פנג שוואי וחדרי ילדים

טיפים לעיצוב חדר הילדים על פי הפנג שוואי 

התרבות הסינית, מלמדת שהאדם הוא חלק שווה ערך במעשה הבריאה ועליו להשתלב כחלק מהטבע, בדיוק כמו הצמחים, ההרים, הגאיות ובע"ח. מתוך החשיבה הזו צמחה תורת הטאו(Tao)שבחנה והגדירה את הסביבה–הרים, עמקים, נהרות…ואת מערכת היחסים בין הסביבה והאדם. תורת הטאו מגדירה את השלם הנחלק ליין(YIN)ויאנג(YANG).
הפנג שואיהאותנטי הנו שיטה עתיקה שהתפתחה בסין לפני כ6000 שנים, על ידי הטאואיזם (תפיסת הטבע/הייקום כשלם, שלם המורכב מיין ויאנג). 

בפנג שוואי יש התייחסות מיוחדת לעיצוב וסידור חדרי הילדים:

חדר לילדים קטנים, גילאי5-7:

הרהיטים
הרהיטים בחדר הילדים צריכים להיות קטנים ונמוכים, הוכח שילדים קטנים עם רהיטים גדולים, מרגישים עוד יותר קטנים ולא חשובים והם"הולכים לאיבוד".
עם רהיטים קטנים (כאלה המתאימים לגודלם), הם מרגישים בנוח, מאושרים יותר ובעלי בטחון רב יותר. 

"חץ מורעל",מעקרונות הפנג שוואי-  במיוחד בחדר של ילד קטן, יש לשים לכך לב, כלומר שלא יהיו רהיטים חדים עם פינות חדות וכד’. 

הצבעים
צבעים בהירים בחדר הילדים גם כן טובים ומומלצים. בארץ מקובל להתאים כחול לבן וורוד לבת, אין עם כך בעייה, רק יש לקחת בחשבון שעל הכחול להיות במידה, היות והוא צבע מדכא. על ילד בכיין לדוגמא, צבע זה ישפיע באופן כזה שהוא יבכה עוד יותר. 

צבעים עליזים וחמים לעומת זאת, מומלצים מאוד. צבעים כמו ורוד, צהוב, לימון בננה, אפרסק וכד’. אלה משפיעים לטובה על מצב הרוח גם של ילדים וגם של מבוגרים, אך בגלל שילדים רגישים יותר, עליהם זה משפיע באופן משמעותי יותר. 

בעזרת צבעים חמים אלה, הילד יקום מהר יותר מהמיטה, יישמח וירגיש טוב. בנוסף, צבעים אלה יוצרים אווירה חמה יותר מבחינת טמפרטורה. בקיץ, יתאימו יותר הצבעים הלבנים, האפור הבהיר-פסטלי, תכלת, אלו הם צבעים המקררים את האווירה. 

צבע כהה וחזק מדי יכול להשפיע מאוד על הילד ולכן יש להיזהר במינון. גם אם מדובר רק בקיר אחד, השפעתו חזקה מאוד. אם זה כחול כהה, הילד יכול להפוך לאגרסיבי. אדום – עצבני, ירוק – צבע מרגיע וכו’ (פרוט בעמוד צבעים). 

ילד שיש לו בעיות ריכוז, ירוק במינון יסייע לו. ירוק בגווני פסטל ולא ירוק כהה. (גם ירוק זית פסטלי, הוא טוב). 

תאורה
על המנורות להיות בגודל המתאים ובגובה המתאים. על המנורה להיות חברותית וידידותית, לא גדולה מדי, שלא תאיים על הילד. 

תמונות
לגבי תמונות, עליהן להיות אופטימיות ונעימות. אם בתמונה יש דמות שבוכה, גם הילד יבכה, דמות עליזה ומחייכת, גם הילד יחייך ויהיה עליז (אז אם חשבתם לתלות את תמונת הילד הבוכה המפורסמת… תחשבו שוב)

חשוב לא לפספס, כאשר הילד גדל, יש לשנות לו את האווירה של החדר, כזו שתתאים לו ולגילו. אם החדר יישאר ילדותי, הליד לא ייתבגר. 

גיל העשרה – גיל ההתבגרות:

יש ללכת לפי האופי והתחביבים של הילד. ילד שאוהב מוזיקה, תמונות ופוסטרים של זמרים וכו’. ילד שאוהב ספורט, תמונות ופוסטרים בהתאם – החדר של הילד צריך לשדר ולשקף את העולם שלו. 

פינת הילד
חשוב מאוד בכל חדרי הילדים ובכל הגילאים, לעשות לילד פינה עם לוח גדול, ובו תמונות של הילד עם החברים שלו בארועים שונים וחיוביים, עם המורים שהוא אוהב, עם משהו שהוא נמצא בו וגאה בו, ולעדכן כל הזמן את התמונות, שיהיו עדכניות. זה נותן לילד בטחון עצמי ולהיות מקובל.
בפינה זו אפשר גם לתלות תעודות הישג של הילד, מדליות, תמונה של הילד עם המורה או המנהל, עם שחקן מפורסם וכו’.

תמונות
תמונות שנותנות לילד גאווה ומפתחות את הבטחון העצמי שלו. ושוב, כל הזמן להחליף את התמונות ולשמור עליהן עדכניות, להגדיל ולמסגר אותן יפה, ולתלות. כך הילד יודע שההורים שלו דואגים לו ותומכים בו. 

אם ילד מצייר, לתלות את הצייורים שלו, וגם כאן חשוב לעדכן בחדשות ביותר.

מיקום התמונות
לא לתלות תמונות מעל לראש של הילד ומעל המיטה בכלל. 
 

מה זה פנג שואי  Feng ShuiאוKan Yuבשמו העתיק?

התרבות הסינית, מלמדת שהאדם הוא חלק שווה ערך במעשה הבריאה ועליו להשתלב כחלק מהטבע, בדיוק כמו הצמחים, ההרים, הגאיות ובע"ח. מתוך החשיבה הזו צמחה תורת הטאו(Tao)שבחנה והגדירה את הסביבה–הרים, עמקים, נהרות…ואת מערכת היחסים בין הסביבה והאדם. תורת הטאו מגדירה את השלם הנחלק ליין(YIN)ויאנג(YANG),המתארים יחסי כוחות מנוגדים אך משלימים. היין מוגדר כאיטי, כהה, חשוך, מופנם, נקבי, נמוך ופסיבי, בעוד שהיאנג מוגדר כמהיר, בהיר, מואר, מוחצן, זכרי, גבוה ואקטיבי. 

היין והיאנג הם מושגים יחסיים. לא ייתכן יין ללא יאנג ולהפך. בכל חושך יש קצת אור, וגם במי הנחל השלווים ביותר, יש תנועה. האנרגיה בטבע נעה בדפוסים משתנים ומחזוריים.
הפנג שואי האותנטי הנו שיטה עתיקה שהתפתחה בסין לפני כ6000 שנים, על ידי הטאואיזם (תפיסת הטבע/הייקום כשלם, שלם המורכב מיין ויאנג). 

זוהי שיטה המבוססת על חקר מעמיק של כוחות השמים (הזמן) והאדמה ואיך הצ’י שלהם משפיע עלינו. מטרת הפנג שואי היא לאזן בין הכוחות הללו, להתחקות אחריהם וליצור זרימה מאוזנת של הצ’י בבית ובכך לגרום לשיפור הבריאות, המצב הכלכלי ומערכות היחסים. הפנג שואי מלמד כיצד להביא את הצ’י לסביבתנו ואיך אפשר לשמור עליו.פנג שואי מתורגם כרוח ומים.

בעבר, הפנג שואי היה ידוע רק לקיסרים, בשל העובדה, כביכול, שהם היו הקרובים ביותר לאלוהים ובטענה שהם קיבלנו ממנו את הידע ואת סודות החיים, כאשר הסודות הם, כיצד האנרגיות פועלות ואיך אפשר לנצל לנצל אותן כדי שיעבדו בשבילנו. המאסטרים של הפנג שואי, אלה היו האנשים הכי רוחניים, הכי משכילים והכי מפותחים מבחינה אינטואיטיבית, והם עבדו אך ורק בשביל הקיסר ובני משפחתו. הקיסרים פחדו שסודות הפנג שואי ייוודעו להמון וההמון יתחזק וישווה לו, על כן אסר להפעיל תורה זו בקרב העם ושמר אותה לעצמו.

האדם הקדום היה קרוב מאוד לטבע, הוא חי על הקרקע, עיבד את האדמה, הלך יחף, נשם אוויר נקי ואכל אוכל טבעי וטרי בלבד. ועל כן היה רגיש מאוד אליו, רגיש במידה כזו שיכול היה להרגיש היכן נמצא הצ’י (האנרגיה) הטוב, Sheng Qiוהיכן נמצא הצ’י הרע, ה- Sha Qi ובדיוק במקום בו נמצאה האנרגיה הטובה, שם בנו את הכפרים, שכן היה צורך למצוא מקום טוב ומבורך, מקום בו יש מספיק מקורות מים, האדמה טובה לחקלאות, הרוח נעימה, לא חזקה מדי וכו’. תמיד חברו במקום סמוך לנהר או אגם, ושם היו בונים את כפריהם. 

חשוב היה לבחור גם ליד איזה הר לגור. בגב הכפר היה הר, שסיפק הגנה, והחזית היתה פתוחה ועם מקור מים, אגם או נהר. חשוב היה לבחור את מקום המגורים היכן שיש מים כאמור, אך חשוב היה שהמים יהיו איכותיים, נקיים וטובים לשתייה. מים מלוכלכים ועומדים מביאיםSha Qi,מים נקיים וזורמים מביאיםSheng Qi. 

היום, האדם המודרני בדרך כלל, כבר לא מרגיש באנרגיות אלה. האדם המודרני רחוק יותר מהטבע, שוכן על פי רוב בבניינים ועל כן רחוק מהקרקע. אנו נושמים אוויר מזוהם, שותים מים מזוהמים ואוכלים אוכל מלאכותי.

כאשר אנו מדברים על הפנג שואי, חשוב גם לציין, מה זה לא פנג שואי:

פנג שוואי הוא לא קסם, לא אמונה טפלה, הצפרדע לא תפתור לכם את הבעיות בחיים, וזוהי לא תגלית של העידן החדש/

מאסטר יו כותב בספרו על הבלבול הגדול שקיים לגבי האסכולות השונות בפנג שואי, "כולן מתנגשות", "מי מהן הנכונה?", "איך אני מפעיל את אזור הכסף שלי?", "איפה אזור הכסף שלי?"

הנה כמה הנחות שמתקשרות לפנג שואי שגוי:
*תיאורית ה"מגבעת השחורה"פותחה בשנות ה-80 – 70 והיא נחשבת "מודרנית", "מערבית".
*התאוריה מחלקת את הבית ל-8 חלקים/איזורים: איזור הקריירה, הידע, המשפחה, העושר, התהילה, הנישואין, ילדים וחברים.
*היא משתמשת במיקום הדלת כדי לקבוע את הכיוונים ולא מותאמת לקביעת חזית מדויקת.
*היא משתמשת ב"תיקונים"כמו קריסטלים, מראות, קנה במבוק ופסלים של צפרדעים והצהרות כמו"מראה תעזור להרחיק רוח רעה"או"תליית פעמונים בבית תביא אושר ושמחה".

מרינה שולמן, מנהלת מרכז ג’וזף יו לפנג שוואי, ישראל, (FSRC) המכשיר יועצים בשרותי הפנג שוואי. www.fsrc.co.il

אין תגובות

השאר תגובה