גן סיפור צ’בורשקה בחולון-בקרוב…

בקרוב בחולון: צ’בורשקה וידידיו בדרכם אל גני הסיפור לילדים של חולון, והכניסה חופשית לכל המשפחה בכל שעות היום.

בישיבתה של ועדת האמנות בעיריית חולון הוחלט על הקמת גן סיפור חדש בהשראת דמויות ספרותיות, מהמפורסמות והאהובות בספרות הילדים הרוסית – צ’בורשקה וחבריו. הדמויות מתוארות בספריו של הסופר היהודי הנודע אדוארד אוספנסקי ומככבות באינספור סרטי אנימציה מצוירים, עליהם גדלו ועדיין גדלים הילדים ברוסיה.

דמויות אלה הן חלק מרכזי בתרבות הילדים הרוסית ומהווים זיכרונות מתוקים עבור יוצאי חבר העמים בישראל. עכשיו יוכלו גם הילדים והנכדים, הגדלים בארץ, להתוודע מקרוב לדמויות כחלק מהבילוי בגני הסיפור של חולון.
 
הכל החל כאשר בשנת2011 אירחה העיר חולון נציגים ממשרד החינוך של מוסקבה, שלקחו חלק בכנס החינוך במדיטק והתוודעו למערכת החינוך בעיר. בחודש מאי השנה התקיים ביקור גומלין במוסקבה של משלחת מחולון בהשתתפות מנכ"לית העירייה, חנה הרצמן, ראש מינהל החינוך, דורית בן יהודה ומנהלת מחלקת הנוער, רותי שלוסברגר. המנהל האדמיניסטרטיבי של המשלחת היה ולאד בוגוסלבסקי, אשר עוסק ביצירת קשרי תרבות בין ישראל ורוסיה, משלחות נוער ומשלחות מקצועיות.

במהלך הביקור למדו נציגי חולון על המערכת החינוכית בעיר מוסקבה, בה מתגוררים עשרות מיליוני תושבים. בין היתר, נפגשו חברי המשלחת עם סגן שר החינוך של עיריית מוסקבה סרגיי גורבון, אשר העניק שי לעיר חולון: בובה אופיינית של צ’בורשקה. מדובר בדמות, אשר היא וחבריה הינם גיבורי ספריו של אדוארד אוספנסקי, אחד הסופרים המפורסמים ביותר בקרב עולים ממדינות חבר העמים.

 
הרצמן אהבה מאוד את הדמות והעלתה את הרעיון להקים גן סיפור בהשראת צ’בורשקה ויתר חבריו, גיבורי ספריו של אוספנסקי. בהמשך לכך נפגש ולאד בוגוסלבסקי, המעורב בפרוייקט זה בהתנדבות מתוך רצון להכיר את התרבות הרוסית בה גדל לחבריו ולמכריו בישראל, עם הסופר ויוצר הדמויות במוסקבה וקיבל אישורים עקרוניים להשתמש בדמויות אלה כמקור השראה לגן סיפור בו יוצבו פסלים של הדמויות.
 
בשבוע שעבר הוצגה בפני ועדת האמנויות בעירייה הצעתו של הפסל לאוניד זילבר להקמת גן סיפור בהשראת סיפוריהם של צ’בורשקה וחבריו, מה שיאפשר ליוצאי חבר העמים להתרפק על הזיכרונות ולצברים להתוודע לדמויות המלבבות הללו.

גן סיפור לילדים בחולון, צ'ברושקה, אטרקציות לילדים

אדוארד אוספנסקי – סופר ילדים

הסופר אדוארד אוספנסקי הינו סופר ילדים ידוע ברוסיה ומחוצה לה, במיוחד ביפן. מבין הספרים הבולטים שלו ניתן לציין את: ‘הקרוקודיל גנה וידידיו’, ‘צ’בורשקה וידידיו’,  ‘הדוד פיודור, הכלב והחתול’, ‘חורף בפרוסטוקבשינו’. ספרים רבים של אוספנסקי מתורגמים לשפות זרות. מספר רב של סרטי אנימציה יצאו בעקבות הספרים של אוספנסקי. יצירותיו של אוספנסקי מלאות בחום, אהבה, הומור וטוב לב. 
גן סיפור בחולון
פרויקט ‘גן סיפור’, אשר החל בחולון לפני למעלה מעשור, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המעניינים והמיוחדים בחולון, שהביאו לביסוס מעמדה כעיר הילדים,  לצד מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד. במרכזו של הפרוייקט פסלי סביבה, אותם עיצבו אמנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, המוצבים בעשרות גנים ציבוריים ברחבי העיר. מאז פתיחת השלב הראשון של הגנים ב-2002 ועד היום הם הפכו  לאבן שואבת למבקרים רבים מהעיר ומהארץ, ובחופשות החגים והקיץ נערכות בהם פעילויות לילדים סביב הסיפורים המפוסלים. בשנת2009 זכה הפרוייקט  בפרס עזריאלי לתכנון אורבני.
 
הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום.

 

אין תגובות

השאר תגובה