סיורים בעקבות ספרים לילדים

במסגרתישראל קוראת,חודש הקריאה והספרות המתקיים זו השנה הרביעית ביוזמת משרד התרבות והספורט, יתקיימו ברחבי הארץ טיולים בעקבות סיפורי הילדים המוכרים.

ההשתתפות בסיורים ללא תשלום לילדים ובמחיר סמלי של10 ₪ למבוגרים.
 
החל מחג השבועות ה-15.5.13 ועד ה-8.6.13, ייצאו לדרך עשרות טיולים ברחבי הארץ – מראש פינה, חיפה, דרך תל אביב, יפו, זיכרון יעקב, שפלת יהודה, כנרת, קריית טבעון, נהלל ועד לטרון שבדרום. חלק מהטיולים מותאמים במיוחד לילדים. כל הסיורים בעלות סמלית של 10 שקלים למבוגר וחינם לילדים. כל סיור יימשך בין שעתיים לארבע שעות והוא יודרך על ידי מדריכים מוסמכים. 
 
עבור המטיילים, המשפחות וחובבי הקריאה והשירה, חודשישראל קוראתהינו הזדמנות נפלאה ליהנות מחוויה אישית מרתקת ולהצטרף למסע מרתק בנבכי העלילות והסיפורים המוכרים לנו, במקומות בהם מתרחשת עלילת הספר או שהיוו את ההשראה לכתיבה. 
 
להלן הסיורים המובחרים לילדים: 
 
בעקבות הספר סוד מוחלט בהחלט-בעקבות חסמבה בתל אביב יתקיים מעקב ייחודי אחר תולדותיה ומעלליה של חבורת הילדים הנועזת חסמבה. במהלך הסיור נבקר במקומות בהם קמה החבורה ופעלה, נעקוב אחר כמה ממעלליה הנועזים ונסביר כיצד הפכה למיתוס מכונן בספרות הילדים העברית. וכל אלה – במסלול ייחודי העובר באתרים תל-אביביים שנודעה להם חשיבות רבה בשנות הארבעים והחמישים. יציאה לסיור מצומת חסמבה (דיזינגוף פינת זבוטינסקי).
יתקיימו בשני תאריכים: ב-1/6 + 18/5 בין השעות 10:00-12:30
 
סיור מזמר בעקבות הספר רכבת העמק- יתקיים בעמק יזרעאל וביקור במוזיאון הרכבת בכפר יהושע, מרכז הכפר ופסיפס קהילתי לזכרו של ריכארד קאופמן וסיום בעץ המכשפות.
הסיור יתקיים בשני תאריכים: ב-18/5 + 16/5 בין השעות 10:00-13:30.
 
סיור בעקבות הצייר נחום גוטמן.הסיור יתקיים בנווה צדק בתל אביב ויכלול ביקור וכניסה למוזיאון נחום גוטמן. מוזיאון נחום גוטמן לאמנות מציג תערוכה חדשה המוקדשת כולה לילדים- ‘מלך, נווד וצייר עושים מה שהם רוצים’. מדובר בתערוכה פעילה הכוללת מגוון תחנות, סדנאות ופעילויות לילדים, העוקבות אחר תחנות תל אביביות שונות בחייו של נחום גוטמן ומזמינות את כל המשפחה להפוך ליום אחד, לנוסעים בעולמו הצבעוני של נחום גוטמן: עולם של זיכרונות, מחשבות, רגשות, אהבת הזולת והמקום. כל ילד שמגיע מקבל יומן מסע ומתחיל לעבור שלל תחנות עם מגוון פעילויות, כאשר בסופה של כל תחנה הוא מקבל חותמת. בסופו של דבר מתקבלות אצל הילד מספר חותמות בעזרתן ובעזרת מספר פעילויות נוספות מגלה את כתב החידה.
מדובר בפעילות מעשירה, מעניינת, מרתקת עם ערך מוסף שגורמת לילדים ללמוד, ליהנות תוך כדי ולחזור הביתה עם ידע רב וכמיהה לפעם הבאה.
הסיור יתקיים בשני תאריכים: ב-8/6 + 25/5 בין השעות 10:00-14:30.
 
בעקבות סיפורי המקרא של יהושע בן נון והקרב האמורינקיים מסע בעקבות מלחמתו של יהושע בן נון כנגד חמשת מלכי האמורי. ניפגש בפארק קנדה – עמק המעיינות וסיום בחניון בריכת התמרים.
הסיור יתקיים בשני תאריכים: ב-18/5 + 16/5 בין השעות 10:00-12:00.
 
בעקבות קרב דוד וגוליית ושביל הבורות והבארותנסייר בתל עזקה ועמק האלה – בשביל הבארות ובורות המים בפארק בריטניה. במהלך המסלול נציץ ונכנס אל חלק מאלפי המערות, הבורות והמחילות המסתתרים באזור.
הסיור יתקיים ב-24.5 בין השעות 13:00-15:30.
 
מציירים סיפור בנחל- סדנת ציור וכתיבה בהשראת הטבע, עם הסופרת והמאיירת מירי לשם-פלאי. נלמד לצייר את נופי הנחל בהשראת האימפרסיוניסטים, נהנה משעת סיפור לוטי וטרי גורי הלוטרה, נערוך תצפית על בעלי החיים בנחל (הצב הרך הענק, שפמנונים, נוטריות ועוד) ונתנסה בכתיבת סיפור המשלב מציאות ודמיון. כל ילד יוצא מהסיור עם ספרון אישי פרי עטו וציור נוף.  יציאה לסיור מנחל אלכסנדר–סמוך לבית ינאי.
הסיור יתקיים בשני תאריכים: ב-25/5 + 8/6 בין השעות 10:00-12:30.
 
טלפון להרשמה:  073-2266673
 
 
צילום: מירי לשם
 

אין תגובות

השאר תגובה