חו"ל בכמה סגנונות עם הילדים

מאת: דנה גזית

נסיעה עם הילדים לחו"ל יכולה להיות תענוג אמיתי לכל המשתתפים, אם היא כוללת פעילויות שמתאימות לילדים, למבוגרים ולכולם יחד. מהי מטרת הטיול? מהם הצרכים של המבוגרים והילדים בטיול? על אלו מהם ייענה הבילוי בטיול? להיזרק באיזה חוף, על הים? או לבקר באתרי תרבות ואומנות? ואולי פארקים של שעשועים? לפני שנזמין את החופשה כדאי לנו לברר עם עצמנו איך באמת היינו רוצים לבלות.

 
תן לשים ת’ראש על דיונה
אם אתם מחפשים שקט בראש, שעמוס בפרטי עבודה קטנים, גדולים ורבים, מנוחה לגוף, מוסיקה מרגיעה וחול ים–אין כמו סיני. הנסיעה הארוכה למי שרוצה להגיע בהדרגה אל השלווה אינה הכרחית: אפשר גם בטיסה למי שרוצה להגיע כמה שיותר מהר. ילדים יכולים ליהנות, לרוץ ואפילו ללמוד הרבה מאד בחול, בים ובחושה. מפליא כמה ילדים מתחברים אינטואיטיבית את השקט של סיני. זוהי גם הזדמנות ללמוד על תרבות אחרת, על מאכליה, בגדיה, מנהגיה, הרגלי השינה של אנשיה ולהיחשף לעולם של צבעים, ריחות וטעמים שמפעילים את כל מערכת החושים של הילדים. אין ספק שהילדים יכולים ללמוד המון על השקט והפשטות שנמצאים בכל מקום, אך בסיני הם זמינים מאד. אל מול הסיכון שבהתמודדות עם המצב הביטחוני המתוח קיימת הפריווילגיה לחזור רגועים ולא עניים. חופשה בסיני היא זולה משמעותית מחופשות אחרות בארץ ובחו"ל.
 
בילוי משפחתי בפארק מהאגדות
אם ברכבלים עוצרי נשימה, באתרים תיירותיים ובנוף קסום חשקה נפשכם, תוכלו לבחור באתרי נופש משפחתיים באירופה. בגארדלנד שבאיטליה, תמצאו מתקנים מאתגרים ומרתקים לילדים כבר מגיל5, תוכלו ללון ממש מחוץ לפארק ולשוב וליהנות מהמתקנים במשך מספר ימים. מומלץ לקנות כרטיס יומי כדי להספיק לעלות על כמה שיותר מתקנים. הפארק נמצא בסמוך לאגם גארדה, שהוא האגם הגדול ביותר באיטליה והאזור כולו מלא אטרקציות אתגריות למבוגרים ולילדים כמו: מצנחי רחיפה, רכיבה על אופניים, לצד כפרי דייגים ונוף ציורי.
 
פארק האפטלינג שבהולנד ידוע גם הוא כמקום קסום עם פיות וגמדים, שמעניקים אווירה של טיול באגדה. הולנד מציעה מגוון פסטיבלים לאורך כל חודשי השנה, בה ייראו הילדים את ההולנדים יוצאים לתהלוכות רחוב צבעוניות. הדולפינריום, טחנות הרוח לצד עיירות קסומות ישאירו אתכם המבוגרים עם טעם של עוד ואת הילדים עם רצון לנסוע לשם לסאמר סקול בשנה הבאה.
 
בילוי משפחתי בקלאב–הכול כלול
בילוי משפחתי בקלאב מציע שפע של פעילויות לילדים במשך כל שעות היממה: ממועדוני ילדים המותאמים לגילאים שונים, עם השגחה של מדריכים על הילדים, המשחררת את ההורים למנוחה אישית או זוגית שקטה ומהנה. יתרון משמעותי נוסף, הוא כמובן ההוצאות הכספיות המוגבלות, שהן כלולות בחבילת הנופש הבסיסית ומאפשרות שליטה על ההוצאות בטיול.
 
העיקר שנעשה זאת זו עם זה
בילוי משפחתי, גם כשאנחנו בחו"ל, מזכיר לנו לצחוק ולהצחיק, לאהוב ולהיות נאהבים, להיזכר בחוויות נהדרות מהבילויים המשותפים. זה לא שאי אפשר ליהנות באופן דומה למדי גם בארץ: בטיולים בצפון, במלונות בתל אביב, או בירושלים, אך לחו"ל יש את הטעם של חו"ל.
 
 
 

אין תגובות

השאר תגובה