הצעת חוק לפיקוח מחירים של ספרי לימוד עברה בקריאה טרומית בכנסת

22.12.2011עושים שוק

שוק ספרי הלימוד, שהפכו בשנים האחרונות להוצאה גדלה והולכת ולנטל כלכלי המכביד מדי שנה על הורים רבים, עשוי לעבור מהפך, במידה ותאושר הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל שהתקבלה אתמול בקריאה טרומית במליאה, בתמיכת 38חברי כנסת וללא מתנגדים, ומציעה לפקח על מחירי ספרי הלימוד ואוסרת על עדכון מהדורות מיותר, כפי שקורה כיום.
 

מחיר ספרי הלימוד ייקבע על ידי שר החינוך
לפי ההצעה מחירי ספרי הלימוד ייקבעו על ידי שר החינוך והספרים יסומנו בצורה ברורה על מנת למנוע הכנסת ספרים לא מאושרים למערכת החינוך.

בדבריו במליאה אמר שר החינוך כי בכוונתו ליישם את מסקנות דו"ח טרכטנברג לגבי שוויון בחינוך, וכי הצעת החוק של ח"כ אריאל היא הפלטפורמה המתאימה לכך.

מהדורה חדשה כל שנה? לא בבית ספרנו
בנוסף ייעצר הנוהג של הוצאות הספרים להדפיס"מהדורות מחודשות"ואשר מחייב את ההורים לרכוש אותן, ללא יכולת לרכוש ספרים יד שנייה ולהעביר מאח לאח והדפסת מהדורות ספרים חדשות, השונות מהמהדורות הקודמות, תאושר רק בעקבות שינוי בתכנית הלימודים.

ח"כ אורי אריאל שיזם את ההצעה, מציין כי בשנים האחרונות חדרה המסחרה גם לענף ספרי הלימוד, יש הוצאות ספרים שמכניסות שינויים קטנים בספרים, רק כדי למכור עוד–כלומר כדי למנוע מהורים את האפשרות לסחור בספרים מיד שנייה או להעביר ספרים בין אחים.

עוד מוסיף חבר הכנסת אריאל כי את ספרי הלימוד כולם חייבים לקנות, ודו"ח אדווה שהתפרסם היום חושף את העובדה המצערת שיש אפילו הורים שקנים לילדיהם ספרים במקום אוכל, בגדים ותרופות. אנחנו מחוייבים לשוויון, בחינוך יותר מכל כי הדרך היחידה להוציא ילדים ממעגל העוני היא באמצעות חינוך טוב.

אין תגובות

השאר תגובה