לקראת ט"ו בשבט-טיפים לרכישת פירות יבשים

לקראת ט"ו בשבט: טיפים מיוחדים לרכישת פירות יבשים, מה לבדוק, איפה לאחסן וממה להיזהר.
 
*יש לוודא כי אריזת הפירות היבשים תהיה סגורה לגמרי כך שתגן על הפירות מפני זיהום, רטיבות, חדירת חיידקים ותשמור על התכונות האורגנולפטיות (טעם וריח) האופייניות למוצר.
 
*פירות יבשים המיועדים לצריכה קמעונאית צריכים להיות מוכנים לאכילה. צבעם, טעמם, ריחם ומרקמם יהיו אופייניים לפרי. יש לוודא כי המוצר לא יהיה מעופש, בעל ריח וטעם זרים או עם חרקים.
 
*כשרוכשים פירות יבשים בתפזורת כדאי לוודא כי בקרבתם נמצאת האריזה המקורית(שנארזה ע"י היצרן)ובמקום בולט לעין קיימת תווית המסומנת בפרטים של שם המוצר וארץ הייצור שלו.
 
*פירות יבשים שאינם מכילים חרצנים, גרעינים או גלעינים, צריך לציין זאת במפורש על גבי האריזה. כמו כן, יש לציין אם הפירות יבשים או יבשים למחצה ועבורם יצוין: מיובשים למחצה ממוימים – כלומר שנוצרו ע"י הוספת מים לפירות המיובשים.
 
*יש לאחסן את הפירות היבשים במקום יבש, מוצל וקריר כדי למנוע קלקול.
 
*בפירות יבשים המכילים חומר משמר (דוגמת גופרית דו חמצנית, אשלגן סורבאט, חומצה ציטרית) על גבי האריזה יסומן החומר המשמר בשמו העברי המלא ומיד לאחריו בסוגריים יהיה כתוב (חומר משמר). 
 
*כדי למנוע את קלקול הפירות היבשים וליצור להם מראה רענן, מוסיפים להם חומרים כימיים שונים דוגמת: גופרית דו חמצניתSO2 (חומר משמרE220),שמן פרפין לבן (להברקה), תמיסה אלקלית ותחליב שמן (ייבוש הפרי) וזאת בניגוד לפירות היבשים האורגנים שלא מכילים תוספים.
 
*גופרית דו חמצנית(SO2חומר משמר)בריכוזים גבוהים עלולה לגרום לכאב ראש, סחרחורות, הפרעות בראיה, שיעול ופגיעה בנשימה (לאוכלוסיה רגישה), לכן תקן ישראלי ת"י1295 מציין את תכולת החומר המשמר SO2המרבית בפירות יבשים: משמשים, אפרסקים, ענבים, שזיפים ותאנים2000 מ"ג לק"ג, בננות1000 מ"ג לק"ג, תפוחי עץ ואגסים600 מ"ג לק"ג ופירות מיובשים אחרים500 מ"ג לק"ג.
 
*יש לזכור להרחיק מילדים, מתחת לגיל5, כל דבר מאכל קטן שיכול לגרום לחנק דוגמת: שקדים ופיסטוקים. 
 
הטיפים באדיבות מומחי מכון התקנים הישראלי.

בתיאבון!

 

תגובה אחת

  1. איזה בתאבון אפשר לקבל אחרי מאמר עם כל כך הרבה חומרים כימיים.זה מתכון הכנה לפצצת אטום?

השאר תגובה