טיולים בעקבות ספרים בשבועות-טיולי שבועות2013

בחג שבועות יוצאים לטייל בעקבות הספרים המוכרים- במסגרת פרויקטישראל קוראת,חודש הקריאה והספרות, יתקיימו ברחבי הארץ עשרות טיולים בעקבות ספרים מצפון ועד דרום, חלק מהסיורים יסתיימו במפגש עם סופר או מוסיקאי.

החל מחג השבועות ה-15 במאי ועד ה-8 ביוני, ייצאו לדרך עשרות טיולים ברחבי הארץ – מראש פינה, חיפה, דרך תל אביב, יפו, זיכרון יעקב, שפלת יהודה, כנרת, קריית טבעון, נהלל ועד לטרון שבדרום. חלק מהטיולים מותאמים במיוחד לילדים. כל הסיורים בעלות סמלית של 10 שקלים למבוגר וחינם לילדים. כל סיור יימשך בין שעתיים לארבע שעות והוא יודרך על ידי מדריכים מוסמכים. חלק מהסיורים יסתיימו במפגש עם הסופר או עם המוסיקאי. 

 

עבור המטיילים, המשפחות, וחובבי הקריאה והשירה חודש ישראל קוראת הינו הזדמנות נפלאה ליהנות מחוויה אישית מרתקת ולהצטרף למסע מרתק בנבכי העלילות והסיפורים המוכרים לנו, במקומות בהם מתרחשת עלילת הספר או שהיוו את ההשראה לכתיבה. 

להלן הסיורים המובחרים לחודש מאי: 

בצפון: 

בחג השבועות, יתקיים סיור בוואדי ניסאנס, בחיפה, בעקבות ספרו של סמי מיכאל חצוצרה בוואדי. בסיור נעמיק אל תוך הקשר בין הודא הערבייה לבין אלכס עולה חדש מרוסיה, כנגד כל הסיכויים והקשיים התרבותיים נרקם לו סיפור אהבה סוחף וחוצה גבולות. אל הסיור יתלווה נגן חצוצרה בין סמטאות ואדי ניסאנס, כולל ביקור בטרסה התחתונה של הגנים הבהאים.  
הסיורים יתקיימו ב-15 וב-17 במאי בין השעות בשעות 10:00-13:00

באזור הגלבוע ועמק יזרעאל, נטייל בעקבות ספרה של יוכי ברנדס מלכים ג’. נצעד בדרכו של שאול ברמת צבאים אל מגדת העתידות שניבא את מותו בקרב, נעלה לדרך התנך בכתף שאול ולבסוף במצפה הגלבוע מול בית שאן, שעל חומותיה קועקעו ראשיהם של המלך העברי הראשון ובניו. נבדוק מי היה האיש הטוב והאיש הרע במערכת היחסים של שאול המלך ודוד יורשו. נברר מה באמת קרה שם, ואיך מיכל מעורבת בכל הסיפור יחד עם אחותה מירב ובניו של שאול. 
הסיור יתקיים ב-15 במאי בין השעות 10:00-14:00

בעקבות הספרמזל עורבשל הסופר אמיר גויטפרוינד, יתקיים סיור במסגרתו נצא לסיור בלשי ובו נפגוש קצין משטרה לקבלת תדרוך ורמזים נוספים לפתור את תעלומת היעלמה של נערה מצפון הארץ, בה עוסק הספר. בשנות ה-80 היו כמה פרשות מסעירות וקשות של רצח צעירות, כגון: רחל הלר, דפנה כרמון והדס קדמי. בדומה לגיבור הספר, נקבל רמזים, נתחלק לצוותים ונצא לחפש את גיבור הספר בשוק התורכים החדש ובאזור שער פלמר ולבסוף בעיר התחתית של חיפה.
הסיור יתקיים ב-15 במאי, בין השעות 10:00-13:30

בהשראת ספרה של יוכי ברנדס, הפרדס של עקיבא נגלה את הקבלה (הפרדס), באמצעות סיפורו המופלא של רבי עקיבא ושל רחל בת כלבא סבוא. נסייר בקברו של הרשבי בהר מירון שבצפת, תלמידו של רבי עקיבא ומי שניסח את תורת הקבלה, משם נעלה לצפת, עיר המקובלים, נבקר בסמטת משיח ומשם לבית הכנסת של הארי הקדוש. סיור אחד יסתיים במפגש מרתק עם אחד המקובלים בצפת והסיור השני במפגש עם הסופרת יוכי ברנדס, מחברת הספר.
הסיור יתקיים ב-16-17 במאי,  בין השעות09:00-12:00

בעקבות ספרו רכבת העמק של אהרל’ה ברנדיט יתקיים סיור מזמר בעמק יזרעאל,  אודות הנתיב של רכבת העמק ההיסטורית. הסיור כולל ביקור במוזיאון הרכבת בכפר יהושע, מרכז הכפר ופסיפס קהילתי לזכרו של ריכארד קאופמן, אדריכל ההתיישבות הציונית, וסיום בעץ המכשפות.
הסיור יתקיים ב-16 וב-18 במאי, בין השעות 10:00-13:30

במרכז הארץ: 

בתל אביב, יתקיים מעקב ייחודי במיוחד אחר תולדותיה ומעלליה של חבורת הילדים הנועזת חסמבה (חבורת סוד מוחלטת בהחלט), המככבת בסדרת ספריו של יגאל מוסינזון, ונאבקה לשחרור ארץ ישראל מידי הבריטים, נלחמה בפשע המאורגן ושירה את ביטחון המדינה. במהלך הסיור נבקר באתרים תל אביביים בהם קמה החבורה ופעלה, מקומות שנודעה להם חשיבות רבה בשנות ה-40′ וה-50′, נעקוב אחרת כמה ממעלליה הנועזים ונסביר כיצד הפכה למיתוס מכונן בספרות הילדים העברית. יציאה מצומת חסמבה (דיזינגוף פינת ז’בוטינסקי), תחנת המשטרה בצפון רחוב דיזינגוף, בבית המרקחת שבו נוסדה חסמבה,  בית מגוריו של יגאל מוסינזון, וסיום בגן העצמאות.
הסיור יתקיים ב-18 במאי בין השעות 10:00-12:30

בעקבות מגש הזהב- שירי הטור השביעי של המשורר נתן אלתרמן יתקיים סיור מזמר ברחבי תל אביב. הסיור יחל בכיכר הרברט סמואל, חוף ירושלים, שכונת רוזנפלד, ביתו של המשורר והמלחין מרדכי זעירא, מבין ידידיו של אלתרמן, בית העלמין טרומפלדור, קצין העיר תל אביב, גן מאיר, שוק בצלאל, וקפה עטרה.
הסיור יתקיים ב-15 במאי, בין השעות 10:00-12:30

בעקבות הימים היחפים של אהוד מנור יתקיים סיור במושבה בנימינה עם הסיפורים מאחוריי השירים המוכרים. הסיור יתחיל מבית הראשונים בבנימינה (רחוב כרמל) ויעבור דרך לב המושבה אל שכונת גבעת הפועל, בה נולד הפזמונאי. נטייל בליווי שירונים המשתלבים בנופי ילדותו ונהפוך למקהלה מזמרת, עם השירים המוכרים, ימי בנימינה, שביל בצד, הבית ליד המסילה, ועוד.  
הסיור יתקיים ב-15 במאי , בין השעות 10:00-13:00

מזרח וירושלים:

בירושלים יתקיים סיור בשכונות טלבייה ובקעה המהוות רקע לספרי המתח של בתיה גור. נתוודע לחוקר מיכאל אוחיון המפענח את אירוע הרצח בספרים, ונענה על שאלות כמו, מי רצח את אווה ניידורף? את זוהרה המושלמת? מה הקשר של בית המצורעים למקרה המוות בחוג לספרות, ולמה המציאות גדולה מכל סיפור?
הסיור יתקיים ב-15 במאי, בין השעות 10:00-13:00

שמש בגבעון דום וירח בעמק איילון (יהושע י’,יב’). בעקבות סיפורי המקרא ומלחמתו של יהושע בן נון בעמק איילון כנגד חמשת מלכי האמורי יתקיים מסע היסטורי מרתק. הסיור יתחיל בפארק קנדה, עמק המעיינות ויסתיים בחניון בריכת התמרים.
הסיור יתקיים ב-16 וב-18 במאי, בין השעות 10:00-12:00

 

להרשמה:073-2266673

 

 

 

צילום: מיכל קנדל.

אין תגובות

השאר תגובה