מערת הנטיפים-בקרוב:מרכז מבקרים ומסלולי הליכה חדשים

אושרה תכנית להסדרת החנייה והקמת מרכז מבקרים ביקור במערת הנטיפים שבשמורת בורות אבשלום

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשותה של הגב’ דלית זילבר, הממונה על מחוז ירושלים במשרד הפנים, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור את התכנית להסדרת החניה והקמת מרכז מבקרים בשמורת מערת הנטיפים.

מערת הנטיפים נמצאת בשמורת בורות אבשלום, הממוקמת באזור מיוער על המורדות המערביים של הרי יהודה, כ-4 ק"מ מזרחית לעיר בית שמש. השמורה ממוקמת באזור בו נמצאות מחצבות ענק לכריית אבן לבניין ולתעשיית הבטון – מחצבות הר טוב.

מערת הנטיפים, שמורת אבשלום, טיולי משפחות, טיולים עם ילדים
תאורה חדשה במערת הנטיפים.

התכנית, אשר הוגשה על ידי רשות הטבע והגנים, מציעה הסדרה של מערך התנועה, החניה והביקור במערת הנטיפים תוך שימוש ושיקום שתי המחצבות הנטושות הנמצאות למרגלות המערה.

במסגרת התכנית מוצע ביטול של הכניסה הקיימת והחניון הממוקמים על גג המערה והקמת מערך כניסה חדש ובו ביתן מידע, שירותים ומרכז מבקרים. כמו כן, מוצע פיתוח מערך החניה והגישה לאתר ובתוכו לשם קליטת כמויות מבקרים גדולות והתאמת האתר למבקרים עם מוגבלויות בהתאם לתקני הנגישות.

בנוסף, מציעה התכנית פיתוח שבילי מטיילים פנימיים בתוך השמורה ושלולית חורף. אזור המחצבה הצפונית יכלול אגנים ירוקים לטיהור מי האתר, כלוב אקלום לעופות דורסים, בריכות אגירה למים מטוהרים, שבילי מטיילים, עמדות תצפית ואזור לשיקום צמחייה וקינון עופות דורסים.

לפרטים נוספים על מערת הנטיפים…

אין תגובות

השאר תגובה