פסטיבל האור2013 -הזוכים בתחרות הצילום

השבוע הוכרז הזוכה המוכשר של תחרות הצילום שהתקיימה לראשונה בפסטיבל האור הבינלאומי בעיר העתיקה בירושלים, עוז בית הלחמי.
 
בעקבות ביקוריהם הרבים של צלמים מקצועיים וחובבים בשנים הקודמות הוחלט השנה לראשונה לקיים תחרות צילום לצלמים מקצועיים וחובבים אשר הוזמנו לצלם באופן חופשי תמונות מתוך הפסטיבל ולהעלותם לאתר החל מערב הפתיחה של הפסטיבל. 
 
פסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים התקיים השנה בין התאריכים5-13 ביוני וכמו בכל שנה משך אחריו מאות אלפי מבקרים וביניהם מאות צלמים מקצועיים וחובבים. 
 
הזוכים בתחרות הצילומים נבחרו על ידי חבר שופטים מקצועי בעל שם : אלכס ליבק, אלדד רפאלי, גבי גולן, מיקי קרצמן וגלי תיבון והוכרזו בסיום הפסטיבל בנוכחות אלפי מבקרים
 
התצלומים הזוכים נבחרו על פי שתי אמות מידה: ערכם הצילומי ויכולת הצלם להעביר את החוויה הנפלאה של פסטיבל האור בירושלים. 
 
השופטים נימקו את התמונה הזוכה של עוז בית הלחמי כ: ‘דגי הזהב המעופפים באקווריום שמי הלילה זרועי הכוכבים מעל עצי הזית שבמתחם ממילא כאווירה סוריאליסטית קסומה המשתקפת היטב בתצלום הזוכה’.
 
מנימוקי חבר השופטים המקצועי על התמונות הזוכות: ‘התצלומים שנבחרו מרגשים ומצליחים ליצור אווירה של מסתורין, שילוב של הזיה ומציאות. העץ הפורח על שער שכם ברחבה הריקה, הרקדנית על רקע אבני העיר העתיקה, צלליתו של האיל הסגול, הם תצלומים לא שגרתיים המתעלים מעבר לתצלומים הצפויים בפסטיבל האור. כל אחד מהצלמים הצליח להעניק עוד מימד לחוויה המיוחדת ששררה בירושלים העתיקה בלילות הפסטיבל וכל אחד בדרכו הצליח לתת עוד מבט אסתטי, יצירתי, אישי, שהוא נשמת אפו של הצילום הטוב’.
 
שלושת המקומות הראשונים: 
מקום ראשון: עוז בית הלחמי
מקום שני: קרן שגב
מקום שלישי: טליה ביקסון
 
ציון לשבח ניתן ליערה כץ וורד שדות עם תצלומי הדימוי הסגול ושער שכם, אשר נבחרו על ידי הקהל הרחב וזכו במצלמה דיגיטלית.  
שיא של כ-300 אלף מבקרים בשמונת ימי פסטיבל האור 2013, האירוע הגדול והמרתק בתחום אמנות האור בישראל, שהתקיים בעיר העתיקה בירושלים זו השנה החמישית ברציפות.  מדובר באירוע אמנותי ייחודי, ענק ומרשים שחשף פסלי ומיצגי אור מרהיבים ביופיים, שעוצבו על ידי גדולי אמני האור בארץ ובעולם. 

הפסטיבל הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים ומשרד התיירות ובניהול והפקת חברת אריאל.

 
הפסטיבל, אשר מהווה חלק מאיגודLUCI  (איגוד פסטיבלי האור בעולם),בדומה לפסטיבלי אור גדולים וותיקים בעולם, משך אליו בנוסף לטובי אמני האור מהעולם גם קהל עצום של מבקרים מהארץ ותיירים שכיוונו את הגעתם לירושלים לתאריך זה.  
 
כ-300 אלף המבקרים בפסטיבל הביעו את הערכתם והתרגשותם מהרמה האמנותית הגבוהה של הפסטיבל, המופע הייחודי של קרקס Y  אשר הציג לראשונה את מופעQבהצגת בכורה ומחוויית הביקור בעיר העתיקה.

לתמונות הזוכים בתחרות הצילום של פסטיבל האור2013…

 
 
צילום: עוז בית הלחמי

אין תגובות

השאר תגובה