לנצל את הזמן עם ילדינו

מכירים את הרגע הזה שבו אתם מסתכלים על הילד שלכם ומופתעים לחלוטין באיזו מהירות הוא גדל? איך יכול להיות שהתינוק החייכני, ורוד הלחיים, השמנמנןו והמתוק הפך להיות הנער המרדן, חסר המנוחה והחצוף שיושב בסלון ומבקש שתביאו לו עוד סנדביץ’ לאחר שאכל כבר שלושה סנדביציים אחרים בחצי השעה האחרונה.

ההפתעה שאתם חווים היתה והינה מנת חלקם של כל ההורים. קשה לנו להבין איך עוברות השנים במהירות כה רבה, ואחרי שנדמה שרק אתמול התעניינו בחיפוש אחר מוצרי תינוקות מתאימים, קנינו בקבוקים, מוצצים, עגלות תינוקובגדים במידה אפס, אנחנו מוצאים את עצמנו היום מהרהרים באופן בו נתמודד עם הגיוס של הנער לצבא.

יחד עם זאת, התהליך הוא תהליך טבעי, ולכן כדאי שנמצא מכל גיל את המתנות היקרות שגידול וחינוך ילדים יכול לתת לנו, ונבין שהדרך או ההזדמנות שניתנה לנו לצפות באדם גדל והופך להיות ישות בוגרת בפני עצמה, היא הזדמנות נדירה להנאה, שמחה ואהבה בחיינו. כל גיל מביא איתו אתגרים מסוג אחר, יכולות מסוג אחר, פעילויות המתאימות לו ושאלות הנשאלות לגביו. נדמה כי אנו גדלים יחד עם ילדנו, וככל שהם מתפתחים כך ניתנת לנו האופציה לעבור תהליך של התבגרות בעצמנו.
לא סתם נוהגים לקרוא לכך, לגידול ילדים, הזדמנות לחוות את ילדותנו השנייה…

אין תגובות

השאר תגובה