פסטיבל בירה כפרית2013במטה יהודה

פסטיבל בירה כפרית מטה יהודה – מבשלות הבירה של מטה יהודה הלב הירוק מתאחדות שוב ביריד הבירה המסורתי שיתקיים ביער שריגים-גבעת ישעיהו. מבשלות הבוטיק יארחו עם בירות וטעמים מיוחדים, הרכבי מוזיקה חיה ואווירה טובה, לצד ביקור אצל אמנים מקומיים, יקבים, בשלניות ביתיות ומבצע מיוחד בצימרים באזור לרגל הפסטיבל.

לפני6,000 שנה הומצאה הבירה באזור המזרח התיכון ומשם נדדה לארופה בה היא הפכה לחלק מהתרבות המקומית בעוד שאצלנוט היא כמעט ונעלמה מהאזור, באזור מטה יהודה שבין בית שמש לקרית גת, נפתחו בשנים האחרונות עשרות מבשלות בוטיק של בירה ביתית המציעים עושר גדול של טעמים וסגנונות ייצור.

כולם התחילו בקטן, בחצר הבית, ואט אט התפתחו למרכזי מבקרים קטנים, למקומות בילוי המאפשרים מפגשים נעימים עם היצרנים המארחים בחצר ביתם. חלקם כבר הספיקו לגרוף מדליות מקומיות ובינלאומיות על הבירות שהם מייצרים, בירות בטעמים מיוחדים ושונים מהטעמים התעשייתיים של המבשלות הרגילות, שהקהל הישראלי גילה אותם בשנים האחרונות והם צוברות פופולריות וקהל שמוכן להתנסות בטעמים החדשים.

בירה פפו, פסטיבל הבירה במטה יהודה
מבשלת בירה פפו ויקב נבות – מושב צלפון
 

מטה יהודה הוא כנראה האזור עם הריכוז הגדול בארץ של מבשלות בירה עם  כ-15 מבשלות ביתיות שפועלות באזור,כחלק מתופעה רחבה יותר של יזמות קולינרית מקומית – עשרות יקבי בוטיק ובשלניות ביתיות, מחלבות, בתי בד, מסעדות קטנות ועוד. בשנים הקודמות נהרו מבקרים רבים לטעום את תוצרת מבשלות הבוטיק של מטה יהודה. לאור ההצלחה, מזמינה המועצה האזורית מטה יהודה, להגיע גם השנה לאירוע שמארגנת מחלקת התיירות של המועצה, אשר מעודדת כל השנה את יזמי מבשלות בוטיק.
אירועי פסטיבל הבירה
הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי חגיגי שיתקיים ביום חמישי בערב, ה-29/8  ולמחרת בשישי ה-30/8 במהלך היום בצומת שריגים-גבעת ישעיהו (בצמוד ליער באוויר הפתוח), בו יגישו בשלני הבירה עצמם לטעימה את מגוון הבירות שלהם, בטעמים שונים מיוחדים, חלקן כאלה שיוצרו במיוחד לאירוע, עם הרכבי מוסיקה חיה, סביב שולחנות בר ואווירה מיוחדת. טעימות הבירה בתשלום סמלי.
 
המבשלות שישתתפו בארוע: מבשלת פפו ממושב צלפון שמציעה גם ארוחת בוקר מדהימה על רקע התפאורה של הכרם המשפחתי, מבשלת שמשון מקיבוץ צרעה שמציעה9 סוגי בירה בטעמים בהשראת הממלכה המאוחדת, מבשלת השחר ממבשרת ציון, מבשלת אביר האלה מצפרירים, מבשלת שריגים, מבשלת מנו ממושב מטע, מבשלת מוסקו ממושב זנוח, מבשלת ללה, מבשלת שפירא ומבשלת באסטר’ס סייר. 
גם השנה יהיו מבשלות אורחות באירוע: דאנסינג קאמל, מבשלת הנגב מקרית גת, טאקוונביר והבשורה. 
 
מבשלות הבירה מזמינות את חובבי הבירה להגיע ישירות למבשלות עצמן במהלך כל השנה, ממש בחצר הבית, לחוויית מפגש בלתי אמצעי עם יזמי הבוטיק אוהבי הבירה, לטעום, לשוחח עם היצרנים, ללמוד מקרוב על תהליכי הייצור ולחוות מעט מעושר הטעמים שמציעות המבשלות. 
 
פסטיבל בירה, פעילויות לכל המשפחה, פעילות לילדים
בירה ומצב רוח. צילומים: ענבל רוז

אטרקציות לילדים באזור
הארוע המרכזי של הפסטיבל פחות מתאים לילדים – אבל מי שלא מצא בייבי סיטר ורוצה בכל זאת להגיע – יכולות לשלב את הביקור בפסטיבל עם מספר אטרקציות לילדים באזור כמו פינת החי בקיבוץ צרעה, החצר של סבא, מערת הנטיפים בבית שמש ואטרקציות נוספות, לתאם ביקור בבתי האמנים של מטה יהודה, להזמין מקומות ולאכול בבתי הבשלנים ולשלב ביקור ביקבי מטה יהודה שיהיו פתוחים במהלך סוף השבוע בתיאום מראש.

 

צימרים ובתי מלון באזור מטה יהודה
מי שרוצה לשתות בכיף מוזמן להישאר ללון, ולהזמין מקומות במספר צימרים שבאזור וליהנות מאירוח כפרי מפנק המציע מבצע לבאי הפסטיבל: הגעה לצימרים השונים באזור ביום חמישי ה-29/8 ברכבים פרטיים (17:00) ומשם שאטל יאסוף את האורחים למתחם הפסטיבל בצומת שריגים (20:00-22:00) ויחזיר ללינה בצימרים, למחרת תוגש ארוחת בוקר.
 
מחיר לזוג בחדר (מינימום זוג עד4 איש בצימר) 700-900 ₪ הכולל: לינה+ שאטל הלוך חזור לפסטיבל+ כניסה חינם לפסטיבל + ארוחת בוקר (המבצע תקף להזמנות של מינימום זוג בצימר). משתתפים שיהיו מעוניינים להזמין ארוחת ערב לפני הפסטיבל – בתיאום עם בעל הצימר.

מלון ישרוטל כרמים, מלונות יוקרה בישראל, מלון ספא כרמים
החיים הטובים – מלון ישרוטל כרמים בקרית ענבים

בתי מלון באזור
עוד אפשרויות לינה באזור – בתי המלון בקיבוץ צובה ומלון ישרוטל כרמים החדש שנפתח לאחרונה בקיבוץ קריית ענבים בדרך לירושלים.

כמו כן, תינתן הנחה של50% לכניסה למגוון אטרקציות באזור ו-25% לגנים לאומיים ושמורות הטבע באזור.

*קחו בחשבון שלא תהיו שם לבד – בימי הפסטיבל נרשמים עומסים רבים של חובבי בירה המגיעים לפסטיבל מכל רחבי הארץ ומומלץ להגיע מוקדם עם הרבה סבלנות.
*למקרה שאתם לא נשארים לישון בצימרים באזור ונוסעים בשאטלים של הפסטיבל – אל תשכחו לקבוע נהג תורן.

 
פסטיבל בירה כפרית במטה יהודה
צומת שריגים, גבעת ישעיהו
29.8,יום חמישי החל מהשעה19:00
30.8,יום שישי בין השעות12:00-17:30
כניסה חופשית.
מחיר קניית כוס זכוכית:10 ₪, כל טעימת בירה: 5 ₪
לפרטים נוספים: 02-9900898
 
 
צילום: ענבל רוז
 

אין תגובות

השאר תגובה