פעילות לילדים בחופש הגדול?סיורי בקיעת הצבים בים התיכון

המלצה לפעילות ובילוי קצת אחר עם הילדים בחופש הגדול – הצטרפות לסיורי בקיעת הצבים של רשות הטבע והגנים

צבי הים הינם שריד לתקופות שבהן הטבע עשה את שלו. במאתיים השנים האחרונות החל האדם לשנות את העולם בצורה מדהימה מכל בחינה. אחד התוצרים הוא שצבי הים שחיו באלפיהם בים התיכון, עומדים לפני הכחדה בגלל בנייה בחופים, זיהום הים והחול, דיג, שיט, צמצום חופים להטלה ועוד.
 
רשות הטבע והגנים, כגוף שממונה על פי חוק על הגנת חיית הבר, עוסקת לאורך כל השנה בשמירה ובאישוש אוכלוסיית צבי הים. בקיץ, כשפעילות האדם בשיאה בחופי הרחצה ובים עצמו, צבות הים עולות לחופים על מנת להתחיל פרק חדש במחזור החיים: הטלת ביצים בקן ואחר כך בקיעה והגחת הצבונים (או אבקועים בלשון המקצועית על משקל אפרוחים) אל הים.
 
התצפיות מראות כי בלילה אחרי ליל ההגחה הראשונה מהקן יש סיכוי טוב להגחת צבים נוספת. בלילה שלאחריו (הלילה השלישי) יפתח בכל מקרה הקן על ידי פקח הרשות כדי לשחרר הצבונים שלא יצאו (אם נותרו) ולערוך מיון של בקיעה, אי התפתחות עובר וכו’.
 
השתתפות בסיור מודרך בעקבות צבי הים
כדי שתוכלו לראות מקרוב שמירת טבע מהי, להתרשם וגם להשתתף, אתם מוזמנים להצטרף לפעילות לילדים ולכל המשפחה הכוללת סיור מודרך של פתיחת קן, בו קיים סיכוי גבוה לראות צבונים ולהשתתף בשחרור האם לים. 
 
שימו לב: אין הבטחה שאכן תראו בקיעת או שחרור צבים. בכל מקרה, הסיור לחוות קינון הצבים שעל החוף יתקיים בליווי כל ההסברים ועם הפעלה חוויתית לכל המשפחה.
מאחר שאין יודעים מראש מתי תתרחש הגחה (חודשים יולי- אוגוסט בעיקר), אחרי ההרשמה, תימסר הודעה על מועד הסיור רק יום או יומיים קודם על ידי צוות כוכבית בטבע3639* –  מוקד המידע והזמנות של רשות הטבע והגנים.
 
איך נרשמים ועל מה להקפיד?
אנא שימרו על הסדר הבא:
1. הזמינו מראש מקום בסיור דרך מוקד ההזמנות כוכבית בטבע– 3639 *
 
2. דף ובו פרטי הפעילות ישלח אליכם בעת ההזמנה על ידי המוקד במייל או בפקס. עליכם לשמור את המידע מאחר ולא נוכל לספקו טלפונית ביום ההדרכה. אם לא קיבלתם את הדף בתוך יומיים חיזרו מיידית למוקד.
 
3. אישור סופי להגעתכם לפעילות יינתן מהמוקד יום או יומיים לפני הפעילות. צוות המוקד יתקשר לטלפון שהשארתם ותתבקשו לאשר הגעתכם. תוכלו לקבל טלפון של המדריך למקרה של התברברות עד שעת תחילת הפעילות. לאחר תחילת ההדרכה המכשיר לא יהיה זמין.
 
4. בשלב זה, אישורכם להגעה ילווה בחיוב כרטיס האשראי. לא ניתן יהיה לבטל את האישור.
 
במידה ולא תוכלו להגיע באותו יום תועברו לסוף הרשימה, ולא נוכל להבטיח כי תוכלו להצטרף עימנו השנה לפעילות בשל מספרם הרב של הפונים הנמצאים ברשימת המתנה.
 
מחירים:
130 ₪למשפחה(85 ₪ למנוי מטמו"ן של הרשות–יש להביא המנוי בערב הסיור ולציין זאת לאנשי המוקד).יתכן ויהיה צורך בתשלום בנוסף של דמי חנייה בחופים הדרומיים (שאינם מנוהלים על ידי רשות הטבע והגנים).
 
מקומות הפעילות ומשכה:
חוף גדור (איזור עמק חפר) – תחילת פעילות17:00 וסיום משוער 20:00
חוף זיקים (דרום מישור החוף) -17:30 סיום משוער 21:00
חוף ניצנים (דרום מישור החוף) -17:30 סיום משוער 21:00
 
הזמנים יכולים להשתנות מסיבות שונות לפי המצב וטבע הטבע.
המסלולים כוללים הליכה קלה של כ-3 ק"מ על החוף.
ההרשמה לסיורים נפתחה – למעוניינים להרשם – מספר המקומות מוגבל. 
לפרטים והרשמה: 3639*
 

אין תגובות

השאר תגובה