איקאה
פברואר2012
איקאה חוזרת הבית
כשנה לאחר השריפה: איקאה ישראל חוזרת לפעול כרשת ותפתח את הסניף המחודש בנתניה בהשקעה של כ-230 מיליון שקלים
איקאה נתניה2012: מערך הסעדה בעל קונספט עיצובי חדש וגדול בכ- 30%, מתחם פעילות לילדים גדול ב25%, חנות שבדית גדולה ב-90%, שדרוג מערך השירות והמערכות הטכנולוגיות בהשקעה בסך 3 מיליון שקלים
***
במסגרת החזרה לפעילות הסדירה הוחזרו60% מהעובדים המקוריים של החנות טרם השריפה
***
מנוע צמיחה ל-2014: הקמת חנות שלישית בקריית אתא
***
החנות בנתניה היא הראשונה ברשת העולמית שקיבלה אישור לתכנן ולהקים חנות באופן עצמאי ועשתה זאת במהירות שיא של פחות משנה
איקאה ישראל, בבעלות מתיו ברונפמן, חוזרת לפעול כרשת ותפתח את החנות המחודשת בנתניה בתאריך6.3.12, כשנה לאחר הדליקה שפרצה בסניף והרסה אותו כליל. שטח החנות המחודשת ישתרע על פני כ- 25 אלף מ"ר ובהקמתה הושקעו כ-230 מיליון שקל. בחנות החדשה שינויים ותוספות מהחנות הקודמת בין היתר: מערך הסעדה גדול ב30% הכולל מסעדה חלבית חדשה, תחום פעילות לילדים מורחב ב-25% ומערכי שירות וטכנולוגיה מתקדמים בהשקעה של 3 מיליון שקלים. החנות תשיב לפעילות סדירה כ- 400 עובדים מתושבי הסביבה,כ- 60% מתוכם עבדו בה טרם השריפה.
רון הדסי, יו"ר איקאה: "אנו נרגשים לקראת פתיחת החנות המחודשת בנתניה. זו היתה שנה מאתגרת ואין ספק כי החנות תמשיך לתרום לשגשוג כלכלי ולהתפתחותו של אזור התעשייה בפולג, כפי שעשתה זאת קודם לכן. עד כה הושקעו בהקמת החנות המחודשת כ-230 מיליון שקלים ועם שובה לפעילות סדירה כרשת, אנו צופים סך של כ- 2.9 מיליון מבקרים ברשת בשנה ופדיון של כמיליארד שקלים עם הצטרפותה של החנות השלישית לרשת"
הדסי: "פתיחת החנות המחודשת סוללת שוב את דרכה של איקאה לתוכנית הפריסה להקמת רשת בישראל, הכוללת גם את פתיחת החנות השלישית בקריית אתא בתחילת שנת2014. הפריסה כרשת מבססת למעשה את חזון המותג: "לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות ממגוון רחב של מוצרים מעוצבים ואיכותיים במחירים נמוכים."
"אנו בני מזל שזכינו לעזרתם של רבים. אני מודה לכל עובדי חנות איקאה נתניה, שצלחו את השינויים והאתגרים שעמדו בפניהם לאחר השריפה, לעובדי ראשון לציון ששיתפו פעולה ושצירפו לשורותיהם ובעבודת צוות את העובדים ששומרו לאחר השריפה ובמיוחד לראש עיריית נתניה, אשר, כולם כאחד, אפשרו את פתיחתה המחודשת של החנות במהירות האפשרית. "
שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל: "אירוע השריפה הציב בפנינו אתגרים רבים ואני גאה לומר כי עמדנו בכל אחד ואחד מהם בהצלחה. אנו שמחים כי ניתנה בידנו האפשרות לעמוד בהבטחתנו ולהחזיר למעגל העבודה כ– 60%מתוך העובדים שעבדו בחנות לפני השריפה במעגל הראשון ועוד אלפים במעגל השני. "
גבאי: "לאורך שנות פעילותה של איקאה בישראל, פעלה החברה לחזק את עקרונות היסוד שלה: הוזלת מחירים מדי שנה ותמשיך לעשות כן מידי שנה עם פרסום הקטלוג החדש בספטמבר הקרוב כמו גם התחייבות למחירי הקטלוג למשך שנה , שיפור מתמיד של השירות והצבת סטנדרטים חדשים בשוק הישראלי, כדוגמת החזר כספי בגין החזרת מוצרים מכל מחלקות החנות בתוך90 יום, הפעלת אתר אינטרנט המעדכן על מצב המלאי בזמן אמת ובכל שעה, ובילוי לכל המשפחה –מחדר הנקה, דרך ממלכת ילדים ועד הפעלת מערך הסעדה במחירים שווים לכל כיס. עתה יש לנו הזדמנות ליישם הבטחותינו להחזיר את איקאה נתניה ל"בית"הטבעי שלה. את הניסיון הרב שצברנו בנתניה ובראשון ואת ההיכרות שלנו עם הצרכנים הישראלים בחנות חדשה ולהביא את החוויה האיקאית לתושבים נוספים בישראל".אומר גבאי"לאחר השריפה שפקדה את החנות היינו עדים לגל אהדה לחנות מהציבור הרחב. הציפייה הגדולה והתרגשות בפתיחת החנות המחודשת היא עדות לכך שאיקאה הצליחה לבסס בקרב הצרכנים הישראלים את ערכי המותג ובראשם: לאפשר לכמה שיותר אנשים ליהנות ממגוון רחב של מוצרים מעוצבים, פונקציונאליים ואיכותיים במחירים נמוכים. זאת, תוך שהיא יוצרת בשוק הישראלי סטנדרטים גבוהים של שירות וחוויית קניה ומעניקה השראה ופתרונות עיצוב".
140משפחות בנתניה היוו השראה לעיצוב החנות
החנות בנתניה מעוצבת כיאה לקונספט האיקאי העולמי אך יחד עם זאת בהתאמה לצרכי קהל היעד הישראלי שעלו במחקר שנערך בקרב140 משקי בית בנתניה על מנת להכיר וללמוד את מצבי החיים האופייניים לישראל.
החנות מתפרשת במבנה של25 אלף מ"ר כשאורך מסלול ההליכה המלא הינו כשני ק"מ והיא תכלול46 חדרי תצוגה הממחישים עיצוב חדרים ובתים המותאמים לסיטואציות חיים מגוונות. לרשות המבקרים יעמדו: כ- 1200 מקומות חניה, ומגוון רחב של אמצעים בדגש על חוויית הקנייה המושלמת, הכוללת נגישות ונוחות מקסימאלית לכל המבקרים בחנות. בדומה לחנות ראשל"צ שקיבלה את אות הנגישות ,גם בחנות נתניה שמנו דגש מיוחד עבור נכים הנעים באמצעות כסאות גלגלים, מהרגע שהם מגיעים לחניית החנות, דרך החנות עצמה ועד היציאה, כמו גם לכבדי שמיעה ולעיוורים.
חנות איקאה בנתניה תציע מגוון מוצרים אחיד וזהה למגוון המוצרים בחנות בראשון לציון. שתי החנויות יפעלו תחת לוח פעילויות זהה לאורך כל השנה.
גם בחנות זו יהיה מציאון המציע מוצרים שהוחזרו לחנות במחירים מוזלים. כמו כן, לקוחות שירכשו מוצר בחנות אחת, יוכלו להחזירו בחנות השנייה ולקבל את כספם חזרה או זיכוי בתוך90 יום בכפוף למדיניות ההחזרות. אתר האינטרנט יספק מידע לגבי מלאי מוצרים בחנות לשתי החנויות, כך שניתן לבצע הכנה לביקור בחנות דרך אתר החברה.
חוויה גדולה יותר לילדים ולהורים
למשפחות עם ילדים ותינוקות מוצעים מגוון שירותים במתחם גדול יותר מאשר היה בחנות הקודמת בכ-25%, בעל שתי כניסות נפרדות ואשר כולל: ממלכת ילדים בגודל כ- 135 מ"ר שיכולה לארח24 ילדים בו זמנית וכן קולנוע , שני חדרי הנקה הכוללים גם שולחן החתלה, כיור, מי שתייה, חיתולים ומגבונים, משחקים לילדים גדולים, מגזינים לאמהות–אחד ליד המסעדה ואחד בכניסה לחנות.
לדברי גבאי, "אחת המטרות המרכזיות של איקאה היא לספק בילוי לכל המשפחה ולכן החנויות מתוכננות כך שהורים וילדים יכולים לשהות בחנות זמן רב ולקבל מענה לכל צורכיהם".
מסעדת איקאה: גידול של כ-30% וקונספט עיצובי חדש
שטח המסעדה הורחב בכ30% וכעת קהל המבקרים יוכל להנות ממסעדה כשרה למהדרין המפוצלת לשתי מסעדות בשרית וחלבית וכוללת 452 מקומות ישיבה בניגוד ל-330 שהיו קודם לכן. צפי ההכנסות ממערך ההסעדה ברשת מוערך בכ- 35 מיליון ש"ח כאשר ההערכה היא כי מדי יום יאכלו במערך ההסעדה בחנות כ-3,000 איש.
למסעדה החדשה קונספט עיצובי ייחודי בעל התאמה לקהלי יעד שונים ומחולק לשישה אזורים: אזור משפחות, הממוקם בסמוך לאיי המשחקים ומאופיין בשולחנות, אזור אכילה מהיר, עם כיסאות בר, אזור אכילה עם השראה עיצובית, הממוקם תחת אהילי ענק עשויים מדוגמאות הטקסטיל האיקאי, אזור הקפהFIKA:המאופיין בספות לצורך התרווחות ומיועד להתרגעות ומנוחה, אזור ספרייה מאופיין בשולחנות בר גבוהים עליהם מונח הקטלוג ומגזינים נוספים כגון ברושורים של עיצוב, ובמרכז המסעדה, ייחודי לחנות איקאה בישראל, מוצב אזור במת ישיבה (פודיום) בתוכה ישנם ספסלים מרופדים ומעל תלויים אהילים בגדלים שונים. מסביב לבמה שולחנות נוספים לישיבה.
לרשות המבקרים יוצע מגוון רחב של ארוחות במחירים נמוכים לכל כיס כגון: ארוחת בוקר ב-9 ₪, נקניקיה בלחמניה ב-5 שקלים, מנת פלאפל במחיר: 5 שקל ועוד מגוון רחב של מנות לבחירה. כמו כן, בדומה לחנות בראשל"צ, גם בנתניה תפעל חנות מזון שבדית שגודלה כעת יהיה כפול.
שדרוג מערך שירות הלקוחות
למערך השירותי שמציעה הרשת הוכנסו טכנולוגיות שירות חדשות כגון: מערכת קשרי לקוחותCRM,מערכת מרכזייה, מערכת מסרונים, מערכת“התקשרו אליי",מענה לצרכי לקוח בשיחה הראשונה בחנויות ובמוקד, בקרות שירות. יצויין כי באמצעות הטכנולוגייה החדשה ייענו כ-80% מהשיחות הנכנסות בתוך 30 שניות .
סך ההשקעה במערך השירותי מוערך בכ-3 מיליון ₪.
מנוע צמיחה כרשת: חנות איקאה בקריית אתא–לראשונה כחלק מקניון
החנות השלישית של הרשת שצפויה להיפתח בתחילת שנת2014, תהיה לראשונה כחלק ממתחם מסחרי המשלב קניון. המתחם כולו יעסיק כ- 1,000 עובדים, יתפרש על שטח של כ- 50,000 מ"ר וייבנה בשיטת הבניה הירוקה. היקף ההשקעה מוערך בלמעלה מ-200 מליון שקלים.
מנוע צמיחה: המחלקה העסקית:3% מהמחזור
המחלקה העסקית באיקאה רושמת צמיחה עקבית של עשרות אחוזים במהלך השנים האחרונות. גבאי: "אנו צופים, כי גם השנה, בייחוד לאור חזרה לפעולה כרשת בישראל והנגישות למספר רב יותר של בעלי עסקים, קטגוריית המחלקה העסקית תהווה בשנה הקרובה מנוע צמיחה חשוב עבור איקאה, וכי נתח השוק שלה בתחום זה יהווה כ3% מהמחזור השנתי.
בנוסף, נשיק מערך שירותי עיצוב לבעלי העסקים בישראל".
דרכי גישה ותחבורה ציבורית
חנות נתניה- ממוקמת בכניסה הדרומית לאזור התעשייה פולג (ספיר), נתניה.
הגעה ברכב היא דרך מחלף נתניה דרום לכיוון אזור התעשייה ספיר רחוב גיבורי ישראל1 נתניה.
ניתן להיעזר במפה אינטראקטיבית הנמצאת באתר איקאה.
תחבורה ציבורית:
קו601 מאסף מתחנה מרכזית בת"א.
קו48 מתחנה מרכזית בנתניה.
קו640 מרעננה.
ניתן להגיע גם ברכבת דרך תחנת בית יהושע: מהתחנה ישנו קו סדיר של מוניות שירות.
אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת331 חנויות ב-38 מדינות. מחזור המכירות של הרשת הסתכם בכ – 26 מיליארד יורו בשנה שהסתיימה ב- 31.8.2011. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 734 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים –בשנה שעברה הודפסו208 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל2001, באמצעות שתי חנויות- במחלף פולג בנתניה ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון. בימים אלו פועלת רק החנות בראשון-לציון , חנות ששטחה 34,000 מ"ר, אשר נפתחה במרץ2010. פתיחת החנות בנתניה תהיה ב- 6 למרץ 2012.