים בישראל כ-500 דבוראים העובדים ומטפלים במאה אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 60,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה. 
 
כולם מוזמנים לבקר במכוורות לאורך ימי חג השבועות, ליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה וללמוד על עולמן של הדבורים. להלן מספר המלצות לביקור במכוורות תיירותיות בארץ:
 
דבש מכמנים- איכות מהגליל
בשנת1980 הקימה משפחת רק במצפה מכמנים שבגליל מכוורת קטנה. במכוורת, הדבורים מטופלות בהקפדה, דבר המאפשר להן לאסוף דבש איכותי שמקורו בצוף הפרחים שבטבע. ניתן להגיע ולבקר במכוורת ולשמוע על ‘טבע תרפיה’ ריפוי במוצרי הדבורים, אבקת פרחים, פרופוליס, טיפול בעקיצות, יערות דבש ועוד ולהוסיף פעילות יצירת נרות דונג מעוטרים וסדנאות יצירה נוספות.
ניתן להתאים את הביקור באופן אישי, להוסיף לסיור סדנאות והרצאות, ללון בחאן ולהזמין טיפולים אלטרנטיביים ומופעים. 
14-15במאי, ימים ג’-ד’, בתיאום מראש בלבד.
טלפון לתיאום:04-9881337 | 052-2476768
איך מגיעים: דרך אזור תעשיה כרמיאל (ביג סנטר) ממשיכים ישר כ-6 קילומטרים, עד לפסגת הר כמון לישוב מכמנים, בתוך הישוב ישנו שילוט.
 
דבורת התבור – בשדמות הדבורה
במרכז מבקרים דבורת התבור במושב שדמות דבורה תתקיים פעילות מיוחדת לילדים לכבוד חג השבועות- בדגש על רדיית דבש, חגיגת עץ התות וביכורי המשי. הסיור יכלול ביקור במטע עצי התות, כולל קטיף עצמי של תות עץ ומתכון להכנת ריבה, ביקור במכון רדיית הדבש, יציאה עם הדבוראי למצפה הדבורים, וכמובן ביקור באולם גידול המשי היחיד בישראל וצפייה בזחלי המשי ההולכים וגדלים ובאלפי הפקעות הלבנות ותהליך הפיכתן לחוט.
בתחנת היצירה הילדים יכינו מעדן חלב ודבש על פנקייק אישי, שכמיית דבורה, נר דונג ויקבלו שלט יצירתי לחדר. עוד במקום, פינת חי עם חיות משק ועיזים ננסיות אותן ניתן להאכיל בהאכלת יד וביום החג עצמו מוזמנים המבקרים לצפות בתהלוכת העגלות המסורתית של המושב.
מחיר:48 ₪ לילד, 35 ₪ למבוגר.
שעות פעילות:14-18 במאי, ימים ג’ עד שבת, בין השעות 09:00-18:00
טלפון לתיאום:04-6769598 | 050-5637645
איך מגיעים: לאחר ההגעה לכפר תבור, פונים לכביש767 ברמזור, לאחר קילומטר וחצי פנייה ימינה לשדמות דבורה בתוך המושב ישנו שילוט.
 
יערת הדבש – אלוני אבא
הפעילות ביערת הדבש כוללת סיור במכוורת שנמצאת בסמוך למרכז המבקרים, צפייה בסרט על חיי הדבורה, צפייה בכוורת זכוכית וחיפוש המלכה ולאחר מכן ניתן להתנסות ברדיית דבש עם חלות דבש אמיתיות. במסגרת הרדייה הילדים מפעילים צנטריפוגה ידנית קטנה ורואים איך הדבש זורם מתוכה לחבית ומוזמנים לקחת כפיות ולטעום כאוות נפשם. הפעילות אורכת כשעה.
הפעילות מותאמת לבני חמש ומעלה, בתיאום מראש בלבד בהשתתפות6 ילדים ומעלה.
מחיר:15 ₪ לילד מגיל חמש, 10 ₪ למבוגר.
שעות פעילות: יום רביעי15 במאי בין השעות – 10:00-17:00
טלפון לתיאום:054-4437402 | 077-9136549
איך מגיעים: המכוורת נמצאת באלוני אבא, מהכנסייה העתיקה פונים שמאלה לכיוון חנות הרהיטים- זאוס, מרכז המבקרים נמצא בצד השני, ליד המרכז לאופניים. ישנו שילוט.
 
מכוורת אופיר – אלון הגליל
משק אופיר באלון הגליל כולל את מכוורת אופיר, יקב יפתחאל, כרם יין ושטחי פלחה. צביקה והדס אופיר הקימו את המשק בשנת1985 ומזמינים בחג השבועות לביקור במרכז המבקרים ולטעימת דבשים מיוחדים ושונים הנוצרים מצוף של פרחים שונים אשר נבדלים בטעמם, צבעם, ריחם והמרקם שלהם. עוד במקום חנות מוצרי הכוורת ותערוכת ציורים של גדי אלסר.
המעוניינים יוכלו לסייר ביקב יפתחאל הסמוך ולטעום מהיינות.
שעות פעילות:14-15 במאי, בין השעות 10:00-17:00
טלפון לתיאום: צביקה052-2824644 
איך מגיעים: המכוורת נמצאת בכניסה לאלון הגליל ממש לפני תחנת הדלק, ישנו שילוט במקום ליקב יפתחאל.
  
מכוורת פורת – דבש מן המדבר – עין יהב
במרכז המבקרים החדש של מכוורת פורת מזמינים לחגוג את חג השבועות ברוח החג וללמוד איך נוצר הדבש המתוק. המבקרים ייהנו ממיצג דבורים ראשון מסוגו בארץ, אלפי דבורי מתכת צבעוניות משתלשלות מן התקרה, צילומי ענק של צלם העיתונות דן בלילטי, שליווה את עובדי המכוורת בעבודתם, צילומי דבורים ופרחים של הצלם גלעד לבני, כשלצידם הסברים על אורח החיים של דבורי הדבש.
במקום גם כוורת שקופה המאפשרת הצצה לעולמן החשוך והנסתר של הדבורים, כוורת בומבוסים שקופה, כוורת בתוך מערה, גלריית פסלים של האומנית צ’צ’ה פורת, סרטון על דבורי הדבש כשמחדר הקולנוע ניתן להשקיף על חדר הרדייה. בנוסף, המבקרים מוזמנים לחנות המכוורת ולסיור בגינת הפסלים המקסימה של צ’צ’ה פורת ומפגש עם האומנית.
הביקור לקבוצות ו/או יחידים בתיאום מראש.
זמני פעילות:14-15 במאי, ימים ג’-ד’,  בתיאום מראש בלבד.
מחיר: מגיל שנתיים ומעלה -20 ₪
טלפון לתיאום:052-3666032 
איך מגיעים: שילוט בכניסה לעין יהב.
 
 

אין תגובות

השאר תגובה