צמידי איזון-סכנת קרינה

20.12.2011מדור בריאות

מכירים את צמידי האיזון הטרנדיים שנמכרים תחת כל עץ רענן וגם באינטרנט? אז מסתבר שבבדיקות שערך משרד הבריאות התגלה שמלבד לאזן הם גם מכילים ריכוזי אורניום גבוהים ופולטים קרינה רדיואקטיבית מהגומי שעוטף את המתכת המאזנת.

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה, משיקולים של זהירות מונעת, יצאו בהודעה שמזהירה את הציבור מענידת צמידי יד הפולטים קרינה רדיואקטיבית. למרות שלא מדובר בחשיפה משמעותית או סיכון משמעותי,משרדי הבריאות והגנת הסביבה ממליצים למען הסר ספק, לא לענוד את הצמידים הפופולריים שמשמשים במיוחד אתלטים ורוכבי אופניים.

חומר רדיואקטיבי מסוג טוריום232 ברמה גבוהה מהתקינה נמצא במעטפת הגומי (לא במתכת) של צמידים מסוגEQ שנבדקו במעבדות רדיולוגיות במדידות בשיטות שונות, מהם עלה כי גם ריכוזי האורניום בצמידים גבוהים מהערכים בתקינה הבינלאומית והישראלית.

חשיפות בני אדם לקרינה מייננת מצריכות על פי התקינה הבינלאומית והישראלית הצדקה ברורה (כדוגמת צרכים רפואיים). מקרה זה אינו עונה על הקריטריון, אשר על כן במקרה זה אין מנוס מהמלצה מקצועית להפסיק שימוש בצמידים ולהפסיק שיווקם לציבור כל עוד לא יוכח בעליל שאינם מכילים זיהומים רדיואקטיביים. 
 

אין תגובות

השאר תגובה