אטרקציות בירושלים-בכותל הדרומי כבר ביקרת?

בכותל הדרומי כבר ביקרת? תיירות הרובע היהודי מזמינה את כל המשפחה לסיור מודרך חדש שיצא כל יום אל הכותל הדרומי שבגן הארכיאולוגי, אל השרידים המרגשים של תקופת בית שני, למרגלות המדרגות שעולות אל שעריו הקדומים ביותר של הר הבית, ואל מקוואות הטהרה של עולי הרגל

דרומית לרחבת המתפללים בכותל המערבי, נמצאת הפינה הדרום מערבית של הר הבית, וסביבה השרידים המרגשים ביותר של ירושלים מימי בית שני-  אבנים עם סיפור, כתובות מלפני מאות שנים שחקקו עולי רגל שלא יכלו לעלות אל הר הבית, סלעים שהמגע בהם מחזיר את המבקרים שנים אחורה והכותל הגדול יותר, זהו הכותל הדרומי שנמצא בגן הארכיאולוגי. הגן אוצר בתוכו עדויות לחורבן ולהרס, לקודש וחול, לבניה והתחדשות ולשנים של היסטוריה ותרבויות שונות שבנו במקום.

סיור מודרך חדש בגן הארכיאולוגי ייקח את המטיילים אל הכותל הדרומי, אתר שאינו מוכר לישראלים רבים, בו נמצאים שערי חולדה – השער הכפול והשער המשולש, אלה השערים שהובילו אל רחבת בית המקדש. אל השערים מוביל העופל – גרם מדרגות ייחודי, מקורי ומשוחזר, שהוביל את עולי הרגל ממקוואות הטהרה אל השערים ולרחבת הר הבית.

בפינה הדרומית-מערבית של הר הבית, מונחת אבן החיבור הענקית שנפלה בחורבן בית המקדש, עליה חקוקה הכתובת: לבית התקיעה להכריז, שסימנה את המקום ממנו הכריזו או תקעו בשופר כדי לסמן את כניסת השבת. האבן הייחודית ועוד אבנים רבות נפלו מגובה רב אל הרחוב ההרודיאני, רחוב רחב ידיים שהיה למרכז החיים ברגעים שלפני העלייה אל רחבת בית המקדש. ברחוב ההרודיאני אפשר לראות את מבני החנויות שהשתמרו באבן, את מקום מושבו של חלפן הכספים והמטבעות העתיקים, את החנות בה היו מוכרים בהמות לקורבן, ועוד מטבעות רבים שנמצאו, שהעידו על החיים השוקקים שהתקיימו במקום. 

הכותל המערבי, הכותל הדרומי, סיורים ברובע היהודי בירושלים, טיולי משפחות בירושלים
סיורים בכותל הדרומי. צילום: אלי פרכטר.
בתמונה למעלה – צילום: החברה לפיתוח הרובע היהודי

הסיור יסתיים בשחזור תלת מימדי-וירטואלי של הר הבית ובית המקדש בימי בית שני, טרם החורבן, על מסך ענק בתוך מרכז המבקרים ע"ש דוידסון – מרכז מבקרים מודרני הממוקם בתוך הגן. ממצאים ארכיאולוגיים מהחפירות שנערכו באתר מלמדים את המבקר על כ-2000 שנות היסטוריה, משקולות עתיקות, מפות, כתובות חקוקות ושלל מטבעות נותנים הצצה לחייהם של בני ישראל בימי קדם.

עוד באתר נמצאים מכלול מבנים מהתקופה הביזנטית, שרידי ארמונות אומאיים (מוסלמים קדומים), מגדל צלבני ועוד.

הסיור המודרך ייצא בעברית ובאנגלית בכל יום (א’-ו’) והוא נמשך כשעה ורבע. 

בימים ראשון עד חמישי, ייצא סיור באנגלית בשעה13:00 וסיור בעברית בשעה 15:00. 
בימי שישי ייצא סיור באנגלית בשעה09:00 וסיור בעברית בשעה 11:00.
בשבתות האתר סגור.
עלות הסיור למבוגר– 45 ₪.עלות הסיור לילד– 31 ₪ .
טלפון: 053-9382278

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה