השאלת ספרי לימוד החל משנת הלימודים2013?

30.4.2012סופר מאמי-סופר דדי

השאלת ספרי לימוד – החל תהליך חקיקה שיחייב את בתי הספר בכל הארץ, לקיים הצבעה של ההורים על שילוב התכנית להשאלת ספרי לימוד בכל בית ספר עם החלטת וועדת החינוך של הכנסת לאפשר הליך חקיקה מזורז בהצעת החוק שיזם שר החינוך, גדעון סער, להרחבת התכנית להשאלת ספרי לימוד שיחייב לקיים הצבעה בקרב ההורים בכל בתי הספר בישראל, כולל שני תיקונים שהתקבלו בוועדה:


התיקון לחק – נדרש רב של60% מההורים בלבד
בהתאם לחוק השאלת ספרי לימוד יש לקיים הצבעה בקרב ההורים בכל בית ספר על החלת התכנית להשאלת ספרי לימוד. על פי תיקון קודם שביצע שר החינוך במהלך הקדנציה הנוכחית נדרש רוב של60% (במקום 90% שהיה נדרש בעבר) מההורים בבית הספר במטרה להחיל את התכנית בבית הספר.

הצבעה חוזרת בכל בתי הספר
אושר תיקון חקיקה נוסף, לפיו יחויבו כל בתי הספר לקיים הליך של הצבעה, כולל הזדמנות להצטרפות לתכנית של לבתי ספר, בהם התקיימה הצבעה בעבר, בה נקבע כי בית הספר לא ישתלב בתכנית.

אז כמה תעלה השאלת ספרי הלימוד בפועל?
על פי התוכנית ישלמו הורי התלמידים תשלום שנתי במסגרת"תשלומי הורים"המאושרים בוועדת החינוך של הכנסת עבור רכישת ספר הלימוד.
גובה התשלום שנקבע (נכון להיום): 
עד280 ₪ בבתי הספר היסודיים
עד320 ₪ בבתי הספר העל יסודיים.
משמעות הדבר הוא חיסכון של מאות שקלים לכל תלמיד מדי שנה שמשלמים כיום בין800 ל-1,200 ש"ח.

שר החינוך, גדעון סער, הכריז בשבוע שעבר על הפעלת תכנית להשאלת ספרי לימוד בכל הארץ בבתי הספר שירצו לקחת בה חלק- במרכז התכנית הקלה משמעותית בנטל הכלכלי המוטל כיום על ההורים וחיסכון של מאות שקלים לכל תלמיד מדי שנה, סדר וארגון של רכישת הספרים לפני תחילת שנת הלימודים, שיפור משמעותי של הליך הבקרה ואכיפת הנחיות משרד החינוך לשימוש בספרי לימוד מאושרים והקניית ערך חינוכי וחברתי בקרב התלמידים ויצירת שוויון בין התלמידים וחינוך התלמידים ליחס של כבוד לספר ופיתוח תחושת האחריות האישית.

איך זה יעבוד?
בסוף שנת הלימודים ישאירו התלמידים את ספרי הלימוד שלהם לטובת שימוש התלמידים הצעירים מהם. התלמידים יקבלו בתחילת שנת הלימודים את כלל ספרי הלימוד מהם ילמדו במהלך השנה. משרד החינוך מקים מנהלת שתפעל ליישום מיטיבי של התכנית, להקלה על הצוות החינוכי ולהענקת סיוע לוגיסטי לבתי הספר כנדרש.

כיום התכנית פועלת במאות בתי ספר יסודיים. בעקבות החלטת שר החינוך יחול שינוי משמעותי והתכנית תחול בכל בתי הספר שירצו, בהם חטיבות הביניים ובתי הספר והתיכוניים, שעד כה כמעט ולא לקחו חלק בתכנית.

משרד החינוך מקצה כ-100 מיליון שקלים לצורך סיוע לבתי הספר לרכישת ספרי לימוד באופן דיפרנציאלי בהתאם למדד הטיפוח של בית הספר. בנוסף ישקיע משרד החינוך מדי שנה כ- 20 מיליון שקלים להפעלת ולניהול התכנית בכל בתי הספר. הופץ חוזר מנכ"ל מיוחד לבתי הספר ולמנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות המפרט את התהליך על כל היבטיו.

בתקווה שהחוק אכן יעבור בסופו של דבר ונטל תחלופת מהדורות הספרים וחוברות העבודה עם תחילת עונת "החזרה לבית ספר" המוכרת להורים מדי שנה יצטמצם משמעותית.
מתי זה יקרה?אנחנו מבטיחים להמשיך לעקוב….
 

 

אין תגובות

השאר תגובה