סיורי חנוכיות בירושלים עם בית שמואל

פעילויות לכל המשפחה בבית שמואל ובירושלים – הצגות, סיורים ברכב וברגל עם הילדים, ביקור וטעימות במאפיות ומרקיות ואטרקציות נוספות ברוח החג

לא רק מרק
שישי,12.12.14, 10:00
אין כמו קערת מרק מהביל לחמם את הגוף בחורף הקר, אין כמו סיפור טוב לחמם את הלב ואין כמו סמטה יפה, בית מרשים, גינה נסתרת או יצירת אומנות כדי לחמם את הנפש. סיור במרכז העיר ירושלים בין ציורי הקיר המרשימים, מוזיאונים קטנים, מתחמים יפיפיים שנבנו על ידי מעצמות אירופאיות, סמטאות אבן צרות, וגינות נסתרות, ובין לבין עצירות תדלוק חימום במקומות מיוחדים בהם מכינים מרקים טבולים ומתובלים בסיפורים. מחיר הסיור כולל טעימות מרק.
מדריכה: אסתר סעד
מחיר:120 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

טוֹפָּלֶ’ה טוּטוּרִיטוּ–הצגת ילדים מבית תיאטרון אורנה פורת
שבת,13.12.14, 11:00, תיאטרון הירש
מחזה מוסיקלי לכל המשפחה על פי שלום עליכם, על חברות בשעת מבחן. משפחת כלייזמרים מגיעה לעיירה לקראת חתונת אחותו של טופל’ה. טופל’ה מתחבר עם נער הכלייזמר ונמשך לעולם האמנות והמוסיקה. בהמשך טופלה גונב את אולרו של החייט, והאשמה נופלת על חברו הטוב. טופל’ה מפחד להודות וסובל מייסוריי מצפון עד כדי חולי, ורק חברו הטוב, למרות הבגידה, מציל אותו בנגינתו. טופל’ה ממהר לבקש סליחה מפיני ומשפחתו וכל העיירה חוגגת, כמתוכנן, את חתונת האחות לקול נגינת הכליזמרים.
מחזה: צביה הוברמן, בימוי: משה קפטן, עיצוב תלבושות: יובל כספין
מחיר:55 ₪ לילד, 65 ₪ למבוגר
לפרטים וכרטיסים:02-6203463
טופלה טוטוריטו, הצגות ילדים בחנוכה, הצגה לילדים בחנוכה בירושלים, אירועי חנוכה2014
הצגה לילדים – טופלה טוטוריטו. תיאטרון אורנה פורת.

 

סינדרום ירושלים–חדש
שישי,12.12.14, 15:00
מסתבר שלא כולם עומדים תחת כובד ההיסטוריה והחוויה האישית בבואם לראשונה אל ירושלים. מעל40 איש בממוצע בשנה – לרוב אנשים המבקרים בה לראשונה בחייהם, מאבדים קצת את החיבור למציאות או במילים אחרות – משתגעים בה. נצא לסיור בעקבות מחלת הנפש הייחודית לירושלים, נברר מהם האתרים המועדים לפורענות ומה יש בעיר העתיקה שגורם לתופעה זו. נבקר בחלקים מכנסיית הקבר, הרובע הנוצרי, רחבת הכותל המערבי ועוד. הסיור מומלץ לאנשים בריאים בנפשם. יש לבוא בלבוש צנוע. 
מדריך: רון פלד
מחיר:110 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

סוסי ברזל והיכל האל
שבת,13.12.14, 10:00
סקוטי, אנגלי וגרמני עולים לרכבת – סיור חדש ומרתק שייקח אותנו דרך מספר אתרים ותיקים, חדשים ומתחדשים באזור היפה בעיר. מה קרה לכלבו של קיסר אתיופיה, ואיך מסובבים על צירו קטר ששוקל עשרות טונות בקלי-קלות? היכן בילו ניצולי שואה ונאצים קשישים את אחרית ימיהם ביחד? למה הייתה הארטילריה הירדנית בתש"ח מדויקת כל-כך, ומה הקשר בין אולמרט למשחטה לא-כשרה שהפעיל קונסול הונגריה ברחוב הציורי ביותר בירושלים? במסלול: הכנסייה הסקוטית, תחנת הרכבת המתחדשת, פארק המסילה, המושבה הגרמנית. 
מדריך: אלדד ברין
מחיר:95 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

גגות, שווקים ובעלי מלאכה בעיר העתיקה
שבת,13.12.14, 13:30
סיור על גגות ירושלים, הכולל תצפיות מיוחדות. נעמוד יחד על קדושת ירושלים לדורותיה תוך סיור סביב המבנים והסיפורים ביהדות, בנצרות ובאסלאם – שלוש הדתות המתחרות על יופיים של מבני הדת שלהן בירושלים. במקביל נעבור בשווקים הומים וצבעוניים, בהם נמצא בעלי מלאכה ייחודיים שמקצועם הולך ופס מן העולם. הסיור מהווה חגיגה של חושים ואוירה: תצפיות, ריחות, צבעים וטעימות. מסלול: תצפית מרחבת שער יפו, תצפית גגות השווקים מרהיבה אל עבר הר הבית וסמטאות העיר העתיקה, תצפית מרגשת לעבר הכותל המערבי של בית המקדש ועוד תצפיות סודיות..מחיר הסיור כולל טעימות. יש לבוא בלבוש צנוע.
מדריך: אריאל בן גיגי
מחיר:95 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

חג המרסבא: סיור ברכב מדברי לציון יום סבאס הקדוש –חדש
רביעי,17.12.14, 13:00
בסיור ייחודי זה נצא לחזות בחגיגות המיוחדות הנערכות לזכרו של מר סבא גדול נזירי מדבר יהודה בשלהי העת העתיקה. עם שקיעה מתעטף המדבר בצינה וכוכי מערות המתבודדים בסביבת מנזר המרסבא נעטפים באור יקרות. כל צוקי נחל קדרון הסמוכים מוארים בחגיגיות, במראה בלתי נשכח וייחודי. גם המנזר עצמו מואר ומקושט ועולי רגל רבים עולים אליו בשקיקה. אנו נצטרף אל החגיגה בנסיעה ברכב מדברי אשר ייקחנו מירושלים אל מול המנזר המרשים ביותר במדבר יהודה ואולי אף בארץ כולה. מסלול: ג’בל מונטאר, תצפית מנזר המרסבא.  יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות, לבוש חם, מים, מזון ופנס. הסיור יסתיים בשעות הערב המאוחרות. מחיר הסיור כולל רכב מדברי מיוחד (צמוד לאורך כל הסיור) ומאבטח. יש לבוא בלבוש חם וצנוע.
מדריך: מויש מעוז
מחיר:290 ₪ 
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

סיורי חנוכיות עם הילדים, סיורי חנוכה בירושלים, פעילויות עם הילדים בחנוכה
 

סיורי חנוכיות:

חנוכיות למשפחות בנחלאות
רביעי,17.12.14 ,16:00
נסייר בסמטאותיה הציוריות של שכונת נחלאות, בין החנוכיות המדליקות והנדלקות על חלונות הבתים ובפתחיהם. נהנה מחוויה בלתי נשכחת של אור ואורה של שכונה קסומה זו. נקנח בסופגניות מתוקות. הסיור מיועד למשפחות. המחיר כולל סופגניות. יש לבוא בלבוש חם וצנוע.
בהדרכת מיטב מורי הדרך של בית שמואל
מחיר:65 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

חנוכיות ועששיות למשפחות ברובע היהודי 
רביעי,17.12.14 ,16:00
נצא יחד, מצוידים בעששיות מפיצות אור אל סמטאות וחצרות הרובע היהודי וסביבתו בין החנוכיות הזורחות המפיצות את הנס בפתחי הבתים, נשמע על המנהגים והמנהיגים הקשורים לחנוכה ונהנה מהאווירה החגיגית האופפת את העיר העתיקה. נקנח בסופגניות מתוקות. הסיור מיועד למשפחות. המחיר כולל סופגניות. יש לבוא בלבוש חם וצנוע.
בהדרכת מיטב מורי הדרך של בית שמואל
מחיר:65 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

חנוכיות, חרדיות ומאפיות 
חמישי,18.12.14, שעה: 16:30
בסיור זה נחווה הדלקת חנוכיות, נזכה את דרי השכונות בהשתתפות בהדלקה לפרסומי ניסא, נסייר בבתי ברוידא, בתי ראנד, כנסת ישראל, מקור ברוך, זכרון משה וגאולה, נשאף את ניחוחות החלות במאפיות השונות גם בשכונות החרדיות. יש לבוא בלבוש חם וצנוע, מחיר הסיור כולל טעימות לחם.
מדריך: משה שפירא
מחיר:95 ₪ 
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

חנוכיות למשפחות בסמטאות הרובע ובמנהרות הכותל
חמישי,18.12.14 , 17:30
נצא לסיור בעקבות אור החג, המנהגים והמסורות. בחלקו הראשון נסייר בסמטאות הרובע היהודי לאור נרות החנוכה הדולקים בפתחי הבתים ובחלונות ובחלקו השני נרד למנהרות הכותל האפלוליות ונכיר את שרידי המקדש, כולל מנהרה המתוארכת לתקופת החשמונאים. בדרך נעצור לאכול סופגניות מתוקות. הסיור מיועד למשפחות. מחיר הסיור כולל סופגניות וכניסה למנהרות הכותל. יש לבוא בלבוש חם וצנוע.
מדריך: ישי שביט 
מחיר:110 ₪ -מבוגר; 80 ₪ – ילד
הזמנות וכרטיסים:02-6203461

סיור חנוכיות למבוגרים ברובע היהודי ובמנהרות הכותל 
חמישי,18.12.14 , 18:30
"מאי חנוכה? כשנכנסו יוונים להיכל טמאו כל השמנים שבהיכל.וכשגברה מלכות בית-חשמונאי וניצחום, בדקו ולא מצאו אלא פך אחד של שמן, שהיה מונח בחותמו של כוהן גדול; ולא היה בו אלא להדליק יום אחד. נעשה בו נס והדליקו ממנו שמונה ימים".בבלי, שבת, כ"א ע"ב. נצא לסיור בעקבות אור החג, המנהגים והמסורות. נעלה לתצפית המשקיפה אל מתחם הר הבית ומקום בית המקדש, נרד לביקור במנהרות הכותל הנסתרות ונהלך בסמטאות הרובע היהודי לאור נרות החנוכה הדולקים בפתחי הבתים ומפרסמים את הנס. על האור הראשון והבריאה, על שמן וקדושה ועל אורו של עולם. מחיר הסיור כולל כניסה למנהרות הכותל. יש לבוא בלבוש חם וצנוע.
מדריכה: אורלי בן משה
מחיר:110 ₪
הזמנות וכרטיסים:02-6203461 

המאחות ממדריד והעלמות מאביניון 
הרצאה במסגרת הקורס גדולי הציור הספרדי: מאל גרקו עד פיקאסו
יום א’,14.12.14 , 17:30
האישה העירומה המתבוננת אל הצופה הוא נושא מסורתי באמנות המערבית. כיצד גויה ופיקאסו יוצקים לנושא זה משמעות חדשה ומורכבת? מרצה: ד"ר גיא טל . מרצה לתולדות האמנות בשנקר, בבצלאל ובאוניברסיטה העברית. בירושלים. מחקריו עוסקים באמנות הרנסנס והבארוק באיטליה ובספרד.
מחיר:85 ₪ 
לפרטים והזמנות:02-6203463

האיש שאיבד את כולם, פרנהיים – מאת ש"י עגנון
יום ב,8.12.14, 19:00
מתוך הקורס סיפור משפחתי, על משפחות בספרות העברית.
מרצה: עמוס עוז
מחיר:85.00 ₪
לפרטים והזמנות:02-6203463

מדרשסרט – חנוכה
יום ד,17/12/2014, 19:00
חדש בשיתוף היברו יוניון קולג’ ואורלנדו סינימה. תכנית חדשה המורכבת מלימוד לקראת החגים והקרנת סרט איכותי מבית ‘אורלנדו סינימה’.
איזהו גיבור? – התרבות היהודית שידעה הצלחות לצד אסונות לאומיים גדולים, התמודדה לאורך שנות קיומה עם מורכבות מושג ה’גבורה’. חג החנוכה מסמל את גבורת הרוח לצד גבורת המלחמה של החשמונאים, ומעורר שאלות כבדות משקל על כוחה של התגבורת הגוף ועל היחסים בין גבורת הרוח לגבורת הכוח. במושג הגבורה בתרבות היהודית יתמקד הלימוד לקראת חג החנוכה. גם הסרט"בחזרה לחיים"בו נצפה מתמודד בדרכו עם סוגיות דומות. פול אברהוף היה אלוף אולימפי בשנות החמישים. כיום הוא כבר מעל גיל70 ושאשתו נופלת בביתם הוא משתכנע כי הגיע הזמן לעבור לבית אבות. החיים בבית הזקנים מדכאים אותו. לא מתאים לו להמתין בשקט לסוף והוא שואל את עצמו האם זהו זה? פול מחליט לרוץ פעם אחת נוספת ולעשות את המרתון של ברלין. הוא מתחיל במשטר אימונים עליו מפקחת אשתו. הדבר גורם למהומה בבית האבות. חלק מהחברים תומכים, חלקם מתנגדים, אך ההתנגדות העזה ביותר מגיעה מצד צוות בית האבות, אך פול נחוש בדעתו לעבור את כל המכשולים ולחזור לחיים…
דרמה קומית מרגשת. גרמניה,2013 , במאי: קיליאן רידהוף, 105דקות, גרמנית, תרגום לעברית ואנגלית.
מרצה:  פרופ’ רוחמה וייס, משוררת ומרצה לתלמוד בהיברו יוניון קולג’, מנהלת התכנית 
‘סוגיות חיים–ביבליותרפיה תלמודית’.
מחיר הרצאה + סרט:50 ₪
להרשמה :02-6203463

 

 

 

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה